Κυριακή , 28 Απριλίου 2024

O Mελισσανίδης θελει να πάρει τον ΟΛΘ – Όλο το παρασκήνιο

Εδώ και μερικές εβδομάδες κυκλοφορεί έντονα η πληροφορία πως ο Ιβάν Σαββίδης επιθυμεί να φύγει απο την Ελλάδα και να εγκαταλείψει τις επενδύσεις που έχει κάνει.

Αξίζει επίσης να θυμηθούμε το παλαιότερο ενδιαφέρον του Δημήτρη Μελισσανίδη, να αποκτήσει τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης. Ήταν η εποχή που διεκδικούσαν τον ΟΛΘ, πολλοί και διάφοροι και που στο τέλος επικράτησε το σχήμα που συμμετείχε ο Ιβάν Σαββίδης.

melissanidis

Το τελευταίο διάστημα λοιπόν που έχει ξεκινήσει η κουβέντα που επικεντρώνεται στα σχέδια αποχώρησης του ομογενούς επιχειρηματία, από διάφορες τοποθετήσεις που είχε κάνει το όνομα του Μελισσανίδη επανήλθε στο προσκήνιο.

Την ίδια ώρα κυκλοφορεί στην πιάτσα, ότι πριν από καιρό ο Μελισσανίδης, έδειξε να καλοβλέπει το ενδεχόμενο να αποκτήσει τόσο τον τηλεοπτικό σταθμό Open, όσο και το Πόρτο Καρράς. Μάλιστα, σύμφωνα με τα όσα κυκλοφόρησαν, είχε κάνει μια σχετική κουβέντα και με τον επιχειρηματία Βαγγέλη Μυτιληναίο, ο οποίος έδειξε απροθυμία ακόμη και να συζητήσει για τα δυο projects.

Το μόνο που ίσως θα ενδιέφερε το αφεντικό της «Μυτιληναίος» είναι ο ΟΛΘ, στην περίπτωση που αποφάσιζε ο Σαββίδης να αποχωρήσει από τη δουλειά, ενδεχόμενο το οποίο δεν θα πρέπει να αποκλειστεί.

savvidis 54433 1024x589 1

Ο ρόλος των Κινέζων στον ΟΛΘ

Ο ΟΛΘ Α.Ε ανήκει κατά πλειοψηφία και ελέγχεται από μια εταιρεία με έδρα την Κύπρο, την South Europe Gateway Thessaloniki Limited (SEGT). Η κρατική εταιρεία China Merchants Port Holdings (CMPH) διατηρεί ένα έμμεσο ποσοστό 33% στη SEGT μέσω μιας άλλης εταιρείας χαρτοφυλακίου με έδρα την Κύπρο, την Terminal Link SA – μια κοινοπραξία που κατέχει η CMPH (China Merchants Port Holdings Co. Ltd 49%) και η CMA CGM της Γαλλίας (51%). Ένα άλλο 20% της SEGT ανήκει στην Belterra Investments, μια εταιρεία που ελέγχεται από τον επιχειρηματία Ιβάν Σαββίδη.

Η Κίνα, μέσω της κρατικής COSCO Shipping, ελέγχει επίσης το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, το λιμάνι του Πειραιά, μετά την απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου το 2016. Ο Πειραιάς είναι ένας κρίσιμος κόμβος για τον Belt and Road Initiative (BRI) του Πεκίνου. Τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης δίνουν αυξανόμενο ρόλο της Κίνας στα ευρωπαϊκά εμπορικά δίκτυα και στις υποδομές μεταφορών. Τα λιμάνια διευκολύνουν την πρόσβαση στα σιδηροδρομικά συστήματα της Σερβίας, Ουγγαρίας, και της Τουρκίας, τα οποία έχουν λάβει τεχνική και οικονομική υποστήριξη από κινεζικές εταιρείες.

Τον Ιούλιο του 2020, ο ΟΛΘ Α.Ε υπέγραψε δύο συμφωνίες στρατηγικής συνεργασίας με την CMPH και τη θυγατρική China Merchants Holdings International Information Technology (CMHIT). Και οι δύο συμφωνίες αφορούσαν την ενοποίηση του λειτουργικού συστήματος τερματικών εμπορευματοκιβωτίων της CMPH από τους φορείς εκμετάλλευσης λιμένων της Θεσσαλονίκης, καθιστώντας το πρώτο ευρωπαϊκό λιμάνι που εγκατέστησε το λειτουργικό λογισμικό της CMPH.

Όπως γίνεται αντιληπτό κάθε αλλαγή στον ΟΛΘ δεν θα γίνει χωρίς την εμπλοκή των Κινέζων ή τουλάχιστον τη σύμφωνη γνώμη των.

Shares