Τέλος οι μπάρες στα διόδια: Έρχεται το «ψηφιακό μάτι» που θα χρεώνει κάθε χιλιόμετρο

Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης

Προσθήκη του VoiceNews στην Google

Οι ουρές στα διόδια, τα σταματήματα της τελευταίας στιγμής και οι μπάρες που καθυστερούν χιλιάδες οδηγούς φαίνεται πως μπαίνουν οριστικά στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Η Ελλάδα ετοιμάζεται να περάσει σε ένα νέο μοντέλο μετακινήσεων, όπου η χρέωση θα γίνεται αυτόματα και χωρίς καμία στάση.

Το σύστημα Ελεύθερης Ροής (Free Flow), που εφαρμόζεται ήδη σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες, αναμένεται να αλλάξει ριζικά τον τρόπο λειτουργίας των ελληνικών αυτοκινητοδρόμων.

Οδηγείς χωρίς να σταματάς

Στη νέα εποχή των διοδίων δεν θα υπάρχουν τα παραδοσιακά γκισέ και οι μπάρες που γνωρίζουμε σήμερα.

Ψηφιακές πύλες εξοπλισμένες με κάμερες υψηλής ευκρίνειας και ηλεκτρονικούς αισθητήρες θα αναγνωρίζουν αυτόματα κάθε όχημα που διέρχεται, χωρίς να απαιτείται μείωση ταχύτητας ή στάση.

Ο οδηγός θα συνεχίζει κανονικά το ταξίδι του, ενώ το σύστημα θα υπολογίζει αυτόματα τη διαδρομή και το αντίστοιχο κόστος.

Πληρωμή μόνο για όσα χιλιόμετρα κάνεις

Η μεγαλύτερη αλλαγή αφορά τον τρόπο χρέωσης.

Αντί για το ενιαίο ποσό που πληρώνεται σήμερα σε πολλούς σταθμούς διοδίων, το νέο μοντέλο προβλέπει αναλογική χρέωση με βάση τα πραγματικά χιλιόμετρα που διανύει κάθε όχημα.

Με αυτόν τον τρόπο οι οδηγοί θα πληρώνουν μόνο για τη χρήση που κάνουν στον δρόμο και όχι για τμήματα που δεν χρησιμοποίησαν.

Το «έξυπνο» σύστημα παρακολουθεί τα πάντα

Οι ηλεκτρονικές πύλες θα καταγράφουν πινακίδες, κατηγορίες οχημάτων και σημεία εισόδου και εξόδου από τον αυτοκινητόδρομο.

Οι χρεώσεις θα πραγματοποιούνται είτε μέσω ηλεκτρονικού πομποδέκτη, είτε μέσω ειδικής εφαρμογής, είτε μέσω ηλεκτρονικής ειδοποίησης προς τον ιδιοκτήτη του οχήματος.

Σε περιπτώσεις μη πληρωμής, η παράβαση θα εντοπίζεται αυτόματα και θα ακολουθεί η προβλεπόμενη διαδικασία είσπραξης.

Η αρχή από την Κρήτη

Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) αναμένεται να αποτελέσει το πρώτο μεγάλο έργο στην Ελλάδα που θα λειτουργήσει πλήρως με το νέο μοντέλο διοδίων.

Εφόσον το σύστημα αποδειχθεί αποτελεσματικό, αναμένεται να επεκταθεί σταδιακά και σε άλλους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους της χώρας.

Το τέλος μιας ολόκληρης εποχής

Για δεκαετίες οι σταθμοί διοδίων αποτελούσαν αναπόσπαστο κομμάτι των ελληνικών δρόμων. Τώρα, η τεχνολογία υπόσχεται να τους αντικαταστήσει με ένα πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα που θα μειώνει τις καθυστερήσεις και θα βελτιώνει τη ροή της κυκλοφορίας.

Η εικόνα των ατελείωτων ουρών μπροστά στις μπάρες ίσως σύντομα αποτελεί απλώς μια ανάμνηση από το παρελθόν.