Δευτέρα , 30 Ιανουαρίου 2023

Ζούμε μια οικονομική «Αποκάλυψη»: Κύμα ανατιμήσεων έως και τα τέλη του 2024!

 

Μονιμοποιείται η ακρίβεια στην Ελλάδα – Για «αισχροκέρδεια» μιλά το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών

Οι ανατιμήσεις σε προϊόντα διατροφής αλλά και σε είδη βασικής ανάγκης θα συνεχιστούν όχι μόνο τους προσεχείς μήνες, αλλά έως και τα τέλη του 2024 σε μια ξέφρενη κούρσα, που περισσότερο μπορεί να παρομοιαστεί με «γύρο του θανάτου» για τους καταναλωτές, οι οποίοι βλέπουν τις τσέπες τους να λεηλατούνται ανελέητα, χωρίς καμία κρατική προστασία.

Αυτή την ανατριχιαστική «πρόβλεψη», η οποία φαίνεται να επιβεβαιώνεται και από στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος (σ.σ. η ενδιάμεση έκθεση της ΤτΕ προβλέπει ακρίβεια για τουλάχιστον 2 χρόνια ακόμη και σχολιάζει πως ο υψηλός πληθωρισμός «διαφαίνεται ότι αποκτά μονιμότερα χαρακτηριστικά), έκανε μέσω της ΕΡΤ και ο Πρόεδρος των Μικρών και Μεσαίων σούπερ Μάρκετ Ελλάδος, Γιάννης Πηλίδης.

Σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, «ποδαρικό» στο νέο έτος θα κάνουν οι αυξήσεις σε σειρά προϊόντων στα σούπερ μάρκετ, καθώς έχουν ήδη ενημερωθεί από τις εταιρείες για τις νέες ανατιμήσεις.

«Ανατιμήσεις θα δούμε από τον Γενάρη κυρίως στα απορρυπαντικά και καλλυντικά. Είναι οι πιο μεγάλες αυξήσεις, της τάξεως του 10%-18%, είναι πολύ σημαντικές. Στα τρόφιμα προς το παρόν θα είναι μικρότερες οι αυξήσεις, μιλάμε πάντα για τον Ιανουάριο», σχολίασε ο κ.Πηλίδης και πρόσθεσε πως «όλες οι εταιρείες των απορρυπαντικών ταυτόχρονα κάνουν ανατιμήσεις».

Το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών σχολίασε στην ΕΡΤ3 ότι πρόκειται για αισχροκέρδεια, καθώς «δεν είναι απαραίτητα πάντα το ενεργειακό κόστος αυτό που ευθύνεται». Από την πλευρά του, ο κ.Πηλίδης επεσήμανε γι’ αυτό το τσουνάμι των ανατιμήσεων, πως «δεν μπορώ να κρίνω αν είναι αισχροκέρδεια, ή όχι. Ο καθένας ξέρει τα κοστολόγιά του».

Σε ότι αφορά την κίνηση στα σούπερ μάρκετ, ο Πρόεδρος των Μικρών και Μεσαίων σούπερ Μάρκετ Ελλάδος επεσήμανε ότι ναι μεν η κίνηση είναι ίδια με πέρυσι, αλλά θα πρέπει να λάβουμε υπόψη ότι «είναι περίπου ίδιος ο τζίρος με ανατιμημένα προϊόντα, διότι κατά μέσο όρο είναι ανατιμημένα τα προϊόντα κατά 10-12%, που σημαίνει ότι ο καταναλωτής αγοράζει περίπου 12% λιγότερα προϊόντα».

Η Κυβέρνηση την ίδια στιγμή, με επικοινωνιακά σόου, καλάθια και διάφορα pass, προσπαθεί να πείσει τους πολίτες ότι η μαυρίλα που επικρατεί στα οικονομικά τους, δεν είναι αυτό που νομίζουν, αλλά είναι… κοσμογονία.

newsbreak.gr

Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου...
Shares