Παρασκευή , 29 Μαρτίου 2024
Τελευταία Νέα

Ξεσπά εκπαιδευτής μηχανοδηγών: «Ο σταθμάρχης ήταν άπειρος, δεν έπρεπε να τον αφήσουν μόνο»

Ο Νίκος Τσουρίδης, συνταξιούχος μηχανικός – εκπαιδευτής μηχανοδηγών, καταγγέλλει πως αν υπήρχε τηλεδιοίκηση στο σημείο της σύγκρουσης στα Τέμπη δεν θα θρηνούσαμε τώρα θύματα.

Η εθνική τραγωδία στα Τέμπη κάνει τον γύρο του πλανήτη. Γονείς ψάχνουν στα συντρίμμια τα παιδιά τους, που αγνοούνται… Άλλοι βρίσκονται στα νοσοκομείο και μέσω DNA περιμένουν στην ουρά για να ταυτοποιήσουν τα παιδιά τους.

Την ίδια ώρα, ένα τεράστιο γιατί είναι αυτό που βγαίνει από τα χείλη όλων με τον σταθμάρχη να παραδέχεται το λάθος του και να αντιμετωπίζει ποινή μέχρι και ισόβια.

Ο Νίκος Τσουρίδης, συνταξιούχος μηχανικός – εκπαιδευτής μηχανοδηγών, μιλώντας στην ΕΡΤ, καταγγέλλει πως αν υπήρχε τηλεδιοίκηση στο σημείο της σύγκρουσης δεν θα θρηνούσαμε τώρα θύματα.

Προσπαθώντας να συγκρατήσει τα δάκρυά του ο κ. Τσουρίδης μίλησε στην εκπομπή «Συνδέσεις» για τα κακώς κείμενα που οδήγησαν στην τραγωδία με τους δεκάδες νεκρούς, τους δεκάδες τραυματίες και τους αγνοούμενους από τη σύγκρουση των δύο τρένων στα Τέμπη.

«Πάντα όταν γίνεται ένα σιδηροδρομικό ατύχημα αυτοί που την πληρώνουν είναι οι «μπροστινοί». Χάσαμε τέσσερεις συναδέλφους μηχανοδηγούς γιατί δεν υπάρχουν μέτρα ασφαλείας. Ο σταθμάρχης έκανε ένα λάθος. Το αναγνώρισε ο ίδιος. Φαινόταν από την αρχή ότι είναι ανθρώπινο λάθος, αλλά δεν πρέπει να υπάρχει μια δικλείδα ασφαλείας να το καλύψει;», διερωτήθηκε ο εκπαιδευτής μηχανοδηγών που είχε εμπειρία 37 ετών στους ελληνικούς σιδηροδρόμους.

«Δεν καταφέραμε να βάλουμε τηλεδιοίκηση»
Μιλώντας για τη «δικλείδα ασφαλείας» που σε αυτή την περίπτωση διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην μη αποτροπή του ατυχήματος δήλωσε ότι είναι το σύστημα των φωτοσημάτων.

«Ο κάθε σταθμάρχης και ο κάθε μηχανοδηγός έκανε ένα σφάλμα. Αυτό το σφάλμα πρέπει από πίσω του να σέρνει νεκρούς;. Από το ’95 και μετά αγωνίζεται ο ΟΣΕ και όλοι οι συνάδελφοι να μπορέσουμε να βάλουμε αυτό το σύστημα που λέγεται τηλεδιοίκηση. Ποτέ δεν τα καταφέραμε. Υπάρχει σε ένα τμήμα μικρό από το Τιθορέα μέχρι το Δομοκό» επισήμανε ο κ. Τσουρίδης.

Κάνοντας λόγο για συντεχνίες ο συνταξιούχος μηχανικός κατήγγειλε την στάση των εργολάβων στην διασπάθιση του έργου και την κωλυσιεργεία μέσω της δικαστικής οδού που οδήγησαν στο να μην είναι εξοπλισμένα τα τρένα στην Ελλάδα με φωτοσήματα και τηλεδιοίκηση και να μην λειτουργούν το 2023 τα συστήματα μεταξύ τους.

«Ο σιδηρόδρομος λειτουργεί σήμερα πρώτον, επειδή το θέλουν οι μηχανοδηγοί, δεύτερον, επειδή είναι καλά εκπαιδευμένοι οι σταθμάρχες -ανεξάρτητα αν έγινε ένα μοιραίο λάθος- και μετά το προσωπικό κινήσεως. Αν αυτοί πούν ότι δεν λειτουργεί ο σιδηρόδρομος, παύει να λειτουργεί», κατήγγειλε ο κ. Τσουρίδης.

Γιατί μπήκε το τρένο σε αντίθετο τμήμα στα Τέμπη
«Επειδή η γραμμή δεν είναι σε πολύ καλή κατάσταση και προβλέπεται και από τους κανονισμούς, μία αμαξοστοιχία μπορεί να μπει σε ένα αντίθετο τμήμα όταν σταθμάρχης έχει εξασφαλίσει ομαλή κυκλοφορία» σχολίασε ο συνταξιούχος μηχανικός.

Μιλώντας για την επίμαχη αμαξοστοιχία δήλωσε ότι μπορούσε να φύγει από τη Λάρισα από τη γραμμή καθόδου και να φτάσει μέχρι τους Νέους Πόρους. Σχολιάζοντας τη συνομιλία του μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας και του σταθμάρχη στη Λάρισα που έκανε κατά δήλωσή του το μοιραίο λάθος, εκτίμησε ότι ο φιλικός τόνος στη συνομιλία μπορεί να υποκρύπτει και ένα «ένοχο μυστικό», ότι δηλαδή η κυκλοφορία στην αντίθετη γραμμή γίνεται μετά από συνεννόηση και χάρη στην εμπιστοσύνη που δείχνουν οι μηχανοδηγοί στον σταθμάρχη.

Αναφερόμενος στον «φουκαρά σταθμάρχη» που δεν είχε μεγάλη εμπειρία και στον οποίο «θα τα ρίξουν όλα τα βάρη επάνω», όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τσουρίδης τόνισε: «Ήταν εκπαιδευμένος πράγματι, αλλά ήταν άπειρος. Δεν έπρεπε να τον είχαν βάλει σε έναν κεντρικό σταθμό όπως η Λάρισα μόνο του να κάνει κυκλοφορία».

Όπως είπε ο σταθμάρχης που έχει παραδεχθεί το μοιραίο λάθος του, ήταν μόνο ένα μήνα στο συγκεκριμένο πόστο. «Όταν κάνουμε κυκλοφορία δεν βάζουμε έναν άπειρο άνθρωπο, γιατί όλη η κυκλοφορία και η ευστροφία που έχει κάποιος άνθρωπος όταν κάνει την κυκλοφορία βασίζονται στην πείρα. Δεν μπορείς να βάλεις έναν άνθρωπο τριάντα ημερών, που (μόλις) έχει τελειώσει την εκπαίδευσή του και έχει αναλάβει. Δεν το διακινδυνεύεις αυτό».

Αν υπήρχε τηλεδιοίκηση δεν θα είχε γίνει τίποτα
Ερωτώμενος για πώς θα μπορούσε να αποφευχθεί η σύγκρουση της αμαξοστοιχίας Intercity της Hellenic Train με την εμπορική στο τμήμα όπου λειτουργεί η τηλεδιοίκηση τότε το σιδηροδρομικό δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί. «Εαν αυτό το σύστημα υπήρχε μεταξύ της Λάρισας και της Κατερίνης, Νέων Πόρων μέχρι τη Θεσσαλονίκη, από τη στιγμή που έφυγε η αμαξοστοιχία και μπήκε στη γραμμή καθόδου όπου ερχόταν το άλλο τρένο από τη Θεσσαλονίκη, οι μηχανοδηγοί στον πρώτο σηματοδότη θα έβλεπαν τα κόκκινα, οπότε ήταν αναγκασμένοι και οι δύο να σταματήσουν. Δεν θα γινόταν τίποτα».

«Το ήξερε και έκανε έκανε λάθος. Από την πίεση, από την απειρία, από οτιδήποτε έκανε αυτό το βασικό λάθος», πρόσθεσε ο εκπαιδευτής μηχανοδηγών επισημαίνοντας τη σημασία του να υπάρχει δεύτερο έμπειρο άτομο στη βάρδια.

 

newsbomb.gr

Shares