Κυριακή , 8 Δεκέμβριος 2019

ΞΕΣΚΕΠΑΖΟΥΜΕ τα ΨΕΜΑΤΑ του Κ. Μητσοτάκη για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα…

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης σε πρόσφατη συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό ΣΚΑΪ είπε μεταξύ άλλων ότι θα δώσει κίνητρα στο μέλλον οι βουλευτές να κινούνται με ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, σε μια προσπάθεια να δείξει ένα φιλοπεριβαλλοντικό προφίλ.

Είναι όμως αυτό μια σοβαρή κίνηση; Η πραγματικότητα είναι ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πανάκριβα και μόνο όσοι είναι πλούσιοι μπορούν να ανταπεξέλθουν σε τέτοιες απαιτήσεις. Ταυτόχρονα αποσιωπάται μια άλλη λύση που θα ήταν πράγματι φιλοπεριβαλλοντική και άμεση.

Η πραγματική αλλαγή θα ήταν η χρήση της πιο οικονομική τεχνολογίας κίνησης του συμπιεσμένου φυσικού αερίου (Compressed Natural Gas- CNG).  Η μεγαλύτερη αυτονομία κίνησης με CNG έχει φυσικά μεγαλύτερο οικονομικό όφελος για τον οδηγό μέσα από την χρήση του φτηνότερου καυσίμου της αγοράς. Είναι απίστευτα αποδοτικό, οικονομικό και οικολογικό σε κάθε του χιλιόμετρο. Χαρακτηριστικό είναι πως η ενέργεια που παράγεται από 1 κιλό συμπιεσμένου φυσικού αερίου ισοδυναμεί με 2 λίτρα LPG, 1,3 λίτρα diesel και 1,5 λίτρα βενζίνης.

Είναι επικίνδυνο το φυσικό αέριο; Φυσικά και όχι. Το CNG αποθηκεύεται μεν σε υψηλή πίεση αλλά οι δεξαμενές αποθήκευσής του είναι έτσι κατασκευασμένες ώστε να αντέχουν σε πιέσεις μεγαλύτερες από το διπλάσιο της μέγιστης πίεσης του καυσίμου. Παράλληλα είναι εφοδιασμένες με θερμικές ασφάλειες που ανοίγουν στην απίθανη περίπτωση της υπερβολικής θερμότητας για να απελευθερώσουν το αέριο που στη συνέχεια διαλύεται με ασφάλεια.

Αποτέλεσμα εικόνας για φυσικό αέριο αυτοκίνητα

Από την άλλη, η πανάκριβη ηλεκτροκίνηση θα μπορούσε να εφαρμοστεί μόνο στις χώρες με υψηλό εισόδημα κατά κεφαλήν. Για την Ελλάδα, που σε καμία περίπτωση δεν ανήκει σε αυτή την κατηγορία, μοναδική βιώσιμη λύση είναι τα εργοστασιακά αυτοκίνητα φυσικού αερίου και οι μετατροπές από πιστοποιημένα συνεργεία.

Με λίγα λόγια; Ο Κυριάκος Μητσοτάκης ψεύδεται ξανά και μια τέτοια κίνηση το μόνο που θα μπορούσε να αποφέρει ως αποτέλεσμα θα ήταν να υποχρεώσει τους βουλευτές να έχουν ένα δεύτερο αυτοκίνητο (μάλιστα πανάκριβο) που δεν θα το χρησιμοποιούν αφού η μετακίνηση θα είναι δύσκολη λόγω των λιγοστών σημείων που υπάρχουν ταχυφορτιστές αλλά και οι μεγάλοι χρόνοι φόρτισης και η χαμηλή αυτονομία τους. Τα συμπεράσματα δικά σας…

Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου...
Shares