Παρασκευή , 4 Δεκεμβρίου 2020
Τελευταία Νέα

Πειραιάς: Τα αρχαία του Τραμ του Πειραιά

Πειραιάς: Τα αρχαία του Τραμ του Πειραιά

 Πειραιάς: Σε λίγο καιρό μας ανακοινώνουν την επέκταση της γραμμής του Τραμ που το 2018 όμως εντοπίστηκαν αρχαία κατά την διάρκεια της  ανασκαφής 

Πρόκειται για  ένα τμήμα της Μακράς Στοάς,που τότε ξεκίνησε το έργο χωρίς να έχει  και με τους κατοίκους να προχωρούν σε προσφυγή  στο ΣτΕ για τα αρχαιολογικά ευρήματα  που είχαν εντοπιστεί κατά την διάρκεια ανασκαφής.

 

Πειραιάς: Τα αρχαία του Τραμ του Πειραιά

Κάτοικοι το 2018 κατέφυγαν στο ΣτΕ για το τραμ Πειραιά 

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγαν καταναλωτικές οργανώσεις και κάτοικοι του Πειραιά και ζητούν να ακυρωθούν 6 αποφάσεις του υπουργού Πολιτισμού με τις οποίες δίνεται το «πράσινο φως» για τα έργα Δυτικής επέκτασης του Τραμ στον Πειραιά, όπου θα διέλθει από την πλατεία Ωρολογίου, την Ακτή Ποσειδώνος, την Ακτή Μιαούλη, κ.λπ., καθώς καταστρέφονται σπάνια αρχαιολογικά ευρήματα.

Ειδικότερα, στο ΣτΕ προσέφυγαν η Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας (ΙΝΚΑ), ο Σύλλογος για τα Δικαιώματα του Καταναλωτή και του Πολίτη (ΔΙΚΑΠ) και 15 Πειραιώτες και σύμφωνα με τους ισχυρισμούς τους, το έργο έχει καθυστερήσει 4 χρόνια και για το λόγο αυτό, όπως καταγράφεται και στα πρακτικά του ΚΑΣ που προσκομίζονται στο ΣτΕ, δεν έγιναν ολοκληρωμένες ανασκαφές για να μην καθυστερήσει περαιτέρω το όλο έργο. Με αποτέλεσμα να επέρχεται πλήρης καταστροφή σημαντικών ευρημάτων με εσπευσμένες καταχώσεις, όπως είναι αυτές τμήματος του αρχαίου λιμανιού, του αρχαίου μώλου στον Τιτάνειο Κήπο, κ.ά.

Ακόμη, υποστηρίζουν ότι οι προσβαλλόμενες υπουργικές αποφάσεις είναι αντίθετες στη Διεθνή Σύμβαση της Γρανάδας του 1985, για την προστασία της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς στην Ευρώπη, την υπογραφείσα στο Παρίσι το 1972 για την προστασία της παγκόσμιας πολιτιστικής και φυσικής κληρονομιάς, το άρθρο 24 του Συντάγματος που προστατεύει την πολιτιστική κληρονομιά, το νόμο 3028/2002 για την προστασία των αρχαιοτήτων, κ.λπ.

Επίσης, υποστηρίζουν ότι στην έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων δεν έχει γίνει καμία μελέτη για τις επιπτώσεις του επίμαχου έργου στα αρχαία και στους αρχαιολογικούς χώρους, ενώ σε μια από τιςπροσβαλλόμενες αποφάσεις είναι σε αντίθεση με την οικοδομική άδεια του έργου του 2012, καθώς εγκρίνεται η χωροθέτηση του υπόγειου υποσταθμού έλξης του τραμ στην πλατεία Ωρολογίου σε άλλο όμως σημείο από αυτό που έχει εγκριθεί με την οικοδομική άδεια, που έχει εκδοθεί.

 

Το 2018 ωστόσο στο φως ήρθαν οι παρανομίες του Τραμ στον Πειραιά:

Πειραιάς: Τα αρχαία του Τραμ του Πειραιά

Τι είχε συμβεί από το 2018:

Και φυσικά, οι βουλευτές οι πολέμιοι του τραμ, στον Πειραιά, όσο ήταν αντιπολίτευση έσκουζαν και τρίκλιζαν εναντίον του έργου… Όταν έγιναν κυβερνητικοί, βλέπε Δρίτσας, δεν είδαν, δεν άκουσαν, δεν ξέρουν τίποτε…

Πειραιάς: Τα αρχαία του Τραμ του Πειραιά

Έτσι ήταν τα αρχαία στις 13.4.2018…

Το ΚΑΣ, αν και κατά ομολογία της τοπικής αρχαιολόγου, κ. Χρυσουλάκη, άκουσε ότι βρέθηκαν εκεί σπουδαία ευρήματα… αποφάσισε, όχι μία, όχι δύο, αλλά 4 καταχώσεις! Το ΚΑΣ, που θεσμικά είναι θεματοφύλακας της αρχαίας ελληνικής παραδόσεως, και καθ’ ύλην υπεύθυνο για την κληροδοσιά του πολιτισμού στις επόμενες γενεές, έχει μια παράδοξη θεωρία:
Θεωρεί επιστημονικό και ορθό να… καταχώνονται αρχαία έργα, για να… διασώζονται!
Ναι, αυτά ακούστηκαν και δια στόματος ακαδημαϊκού (του κ. Κορρέ) μέσα στο ΚΑΣ στην συνεδρίασή του, στις 24.4.2018 στην οποία ήμουν παρών! – περισσότερα προσεχώς! Αλλά εάν τα λένε αυτά οι ακαδημαϊκοί, τότε τι μας φταίνε οι… σκαφτιάδες;

 

Πειραιάς: Τα αρχαία του Τραμ του Πειραιά

Και αυτή η ισάδα, η ισοπέδωση ήταν στις 26.4.2018…

Όμως κάποτε κάποιοι θα λογοδοτήσουν για όλα αυτά!..

Πειραιάς: Τα αρχαία του Τραμ του Πειραιά

Αυτό που βλέπετε παραπάνω είναι το μοναδικό αρχαίο κομμάτι που ήταν μέχρι τις 28.4.2018 ορατό, στην λεγομένη Λεωφόρο Βασιλέως Γεωργίου .

 

Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου...
Shares