Παρασκευή , 29 Μαρτίου 2024

Τι συμβαίνει με τις «Belh@ra»: Η Αθήνα συμπεριφέρεται ως αγοραστής και Στρατηγικός Εταίρος της Γαλλίας….

«Δεν έχουμε σκοτώσει τίποτα, ούτε έχουμε ακυρώσει τίποτα, όλα αυτά τα προβλέπαμε και τα είχαμε πει επιστάμενα στους Γάλλους, οι οποίοι επέμεναν στο πρόγραμμα να είναι με τα περισσότερα χρήματα να έχουν εξοφληθεί μέσα στην πρώτη 4ετία, δηλαδή πριν καν παραληφθεί το πρώτο πλοίο.»

Επιτελείς του υπουργείου Εθνικής Άμυνας σημειώνουν ότι τίποτα δεν έχει κλείσει ακόμα για τις φρεγάτες τύπου «Belh@ra» αλλά ταυτόχρονα διαβεβαιώνουν ότι η Αθήνα μόνο χαστούκι δεν έχει ρίξει στο Παρίσι, όπως χαρακτηριστικά αναφέρετε σε δημοσίευμα του Γαλλικού τύπου.

Όπως εξηγούν οι ίδιες πηγές, έγιναν ολόκληρες συζητήσεις το τελευταίο 5μηνο, με την Ελληνική πλευρά να προβλέπει τι πρόκειται να έρθει (κυρίως από την ώρα που χτύπησε ο Covid-19), αλλά σε κάθε συνάντηση, οι Γάλλοι διαπραγματευτές ήταν ανένδοτοι, και δεν έκαναν κίνηση καλής θέλησης να πέσουν κάτω από τα 2 δις ως μια αρχή μέχρι το 2024.

Το μόνο σίγουρο για την Αθήνα, που φυσικά και δεν έριξε κανένα χαστούκι στην Γαλλία για τις φρεγάτες τύπου «Belh@ra», είναι ότι προσπαθεί με κάθε τρόπο να ξεφύγει από την προγενέστερη λογική που επικράτησε αρκετά χρόνια του τύπου «ψωνίζω όπως στο super market».

Τα κλειδιά των «Belh@ra» στα χέρια των Μητσοτάκη- Μακρόν
Το κυριότερο όμως πλέον είναι ότι τα πάντα βρίσκονται σε επίπεδο κορυφής και τώρα είναι μια ουσιώδη ευκαιρία στη σύνοδο κορυφής.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Εμμανουέλ Μακρόν είναι βέβαιο ότι προχωρούν ως μια γροθιά σ’ έναν αγώνα που έχουν ξεκινήσει κατά των προκλήσεων διαρκείας από την Τουρκία και ταυτόχρονα οι δυο άνδρες είναι οι μόνοι που μπορούν να βρουν τη χρυσή τομή, που θα ξεκλειδώσει την πύλη που οδηγεί στην απόκτηση από την Ελλάδα των δυο ψηφιακών φρεγατών «Belh@ra».

Στην Hellas Journal έχουμε γράψει ουκ ολίγες φορές ότι όλες οι διαφορές σε νομικά θέματα έχουν καταγραφεί και έχουν διαβιβαστεί τόσο στο Ελιζέ, όσο και στο Μέγαρο Μαξίμου. Κατά συνέπεια ο κ. Μητσοτάκης και ο κ. Μακρόν κρατούν την απόφαση στα χέρια τους.

Σίγουρα η Αθήνα επιθυμεί διακαώς την επέκταση και επισφράγιση ίσως μέσω των «Belh@ra» της επέκτασης της Στρατηγικής συμφωνίας ανάμεσα στις δυο χώρες. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι έχει τη δυνατότητα η χώρα μας να δώσει τώρα τα χρήματα για τις δυο ομολογουμένως «τσουχτερές» φρεγάτες.

Και την στιγμή που το τετ α τετ των δυο ηγετών καθορίζει την μετέπειτα πορεία, ορισμένοι κύκλοι του Παρισιού που όπως λένε ανώτατες πηγές δεν έχουν σχέση καν με το Ελιζέ, βρήκαν την κατάλληλη ώρα να σπείρουν «ζιζάνια», σε αυτή την τόση κρίσιμη διαπραγμάτευση που δεν έχει να κάνει μόνο με τα δυο πλοία αλλά και με τις εξελίξεις γύρο από την προκλητικότητα που επιδεικνύει η Τουρκία.

Πραγματική τιμή στα 3,3 …plus!
Σύμφωνα λοιπόν με ανώτατη πηγή που μίλησε μεταμεσονύκτια στην Hellas Journal, δεν τίθεται θέμα κανενός «χαστουκιού» προς την Γαλλία για το ζήτημα των δυο φρεγατών.

Ταυτόχρονα όμως δεν γίνεται το Παρίσι ή καλύτερα οι διαπραγματευτές της εταιρίας και της Γαλλικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών, να επιμένουν σ’ ένα πρόγραμμα εμπροσθοβαρές, που θέλει μέχρι το 2024 να έχει καταβάλει η Ελλάδα σχεδόν 2,4 δις. Ήδη το κόστος στο σύνολό του έχει εκτοξεύσει την τιμή των δυο «Belh@ra» στα 3,3 δις (πραγματική τιμή).

Στην παρούσα φάση η Ελληνική κυβέρνηση βλέποντας τις αποφάσεις και του Συμβουλίου της Επικρατείας για τις επιστροφές των χρημάτων σε χιλιάδες συνταξιούχους, αναπροσαρμόζει τα οικονομικά πακέτα που έχει στην διάθεσή της, τα οποία δεν είναι και αμέτρητα.

Ανεξάρτητα από το πότε θα υλοποιηθούν αυτές οι επιστροφές στη συγκεκριμένη κοινωνική ομάδα, το ποσό που υπερβαίνει τα 4 δις, πρέπει να εγγραφεί στον προϋπολογισμό και αυτό έχει ως συνέπεια ο δημοσιονομικός χώρος να στενεύει ακόμη περισσότερο.

Παράλληλα εξηγούσε η ίδια πηγή ότι οι πάντες πρέπει να υπολογίζουν και τις συνέπειες που καλείται η κυβέρνηση ν’ αντιμετωπίσει ελέω Covid-19, αλλά και το μεσοπρόθεσμο στο οποίο υπάρχουν «οροφές».

Τα 2,68 δις που ακούστηκε ως τελική τιμή είναι δίχως τις αναπροσαρμογές, φόρους, κρατήσεις υπέρ ταμείων κ.ο.κ. , κατά συνέπεια η πραγματική τιμή έχει φτάσει στα 3,3 δις

ΡΕΠΟΡΤΑΖ Γ.Σ, HELLAS JOURNAL

 

Shares