ΘΕΑΓΕΝΕΙΟ: ΣΕ ΑΠΟΓΝΩΣΗ ΟΙ ΟΓΚΟΛΟΓΙΚΟΙ ΑΣΘΕΝΕΙΣ ΛΟΓΩ ΕΛΛΕΙΨΗΣ ΒΑΣΙΚΩΝ ΥΛΙΚΩΝ – ΥΠΟ «ΔΙΑΛΥΣΗ» ΤΟ ΕΣΥ

Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης

Προσθήκη του VoiceNews στην Google

Η πλήρης αποτυχία της κυβέρνησης και του Υπουργείου Υγείας να εξασφαλίσουν τα αυτονόητα για τις ευάλωτες ομάδες αποτυπώνεται ανάγλυφα στην τραγική κατάσταση που βιώνουν οι ανασφάλιστοι ογκολογικοί ασθενείς στη Βόρεια Ελλάδα. Ο Σύλλογος Καρκινοπαθών Μακεδονίας – Θράκης κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, καθώς οι ελλείψεις σε βασικά υλικά κολοστομίας στο νοσοκομείο «Θεαγένειο» της Θεσσαλονίκης αφήνουν ανυπεράσπιστους ανθρώπους στο έλεος σοβαρότατων λοιμώξεων και μολύνσεων.

Εξαιτίας της κρατικής δυσλειτουργίας και της άρνησης του υπουργείου να επιλύσει το γραφειοκρατικό κομμάτι της συνταγογράφησης αναλωσίμων για τους ανασφάλιστους, το σύστημα υγείας μετατρέπει τους καρκινοπαθείς σε «μπαλάκι». Άνθρωποι που βρίσκονται ήδη σε καθεστώς ανεργίας οδηγούνται στην οικονομική εξόντωση και τον βίαιο κοινωνικό αποκλεισμό, αφού είναι αδύνατον να αγοράσουν μόνοι τους σάκους και βάσεις, υλικά που αποτελούν προϋπόθεση για να κρατηθούν στη ζωή με αξιοπρέπεια.


Η γραφειοκρατική ανικανότητα και η απαίτηση για νομοθετική λύση

Στην επιστολή του, ο σύλλογος καταγγέλλει με σφοδρότητα την πολιτική ηγεσία, τονίζοντας ότι εν έτει 2026 είναι απαράδεκτο το κράτος να σηκώνει τα χέρια ψηλά μπροστά στη διασύνδεση των νοσοκομείων, των ΥΠΕ και του ΕΟΠΥΥ. Παρά την ύπαρξη του Νόμου 4368/2016 για την ιατροφαρμακευτική κάλυψη των ανασφάλιστων, η κυβερνητική αδιαφορία ακυρώνει στην πράξη την ανθρωπιστική του διάσταση.

Οι καρκινοπαθείς απαιτούν από το Υπουργείο Υγείας την άμεση έκδοση νομοθετικής ρύθμισης ή εγκυκλίου που θα επιβάλλει την αυτόματη και δωρεάν χορήγηση αυτών των ιατροτεχνολογικών προϊόντων, με τον ίδιο ακριβώς τρόπο που παρέχονται και τα αντικαρκινικά φάρμακα, ζητώντας παράλληλα την παρέμβαση της ΕΣΑμεΑ ενάντια σε αυτή την απάνθρωπη διάκριση.


Ένα ΕΣΥ για… «κλάματα» που ζητιανεύει δωρεές από ιδιώτες

Η εικόνα διάλυσης και η πλήρης κατάρρευση του ΕΣΥ επιβεβαιώνεται με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο από τις δηλώσεις του ίδιου του διοικητή του Θεαγενείου, Νίκου Κριθαρίδη. Η παραδοχή ότι οι πιστώσεις και τα αποθέματα του νοσοκομείου έχουν εξαντληθεί, επειδή το ίδρυμα αναγκάζεται να καλύπτει ασθενείς από ολόκληρη τη Μακεδονία λόγω της υπολειτουργίας των περιφερειακών νοσοκομείων (όπως της Βέροιας), αποδεικνύει ότι το σύστημα είναι πλήρως υποχρηματοδοτημένο.

Το γεγονός ότι η διοίκηση αναγκάζεται να στέλνει επιστολές σε δέκα προμηθευτές ζητώντας δωρεές για να μην μείνουν οι ασθενείς ακάλυπτοι τις επόμενες ημέρες, ξεπερνά κάθε όριο. Αντί το Υπουργείο Υγείας να μεριμνά για την επάρκεια των υλικών, αφήνει ένα κορυφαίο αντικαρκινικό νοσοκομείο να λειτουργεί με όρους επαιτείας, επιβεβαιώνοντας την παταγώδη αποτυχία του κρατικού μηχανισμού να προστατεύσει τη δημόσια υγεία.