Παρασκευή , 22 Οκτωβρίου 2021
Τελευταία Νέα

Σύγχρονα αυτοκίνητα: Ευάλωτα στην απάτη του γυρίσματος του οδομέτρου.

Όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να προστατεύονται από τη χειραγώγηση των διανυθέντων χιλιομέτρων. Πρόκειται για μια ελάχιστα γνωστή ευρωπαϊκή υποχρέωση που ισχύει από τον Σεπτέμβριο του 2018.

Μια σημαντική «ανακάλυψη» εκ μέρους της ΕΕ που χαιρετίστηκε από την ADAC, τη μεγαλύτερη αυτοκινητική λέσχη της Γερμανίας. Δυστυχώς, αυτός ο κανονισμός 2017/1151 της ΕΕ εξακολουθεί να είναι πολύ ανακριβής ως προς το θέμα του. Δεν παρέχει καμία ένδειξη για τον τρόπο διασφάλισης αυτής της προστασίας.

H επαλήθευση ήρθε από τη γερμανική λέσχη: Η ADAC διαπίστωσε ότι σε τρία πρόσφατα μοντέλα που επιλέχθηκαν τυχαία, κάποιος θα μπορούσαν να γυρίσει εύκολα το χιλιομετρητή. Τα μοντέλα ήταν ένα Ford Kuga του 2019, ένα Opel Grandland X του 2020 και ένα παλιό Peugeot 208 του 2019.

Μια σημαντική «ανακάλυψη» εκ μέρους της ΕΕ που χαιρετίστηκε από την ADAC, τη μεγαλύτερη αυτοκινητική λέσχη της Γερμανίας. Δυστυχώς, αυτός ο κανονισμός 2017/1151 της ΕΕ εξακολουθεί να είναι πολύ ανακριβής ως προς το θέμα του. Δεν παρέχει καμία ένδειξη για τον τρόπο διασφάλισης αυτής της προστασίας.

H επαλήθευση ήρθε από τη γερμανική λέσχη: Η ADAC διαπίστωσε ότι σε τρία πρόσφατα μοντέλα που επιλέχθηκαν τυχαία, κάποιος θα μπορούσαν να γυρίσει εύκολα το χιλιομετρητή. Τα μοντέλα ήταν ένα Ford Kuga του 2019, ένα Opel Grandland X του 2020 και ένα παλιό Peugeot 208 του 2019.

ADAC: Tachomanipulation: Betrug beim Gebrauchtwagenkauf bleibt ein Problem

Tachomanipulation: Betrug beim Gebrauchtwagenkauf bleibt ein Problem

 

Η αλλαγή της πραγματικής ένδειξης του οδομέτρου είναι τόσο απλή (και φθηνή) που μπορεί κάποιος να την κάνει οποιαδήποτε στιγμή, ακόμη και στα πρώτα χρόνια της ζωής του αυτοκινήτου. Στη Γερμανία, εκτιμάται ότι σχεδόν ένα στα τρία αυτοκίνητα θα επηρεαστούν από αυτό το φαινόμενο και ότι η απάτη θα κοστίζει σχεδόν έξι δισεκατομμύρια ευρώ (!) ετησίως στα θύματά της. Όλα αυτά παρά τις ουκ ολίγες αστυνομικές επιχειρήσεις μεγάλης κλίμακας και τη γερμανική νομοθεσία που από 17 Αυγούστου 2005 προβλέπει γι’ αυτό το αδίκημα φυλάκιση ενός έτους.

Σε αυτό το πλαίσιο, η ADAC δεν θεωρεί πανάκεια τις βάσεις δεδομένων που υπάρχουν σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Το αντίθετο, μάλιστα! Κατά το γερμανικό κλαμπ είναι γενικά ελλιπείς, επειδή συχνά ξεκινούν με τον πρώτο τεχνικό έλεγχο, συχνά επί χρήμασι για τον καταναλωτή, ως εκ τούτου η αξιοπιστία τους δεν είναι αυτό που λέμε «άψογη». Έτσι, η ADAC ζητά περισσότερη προστασία του οδομέτρου «στην πηγή», ακόμα κι αν αυτή η λύση φαίνεται δύσκολη στην εφαρμογή για αυτοκίνητα που είναι ήδη ηλικιωμένα.

Η γερμανική λέσχη συνιστά την εγκατάσταση ηλεκτρονικών τσιπ που είναι ασφαλισμένα με HSM (Hardware Secure Module), κάτι που θα καθιστούσε την απάτη πολύ περίπλοκη και δαπανηρή για να παραμείνει κερδοφόρα. Ένας ουδέτερος φορέας θα πρέπει να είναι επίσης υπεύθυνος για την επαλήθευση της αποτελεσματικότητας αυτού του συστήματος προστασίας. Η πιθανή διαβίβαση των δεδομένων χιλιομέτρων μόνιμα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπως συμβαίνει ήδη για την κατανάλωση από τις αρχές του 2021, χαιρετίζεται επίσης υπό ορισμένες προϋποθέσεις.

Εν τω μεταξύ, δυστυχώς, δεν υπάρχει γρήγορη λύση για να βεβαιωθείς ότι αγοράζεις μεταχειρισμένο αυτοκίνητο χωρίς παραβίαση του οδομέτρου του. Ειδικά για τα αυτοκίνητα που προέρχονται από άλλη χώρα, όπως σημειώνει η ADAC, αυτού του είδους η απάτη είναι ακόμα δυνατή, καθώς δεν υπάρχει ακόμα πραγματική ευρωπαϊκή συνεργασία. Συνεπώς, συνιστάται πάντα να αναζητάς (και να ζητάς) τη στοίβα με τις αποδείξεις συντήρησης και να τις συμβουλεύεσαι προσεκτικά. Χωρίς να ξεχάσεις να ελέγξεις λεπτομερώς το μελλοντικό σου απόκτημα, ακόμα κι αν αυτό σημαίνει να καλέσεις έναν ειδικό εάν πρόκειται για ακριβή αγορά και οι γνώσεις σου είναι ανεπαρκείς.

 

Πηγή: drive.gr

 

 

Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου...
Shares