Κυριακή , 14 Απριλίου 2024

Στο φως της δημοσιότητας πλάνα από το κτήριο “φάντασμα” τηλεδιοίκησης στη Λάρισα – “Ανθρώπινο λάθος”;

Αλγεινή εντύπωση προκαλούν οι εικόνες εγκατάλειψης μέσα από το κτήριο της τηλεδιοίκησης στον σταθμό του ΟΣΕ στη Λάρισα. Όπως φαίνεται στο βίντεο που αποκαλύπτει το iEidiseis, στο εσωτερικό του κτηρίου επικρατεί εικόνα διάλυσης σε αντίθεση με το απώτερο παρελθόν που λειτουργούσε κανονικά και οι σταθμάρχες είχαν την πλήρη εικόνα για το πού βρίσκεται το κάθε τρένο.

Αρμόδιες πηγές σημειώνουν ότι αν λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση στο σιδηροδρομικό δίκτυο, θα είχε αποφευχθεί η εθνική τραγωδία στα Τέμπη. Και αυτό διότι θα υπήρχαν τα συστήματα ασφαλείας, που προειδοποιούν όταν ένα τρένο βρίσκεται στην αντίθετη τροχιά ενώ, παράλληλα, παρέχεται η δυνατότητα στο σταθμαρχείο να παρακολουθεί ζωντανά την πορεία των τρένων.

Η σύμβαση 717 για την τηλεδιοίκηση του δικτύου έμεινε στα χαρτιά. Σύμφωνα με πληροφορίες, είχε υπογραφεί τον Οκτώβριο του 2014 και προέβλεπε την αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης-τηλεδιοίκησης σε όλο το μήκος του σιδηροδρομικού δικτύου. Η σύμβαση 717 είχε αρχικό προϋπολογισμό 41,3 εκατομμύρια ευρώ. Πρόκειται για τη σύμβαση που βρίσκεται στο «μικροσκόπιο» και της ΕυρωπαΊκής Επιτροπής, καθώς χρηματοδοτήθηκε και με ευρωπαϊκούς πόρους. Πηγές από τον ΟΣΕ αναφέρουν ότι οι καθυστερήσεις στην υλοποίηση του έργου προκαλούν ερωτήματα και αποτελούν αντικείμενο έρευνας, καθώς το δίκτυο αφέθηκε στη μοίρα του.

«Η τηλεδιοίκηση στη Λάρισα σταμάτησε πριν από 3-4 χρόνια γιατί δεν υπήρχε προσωπικό»
Ένα πελώριο «γιατί» πλανάται πάνω από τις μάζες σίδερων στα Τέμπη, εκεί όπου διαδραματίστηκε η εθνική τραγωδία με δεκάδες νεκρούς και αγνοούμενους, λόγω της μετωπικής σύγκρουσης δύο τρένων. Μάλιστα, μιλώντας το πρωί της Παρασκευής (03/03) στο MEGA, ο πρώην σταθμάρχης Βόλου, Γιώργος Αποστολέρης, κατήγγειλε τις τεράστιες ελλείψεις στον σιδηρόδρομο, ενώ αναφέρθηκε και στην απαιτούμενη εκπαίδευση των σταθμαρχών.

Ο Γιώργος Αποστολέρης χαρακτήρισε τον σταθμό στη Λάρισα ως έναν «δύσκολο σταθμό» όπου ο φόρτος εργασίας είναι έντονος.
«Μέχρι πριν 3-4 χρόνια λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση και αυτό θα απέτρεπε κάθε μα κάθε λάθος που θα μπορούσε να κάνει ένας σταθμάρχης ή μηχανοδηγός. Το 2004 στον Βόλο υπήρχαν 28 σταθμάρχες και 36 κλειδούχοι, σήμερα δεν υπάρχει κανένας. Σταμάτησε γιατί δεν υπάρχει προσωπικό» είπε χαρακτηριστικά ο ίδιος.

Σχετικά με την εκπαίδευση των σταθμαρχών είπε ότι χρειάζονται πολλά χρόνια για να αποκτηθεί. «Με 40 ημέρες δεν γίνεσαι σταθμάρχης και μάλιστα, δεν μπορείς να υπηρετήσεις σε έναν τέτοιο σταθμό με τόσο φόρτο εργασίας. Εξ ανάγκης τοποθετήθηκε εκεί. Η εμπειρία αποκτάται μέσω εργασίας σε μικρούς σταθμούς και με μεταθέσεις. Ο σταθμάρχης μπορεί να τηρήσει τον κανονισμό, ο κανονισμός δεν τηρείται» είπε ο Γιώργος Αποστολέρης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, και ο μηχανοδηγός της επιβατικής αμαξοστοιχίας «θα έπρεπε να κάνει μία εκφώνηση, που δεν έκανε ποτέ, θα την άκουγαν όλα τα τρένα, όλοι οι σταθμοί ότι θα πάρει την παρακαμπτήρια, δηλαδή τη γραμμή της καθόδου, και έτσι με την ανακοίνωση αυτή θα ενημερωνόταν και ο μηχανοδηγός της εμπορικής αμαξοστοιχίας. στο μιλητό δεν γίνεται κυκλοφορία» τόνισε ακόμα.

 

ieidiseis.gr

Shares