Κυριακή , 3 Ιουλίου 2022
Τελευταία Νέα

Στην παγίδα της Thomas Cook! Οι προνοητικοί Ισπανοί και οι «ριψοκίνδυνοι» Ελληνες- Μισό δισεκατομμύριο ευρώ η ΖΗΜΙΑ για την ΕΛΛΑΔΑ….

Τα προβλήματα που οδήγησαν στην κατάρρευση του Thomas Cook, του παλαιότερου και δεύτερου μεγαλύτερου ταξιδιωτικού οργανισμού στην Ευρώπη, δεν είναι καινούργια. Αυτό είναι ο λόγος που οι Ισπανοί ξενοδόχοι επέβαλαν πιο αυστηρούς όρους πληρωμής στον βρετανικό ταξιδιωτικό οργανισμό τα τελευταία χρόνια. Για την ακρίβεια, περιόρισαν το διάστημα πληρωμής σε μία εβδομάδα, σύμφωνα με τους επαΐοντες.

Όπως αναφέρει στην ανάλυσή του το euro2day οι Ελληνες και οι Τούρκοι πελάτες της Thomas Cook αποδείχθηκαν πιο ριψοκίνδυνοι και γαλαντόμοι, σε μια προσπάθεια προσέλκυσης περισσότερων πελατών του οργανισμού. Η Thomas Cook θα μπορούσε να τους πληρώνει μέσα σε 60 με 90 μέρες κι αυτό ήταν ισχυρό δέλεαρ, μαζί με άλλα, για να μετακινήσει τουρίστες από την Ιβηρική στην Ελλάδα και την Τουρκία τα τελευταία χρόνια.

Γεγονός που είχε θετική επίπτωση στον ελληνικό τουρισμό, συνεισφέροντας στα αλλεπάλληλα ρεκόρ που καταγράφηκαν.

Ομως, σήμερα που η Thomas Cook βάρεσε κανόνι, αρκετοί Ελληνες και Τούρκοι ίσως μετανιώσουν για τη χαλαρή πολιτική πληρωμών τους.

Μιλώντας στο newsit.gr o επιχειρηματίας και Σύμβουλος Τουρισμού της Περιφέρειας Κρήτης Μιχάλης Βαμιεδάκης αποκαλύπτει ότι το “κανόνι” του τεράστιου βρετανικού τουριστικού γραφείου, κάθε άλλο παρά μη αναμενόμενο ήταν. «Όσοι γνώριζαν τι γίνεται στην αγορά το περίμεναν. Ήταν θέμα χρόνου. Η Thomas Cook είχε χρέη δύο δισεκατομμυρίων, ζημιογόνες χρήσεις, η μετοχή της έπεφτε και είχε φτάσει στα πρόθυρα της χρεοκοπίας και το 2012», αναφέρει.

Σε μια προσπάθεια να προλάβει την οικονομική κατάρρευσή της, η Thomas Cook επιδιδόταν σε κατά κάποιο τρόπο επικοινωνιακά παιχνίδια. Όπως εξηγεί ο Μιχάλης Βαμιεδάκης, «η εταιρία έπαιξε το χαρτί “to big too fail”». Με άλλα λόγια επιχείρησε να ρίξει χρήμα στην αγορά στη λογική ότι επρόκειτο για ένα πολύ ισχυρό brand name κι έναν κολοσσό στον χώρο του τουρισμού, ώστε να αποτύχει. Κατά τον κ. Βαμιεδάκη «έκανε κινήσεις οι οποίες υποστήριζαν την υπόστασή της. Αυτό όμως δεν άλλαζε τα πραγματικά οικονομικά δεδομένα».

Πώς έφτασαν οι ξενοδόχοι να πάρουν το ρίσκο της συνεργασίας με μια εταιρία υπό κατάρρευση; Προφανώς, λέει ο κ. Βαμιεδάκης, δεν παρατήρησαν το προφανές και αρκέστηκαν στο μέγεθος, στα επικοινωνιακά πυροτεχνήματα και στο brand name της εταιρίας. «Όποιος διάβαζε τους αριθμούς θα αντιλαμβανόταν ότι επρόκειτο για ωρολογιακή βόμβα».

Η εταιρία από την άλλη εκμεταλλευόμενη την πλασματική όπως αποδείχθηκε αξία της, συμφωνούσε σε πιστώσεις 60 και πλέον ημερών. Έτσι οι ξενοδόχοι αποζημιώνονταν για όσα παρείχαν στους πελάτες της Thomas Cook, με καθυστέρηση τουλάχιστον δύο μηνών. Αυτός είναι και ο λόγος που σήμερα βρίσκονται σε δεινή οικονομική θέση. «Τα ανεξόφλητα υπόλοιπα, τα οποία δεν θα εξοφληθούν ποτέ, είναι τα δεδουλευμένα Αυγούστου και Σεπτεμβρίου» εξηγεί ο Μιχάλης Βαμιεδάκης.

Οι απώλειες από την πτώχευση της Thomas Cook είναι ήδη εξωπραγματικές. Στα 50 έως 80 εκατομμύρια ευρώ υπολογίζονται για την Κρήτη και σχεδόν στο μισό δισεκατομμύριο ευρώ για το σύνολο της χώρας.

Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου...
Shares