ΠΛΗΡΩΣΕ 18,50€ Ή ΠΑΡΕ ΠΡΟΣΤΙΜΟ! Η ΝΕΑ ΧΡΥΣΗ ΜΠΙΖΝΑ ΤΗΣ «ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ Α.Ε.»

Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης

Προσθήκη του VoiceNews στην Google

Μια φωτογραφία. Ένα χαρτί κολλημένο σε εταιρικό πρατήριο καυσίμων, δίπλα στα τσιγάρα και τα ενεργειακά ποτά, «Διαθέτουμε τα νέα φαρμακεία που ορίζει ο νόμος. Τιμή 18,50». Σε μια εικόνα, η «επιτυχία» της κυβέρνησης Μητσοτάκη, ένας νόμος που υποχρεώνει εκατομμύρια οδηγούς να βγάλουν το πορτοφόλι τους, με τα κανάλια διανομής ήδη στημένα και τα ράφια γεμάτα από τους «δικούς» μας, φυσικά.

Από τα 4 ευρώ στα 31, δια νόμου

Ας μιλήσουμε με τους αριθμούς.

Το παλιό φαρμακείο αυτοκινήτου, με 5 βασικά είδη (γάζες, οινόπνευμα, βαμβάκι, αντισηπτικό, επιδέσμους), κόστιζε 3 με 5 ευρώ. Το νέο, σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση Δ30/45652/2026 (ΦΕΚ 1804/Β/1-4-2026) που υπέγραψε ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών Κωνσταντίνος Κυρανάκης, πρέπει να περιλαμβάνει 16 είδη βάσει του γερμανικού προτύπου DIN 13164:2022  με τη λιανική τιμή να φτάνει, σύμφωνα με ρεπορτάζ της αγοράς, τα 31 ευρώ. Επταπλάσια αύξηση. Σε μια χώρα που σπάει ρεκόρ ακρίβειας στα τρόφιμα, στη στέγη, στο ρεύμα.

Όταν ο πολιτικός θόρυβος άρχισε να μεγαλώνει, η κυβέρνηση δεν αναθεώρησε το μέτρο. Έδωσε παράταση, από την 18η Ιουνίου 2026 στην 1η Ιανουαρίου 2027 (ΦΕΚ 2318/24-04-2026). Όχι γιατί ξανασκέφτηκαν τη φιλοσοφία του νόμου. Γιατί κατάλαβαν ότι μέσα στο καλοκαίρι θα ήταν πολιτική αυτοκτονία.

Κανείς λογικός άνθρωπος δεν είναι κατά της αναβάθμισης ενός κουτιού πρώτων βοηθειών. Η ερώτηση δεν είναι αν μια ισοθερμική κουβέρτα σώζει ζωές. το προβληματικό σημείο είναι άλλο!

Γιατί χωρίς ουσιαστικό διάλογο με συλλόγους οδηγών και καταναλωτών;

Γιατί χωρίς δημόσια μελέτη οικονομικής επίπτωσης;

Γιατί χωρίς ανώτατη τιμή ή πλαφόν κερδοφορίας, όταν η ζήτηση είναι υποχρεωτική δια νόμου και η μη συμμόρφωση τιμωρείται με πρόστιμο 30 ευρώ;

Όσο πιο πολύπλοκο και τυποποιημένο γίνεται το πρότυπο, τόσο λιγότεροι μπορούν να το προμηθεύσουν. Όσο μικραίνει ο αριθμός των παικτών, τόσο μεγαλώνουν τα περιθώρια κέρδους για τις αλυσίδες, τους εισαγωγείς, και τα εταιρικά πρατήρια που το πουλάνε σαν αναψυκτικό. Μόνο οι εταιρείες leasing υπολογίζεται ότι θα κληθούν να σηκώσουν έως και 11 εκατομμύρια ευρώ για τους στόλους τους κόστος που, εννοείται, θα μετακυλιστεί στον τελικό καταναλωτή.

Είναι πάντα η ίδια συνταγή του ότι

  1. Ο νόμος βγαίνει «για το καλό μας», οδική ασφάλεια, ευρωπαϊκές προδιαγραφές, εκσυγχρονισμός.
  2. Δημιουργείται τεχνητή, υποχρεωτική ζήτηση για εκατομμύρια ανθρώπους.
  3. Το πρόστιμο πειθαναγκάζει και τον πιο διστακτικό.
  4. Οι προμηθευτές περιμένουν ήδη με γεμάτα ράφια.
  5. Οι πολλοί πληρώνουν. Οι λίγοι εισπράττουν.

Από τα διόδια και τα ΚΤΕΟ, μέχρι τις τράπεζες, την ενέργεια, τα καύσιμα  και τώρα το φαρμακείο των 18,50 σε εταιρικό πρατήριο. Η ίδια αρχιτεκτονική. Η ίδια διανομή ρόλων.

 Μητσοτάκη και Κυρανάκη, ο νόμος είναι δικός σας.

Η υπουργική απόφαση φέρει την υπογραφή σας. Το πρόστιμο των 30 ευρώ το θεσπίσατε εσείς. Η τιμή των 18,50  ή των 31 δεν είναι «αόρατο χέρι της αγοράς». Είναι το αναμενόμενο αποτέλεσμα ενός νόμου που σχεδιάστηκε με προφανή ευκολία για όσους ωφελούνται και προφανή αδιαφορία για τον πολίτη που πληρώνει.

Η Μητσοτάκης Α.Ε. έχει στήσει για άλλη μία φορά μια κερδοφόρα μπίζνα. Για τους λίγους. Με τις πλάτες των πολλών. Και με ταμπελάκι «ορίζει ο νόμος» για να μην μπορεί κανείς να αντιδράσει.