Παρασκευή , 19 Απριλίου 2024

Παρουσιάστηκε στην Καβάλα η νέα σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη – Τοξότες

​Προσωρινός ανάδοχος στο έργο Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα η Avax

Μετά την Αλεξανδρούπολη, ανώτατα στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ επισκέφθηκαν την Καβάλα, με αντικείμενο την παρουσίαση των μελετών κατασκευής της νέας πεδινής σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τους Τοξότες.

Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιηθήκαν χθες, στα γραφεία της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης στην Καβάλα, τεχνικές συναντήσεις με τη συμμετοχή στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ και τοπικών φορέων της Βόρειας Ελλάδας.

Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου ανέρχεται σε 1,68 δισ. Η κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες αποτελεί κομμάτι της “Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας” και θα συνδέσει τη Θεσσαλονίκη με το λιμάνι της Καβάλας και την Ξάνθη και στη συνέχεια, με την Αλεξανδρούπολη και το Ορμένιο.

Παράλληλα, θα εξυπηρετήσει την υλοποίηση της σύνδεσης των λιμένων της Βορείου Ελλάδας με τα λιμάνια της Βουλγαρίας στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας (Μπουργκάς – Βάρνα – Ρούσσε), στο πλαίσιο του διακρατικού εγχειρήματος Ελλάδας – Βουλγαρίας “Sea2Sea”.

Με την κατασκευή του έργου παραδίδονται σε λειτουργία 206 χλμ. νέας σιδηροδρομικής γραμμής, με σηματοδότηση και ηλεκτροκίνηση, με τα οποία επιτυγχάνεται η ολοκλήρωση του νέου σιδηροδρομικού διαδρόμου που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με την Καβάλα.

Ταυτόχρονα, θα συνδέει το, υπό ανάπτυξη, λιμάνι της Νέας Καρβάλης, διασχίζοντας το ανατολικό τμήμα του νομού Καβάλας και θα καταλήγει στην ευρύτερη περιοχή Τοξοτών Ξάνθης, όπου θα συνδέεται με το υπόλοιπο δίκτυο του ΟΣΕ.

Η νέα γραμμή υπολογίζεται ότι θα μειώσει κατά 3 τουλάχιστον ώρες τη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη.

Μετά το πέρας των συναντήσεων, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστος Βίνης, δήλωσε σχετικά: “Η Καβάλα, αλλά και ολόκληρη η Βόρεια Ελλάδα, βρίσκονται στο επίκεντρο του σχεδιασμού της ΕΡΓΟΣΕ για μια σειρά σιδηροδρομικών έργων νέας γενιάς, που θα διασυνδέσουν τις λεγόμενες κρίσιμες υποδομές με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο”.

Η νέα γραμμή Θεσσαλονίκη – Τοξότες συγκαταλέγεται στα 6 έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου της ΕΡΓΟΣΕ, ύψους 4 δις. ευρώ, τα οποία αφορούν τη σύνδεση των λιμένων της Πάτρας, ύψους 477 εκατ., του Λαυρίου, ύψους 391 εκατ., της Ραφήνας, ύψους 309 εκατ. και του 6ου προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης, ύψους 53,5 εκατ., με το σιδηροδρομικό δίκτυο, την κατασκευή της νέας γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες, ύψους 1,68 δις. και την αναβάθμιση της σύνδεσης της Αλεξανδρούπολης με το Ορμένιο, ύψους 1,07 δις.

Αρχικό ενδιαφέρον για την κατασκευή τους έχουν επιδείξει οι κοινοπραξίες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΚΤΩΡ – Mυτιληναίος και ΑΒΑΞ – ALSTOM.

Του Φώτη Φωτεινού/capital.gr

Shares