Τετάρτη , 25 Νοεμβρίου 2020

Όταν ψάχνεις απεγνωσμένα τη ρεβάνς: «Τα F-35 έχουν προβλήματα, όσοι τα πήραν το μετάνιωσαν», ισχυρίζονται οι Τούρκοι….

Όταν ψάχνεις απεγνωσμένα τη ρεβάνς: «Τα F-35 έχουν προβλήματα, όσοι τα πήραν το μετάνιωσαν», ισχυρίζονται οι Τούρκοι....

Με μεγάλη χαρά αναπαρήγαγαν τα τουρκικά ΜΜΕ την, γνωστή εδώ και καιρό, αδυναμία του F-35 να πετάξει εν μέσω καταιγίδας.

Με αφορμή την πρόσφατη αναφορά της Πολεμικής Αεροπορίας της Ολλανδίας, που ζητάει από τους πιλότους να μην πετάνε τα stealth μαχητικά όταν οι καιρικές συνθήκες δεν το επιτρέπουν, διάφορα site στην Τουρκία πανηγυρίζουν που… τους έκοψαν από το πρόγραμμα.

Όταν ψάχνεις απεγνωσμένα τη ρεβάνς: «Τα F-35 έχουν προβλήματα, όσοι τα πήραν το μετάνιωσαν», ισχυρίζονται οι Τούρκοι....

«Νέο πρόβλημα με τα F-35! Αρχίζουν να μετανιώνουν τα 5 δισεκατομμύρια ευρώ που πλήρωσαν», ο τίτλος του άρθου. Ενώ στην σύντομη περιγραφή που ακολουθεί, «τα F-35 απέτυχαν στην Ολλανδία…».

Η τουρκική αντίδραση είναι δικαιολογημένη. Ειδικά όταν η Ελλάδα ετοιμάζεται να ενισχυθεί με μία μοίρα Rafale, τα χτυπήματα είναι απανωτά. Η ζήλια, άλλωστε, είναι πάντα ο χειρότερος σύμβουλος.

Παρά τις τουρκικές κορώνες, πρόβλημα υπάρχει

Τα F-35 Lightnings της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ έλαβαν εντολή να μην πετάνε εντός 25 μιλίων από… lightnings! Καταιγίδες και κεραυνοί αποτελούν κίνδυνο για τα stealth μαχητικά.

Σύμφωνα με υπόμνημα της εταιρείας το οποίο βρίσκεται στην κατοχή του πρακτορείου Bloomberg, το σύστημα ασφαλείας το οποίο θεωρητικά προστατεύει το F-35 από το να εκραγεί εάν χτυπηθεί από κεραυνό, διαπιστώθηκε ότι έχει πρόβλημα, έπειτα από εβδομάδες καθυστερήσεων και δοκιμών.

Πρόκειται για το «Ενσωματωμένο Σύστημα Παραγωγής Αδρανούς Αερίου» (OBIGGS), το οποίο διατηρεί τον εμπλουτισμένο με άζωτο αέρα μέσα στις δεξαμενές καυσίμου του αεροσκάφους, ώστε να μην εκρήγνυνται ένα αυτό χτυπηθεί από κεραυνό.

Σύμφωνα με το υπόμνημα, σφάλματα στις σωληνώσεις που χρησιμοποιούνται για την κυκλοφορία του καυσίμου διαπιστώθηκαν στους ελέγχους που έγιναν σε 14 από τα 24 F-35A από το Γραφείο για το Πρόγραμμα για τα F-35 (JPO). H έκδοση A είναι η πιο γνωστή του συγκεκριμένου υπερηχητικού με τεχνολογία stealth, που χρησιμοποιείται από τις Αμερικανικές Ένοπλες Δυνάμεις και εξάγεται σε πολλές χώρες.

f-35

Από τη στιγμή που η Lockheed δεν μπορεί να διαβεβαιώσει ότι το αεροσκάφος της δεν πρόκειται να εκραγεί αν χτυπηθεί από κεραυνό, προτείνει νέους περιορισμούς πτήσης για να αποφευχθεί ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

«Ως προληπτικό μέτρο ασφαλείας το JPO συνιστά σε διοικητές μονάδων F-35 να εφαρμόζουν περιορισμό πτήσεων, σύμφωνα με τον οποίο το αεροσκάφος θα πρέπει να πετά 25 μίλια (περίπου 40 χιλιόμετρα) μακριά από αστραπές ή καταιγίδες» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Lockheed Martin, σύμφωνα με δημοσίευμα της αμερικανικής ιστοσελίδας Defence News την Τετάρτη.

«Εργαζόμαστε με το JPO για τα F-35 για έρευνα για διορθωτικές δράσεις ώστε να καθοριστούν οι επόμενες κινήσεις».

Πότε εντοπίστηκε το πρόβλημα

Σύμφωνα με την Lockheed, το πρόβλημα προέκυψε κατά την υπηρεσία του αεροσκάφους στις Αμερικανικές Ένοπλες Δυνάμεις και όχι κατά τη διάρκεια της διαδικασίας κατασκευής του μαχητικού.

Όπως προκύπτει πάντως από έγγραφα του Πενταγώνου, το πρόβλημα είχε εντοπιστεί πρώτη φορά το 2009, αλλά φαινόταν ότι είχε διορθωθεί με τον ολοκληρωτικό επανασχεδιασμό της δεξαμενής καυσίμου, όταν και ήρθησαν παρόμοιοι περιορισμοί πτήσης που είχαν αποφασιστεί.

Η ευπάθεια του μαχητικού στους κεραυνούς είναι το τελευταίο από τα προβλήματα που έχουν εντοπιστεί στο αξίας 1,6 τρισεκατομμυρίου δολαρίων πρόγραμμα για τα F-35.

Τον περασμένο Απρίλιο, το Αμερικανικό Ναυτικό είχε ανακοινώσει ότι δεν θα υπάρξουν αλλαγές στις εκδόσεις Β και C του μαχητικού ώστε να επιλυθεί το πρόβλημα που δημιουργούνταν στην ουρά του αεροσκάφους όταν αυτό πιάνει υπερηχητικές ταχύτητες, αποφασίζοντας απλώς να αλλάξει τους επιχειρησιακούς κανόνες που θα πρέπει να ακολουθούν οι χειριστές του. Τακτική που ακολουθείται και σε αυτό το νέο πρόβλημα με τους κεραυνούς

 

onalert.gr

Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου...
Shares