Οι Τούρκοι «άλωσαν» το Αιγαίο με τις ψαρότρατες. Και άφησαν πίσω του συντρίμμια

Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης

Προσθήκη του VoiceNews στην Google

Οι γιγάντιες τουρκικές μηχανότρατες έχουν εδώ και χρόνια ξεχυθεί στο Αιγαίο, οργώνοντας και καταστρέφοντας τον βυθό και εξαντλώντας τους πόρους της θάλασσας και ιδού τα αποτελέσματα.

Οι Έλληνες ψαράδες παραπονιούνται πλέον για απελπιστικά μικρές ψαριές οι οποίες δε τους επιτρέπουν να ζήσουν. Τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά. Συγκεκριμένα, μέσα σε έναν χρόνο τα ελληνικά αλιεύματα μειώθηκαν κατά 7.000 τόνους, ενώ την τελευταία πενταετία έχουν χαθεί πάνω από 27.000 τόνοι, δηλαδή το ένα τρίτο της παραγωγής. Παράλληλα, τεράστιες ποσότητες ψαριών καταλήγουν νεκρές πίσω στη θάλασσα. Εκτιμάται ότι το 1/3 των αλιευμάτων απορρίπτεται, επειδή δεν έχει εμπορική αξία για τα μεγάλα αλιευτικά σκάφη, ενώ αν αφηνόταν ελεύθερο θα μπορούσε να αναπτυχθεί και να συνδράμει στην αποκατάσταση των θαλάσσιων πόρων. Παράλληλα με τα διάτρητα θαλάσσια σύνορα και τους τουρκικές μηχανότρατες, οι αλιείς καταγγέλλουν και διαρκείς παραβιάσεις της ευρωπαϊκής νομοθεσίας ως προς την αλίευση ψαριών κατά τις περιόδους αναπαραγωγής τους κάτι το οποίο απαγορεύεται. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι μόνο το 13% που καταναλώνουμε να προέρχονται από Έλληνες ψαράδες, με το υπόλοιπο είτε να προέρχεται από τρίτες χώρες είτε να αλιεύεται εντός της Ελλάδας από Τούρκους και να μεταπωλείται στην ελληνική αγορά.
Τους πληρώνουμε δηλαδή για να μας… καταστρέφουν.