Παρασκευή , 29 Μαρτίου 2024

Οι παραπλανητικές διαφημίσεις των καπνοβιομηχανιών που προωθούσαν το κάπνισμα μέσω των γιατρών!

Όποιο γιατρό και αν ρωτήσεις για το τσιγάρο, θα σου πει πως είναι μια συνήθεια που «σκοτώνει». Για να το λέει ο ειδικός μάλλον έτσι θα είναι! Κάπως έτσι όμως σκέφτηκε και ο R. J. Reynolds, ιδρυτής της καπνοβιομηχανίας που λάνσαρε για πρώτη φορά τσιγάρα σε πακέτο. Όμως από την… ανάποδη!Η διαφημιστική καμπάνια που εμπνεύστηκε, είχε σαν κύριους πρωταγωνιστές τους γιατρούς. Το σλόγκαν της καμπάνιας που διήρκησε τρία χρόνια (1946-1949) ήταν «According to a recent nationwide survey: More Doctors smoke camels than any other cigarettes» (Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα: Οι περισσότεροι γιατροί καπνίζουν τσιγάρα κάμελ από οποιαδήποτε άλλη μάρκα).

Η διαφημιστική αυτή εκστρατεία είχε τεράστια επιτυχία, καθώς η φιγούρα του σοβαρού και έμπειρου επιστήμονα να καπνίζει τσιγάρο, διέλυε κάθε αμφιβολία και προβληματισμό στους υποψήφιους αλλά και τους ήδη καπνιστές.

Φυσικά στις διαφημίσεις δεν έπαιρναν μέρος αληθινοί γιατροί αλλά μοντέλα και ηθοποιοί που τους υποδύονταν. Ο μοναδικός λόγος που δεν έπαιρναν μέρος αληθινοί γιατροί, ήταν γιατί πολύ απλά δεν επιτρέπονταν να διαφημίζουν προϊόντα καθώς θα έχαναν την άδεια εξασκήσεως επαγγέλματος.

 

Συναινούσαν πάντως σιωπηλά, καθώς κανένας ιατρικός σύλλογος της χώρας δε διαμαρτυρήθηκε ή έφερε αντίρρηση. Ο λόγος; Δημιουργήθηκε μια εικόνα για τους γιατρούς που τους κατέτασσε στην ελίτ της κοινωνίας, αφού μέχρι τότε διαφημίσεις τέτοιου είδους είχαν ως πρωταγωνιστές σταρ του κινηματογράφου και διάσημους αθλητές.

Φυσικά οι υπόλοιπες καπνοβιομηχανίες δεν έμειναν με σταυρωμένα τα χέρια, και επιστράτευσαν και αυτές τους «ειδικούς» για να διαφημίσουν την πραμάτεια τους.

 

 

Γράφει: Θάνος Κοφινάς
mentality10.com

 

Shares