Σάββατο , 3 Δεκεμβρίου 2022
Τελευταία Νέα

Οι μεγιστάνες της ναυτιλίας πλουτίζουν από το ρωσικό πετρέλαιο

Μια νέα ανάλυση των Investigate Europe και Reporters United αποκάλυψε την έκταση της συμμετοχής του ευρωπαϊκού ναυτιλιακού τομέα στις εξαγωγές πετρελαίου, φυσικού αερίου και άνθρακα από τη Ρωσία από τότε που ξεκίνησε η εισβολή στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο.

Η νέα έρευνα περιγράφει πώς αρκετές ευρωπαϊκές χώρες συνεχίζουν να εισάγουν ρωσικά ορυκτά καύσιμα παρά τις επικείμενες κυρώσεις της ΕΕ. Εκτιμά επίσης ότι από την αρχή της σύγκρουσης και τα τέλη Αυγούστου, τα πλοία που φεύγουν από τη Ρωσία με συνολική χωρητικότητα πλοίων άνω των 100 εκατομμυρίων τόνων νεκρού βάρους (DWT) έχουν δεσμούς ιδιοκτησίας ή διαχείρισης με την Ευρώπη.

Εδώ, ρίχνουμε μια πιο προσεκτική ματιά σε μερικές από τις ευρωπαϊκές ναυτιλιακές εταιρείες και τους ιδιοκτήτες τους –μεταξύ αυτών μεγιστάνες των μέσων ενημέρωσης, ιδιοκτήτες ποδοσφαιρικών συλλόγων και οικογενειακές δυναστείες– που συνεχίζουν να συναλλάσσονται με τη Ρωσία, ενώ η βάναυση εισβολή της χώρας στην Ουκρανία μπαίνει στον όγδοο μήνα της.

Νορβηγία
Εταιρεία: Frontline Management AS

Άτομα-κλειδιά: John Fredriksen, ιδιοκτήτης

Εμπόρευμα: αργό πετρέλαιο, άνθρακας

Εξαγωγές ορυκτών καυσίμων: χωρητικότητα 1 εκατομμυρίου DWT

Αριθμός αποστολών: 10

Ιδιοκτήτης της Frontline είναι ο John Fredriksen, Νορβηγικής καταγωγής μεγιστάνας του πετρελαίου και της ναυτιλίας με κυπριακή υπηκοότητα. Ο 78χρονος έκανε την πρώτη του περιουσία ως ναυτιλιακός μεσίτης σε ηλικία 23 ετών. Σήμερα, εκτιμάται ότι είναι ο πλουσιότερος άνθρωπος της Νορβηγίας, με αναφερόμενη καθαρή περιουσία 124 δισ. NOK (12 δισ. ευρώ). Ο Φρέντρικσεν δεν είναι άγνωστος στη μεταφορά φορτίου από ύποπτες τοποθεσίες και λέγεται ότι έκανε τεράστια ποσά στις αρχές της δεκαετίας του 1980 από τη μεταφορά πετρελαίου σε ζώνες συγκρούσεων, αφού πρόσφερε ναυτιλία εκεί όπου κανείς άλλος δεν τολμούσε να αποπλεύσει.

Το 1996, αγόρασε τη σουηδική εταιρεία δεξαμενόπλοιων Frontline και μετέφερε την επιχείρηση στη Νορβηγία. Διαβόητα ντροπαλός από τα μέσα ενημέρωσης, ο Fredriksen είπε σε μια σπάνια συνέντευξη σε εφημερίδα του 2017 ότι ο συνολικός του στόλος είναι κοντά στα 30 εκατομμύρια DWT. Σήμερα, η Frontline είναι η τέταρτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία πετρελαιοφόρων στον κόσμο και έχει έδρα τις Βερμούδες. Σύμφωνα με την ανάλυσή μας, δεξαμενόπλοια της Frontline χωρητικότητας άνω του 1 εκατομμυρίου DWT έχουν πραγματοποιήσει 10 ταξίδια από τη Ρωσία από την έναρξη της εισβολής, μεταφέροντας τόσο αργό πετρέλαιο όσο και άνθρακα, κυρίως στην Ασία και τη Μέση Ανατολή.

Λίγο μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, ο διευθύνων σύμβουλος Λαρς Μπάρσταντ σχολίασε τα ταξίδια της εταιρείας από τη Ρωσία. Εκείνη την εποχή, το πλοίο του Front Cougar απέπλευσε από το Novorossiysk, φορτωμένο με ρωσικό πετρέλαιο. «Μόλις βγει από τη Μαύρη Θάλασσα, η Frontline τελειώνει με τα ρωσικά λιμάνια», είπε ο Barstad στο TradeWinds τον Μάρτιο. Από τον Απρίλιο, η εταιρεία έχει μεταφέρει αρκετές αποστολές πετρελαίου και άνθρακα από τη Ρωσία, σύμφωνα με την ανάλυσή μας. Σε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο Investigate Europe, ο Barstad είπε ότι το άρθρο του TradeWinds βγήκε εκτός πλαισίου. «Πλοία πρώτης γραμμής δεν έχουν βρεθεί στη Μαύρη Θάλασσα από τότε», είπε ο Μπάρσταντ. Παρόλα αυτά, η ανάλυσή μας δείχνει ότι όλες οι εξαγωγές της εταιρείας από τη Ρωσία από τον Μάρτιο έχουν αναχωρήσει από το Ust’Luga, ένα λιμάνι στη Βαλτική Θάλασσα.

Εταιρεία : Viken Shipping AS

Άνθρωποι-κλειδιά : Tom Christopher Steckmest , o winner

Εμπόρευμα: αργό πετρέλαιο

Εξαγωγές ορυκτών καυσίμων : χωρητικότητα 2,36 εκατομμύρια DWT

Αριθμός αποστολών : 21

Ο Tom Christopher Steckmest, ένας εφοπλιστής και επιχειρηματίας με έδρα το Μπέργκεν, μαζί με την οικογένειά του ελέγχει τον μεταφορέα αργού πετρελαίου. Τα πλοία της έχουν πραγματοποιήσει 21 αποστολές αργού πετρελαίου εκτός Ρωσίας από τις 24 Φεβρουαρίου 2022, με χωρητικότητα σκάφους άνω των 2,3 εκατομμυρίων DWT.

Ο Στέκμεστ σπάνια δίνει συνεντεύξεις στη Νορβηγία. Όταν εμφανίζεται στα μέσα ενημέρωσης, είναι συνήθως για ειδικούς λόγους: Το φθινόπωρο του 2020, ο Steckmest είδε έναν άνδρα να εισβάλλει σε μια καμπίνα στην ιδιοκτησία του. Η εφημερίδα BA είπε ότι ενώ ο Steckmest τηλεφωνούσε με την αστυνομία, ο απρόσκλητος επισκέπτης εξαφανίστηκε από την καμπίνα. Όμως ο εφοπλιστής, που είναι ένας από τους πλουσιότερους ανθρώπους του Μπέργκεν, ακολούθησε με το αυτοκίνητό του ενώ η αστυνομία ήταν στο τηλέφωνο. Ο εισβολέας συνελήφθη αργότερα.

Το περιοδικό Kapital εκτιμά ότι ο Steckmest είναι ο 312ος πλουσιότερος άνθρωπος της Νορβηγίας. Η Steckmest και η ναυλωμένη Viken, βρέθηκαν επίσης στο επίκεντρο μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, με τον ιδιοκτήτη, ο οποίος, λέγοντας στους πελάτες της εταιρείας να κάνουν «ηθική ναυτιλία» και να αποφεύγουν τα ρωσικά λιμάνια. Περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τις απαντήσεις του Viken στο Investigate Europe είναι εδώ.

Ελλάδα
Εταιρεία: TMS Tankers / TMS Dry

Πρόσωπα-κλειδιά: Γιώργος Οικονόμου

Εμπόρευμα: Ακατέργαστο πετρέλαιο, πετρέλαιο ή χημικό, πετρέλαιο, άνθρακας

Εξαγωγές ορυκτών καυσίμων: χωρητικότητα 9,2 εκατ

Αριθμός αποστολών: 78

Από την αρχή του πολέμου στην Ουκρανία, ο Γιώργος Οικονόμου, ο 69χρονος Έλληνας δισεκατομμυριούχος της ναυτιλίας, είναι συνεπής στην κορυφή της παγκόσμιας λίστας των εφοπλιστών που μεταφέρουν ορυκτά καύσιμα από τη Ρωσία. Μέσω του ναυτιλιακού ομίλου TMS, ο Οικονόμου έχει πραγματοποιήσει 78 ταξίδια σε πλοία συνολικής χωρητικότητας 9,2 εκατομμυρίων DWT.

Φιλοξενούμενος στη λίστα Lloyd’s Top 100 Shipping People κάθε χρόνο από το 2010, ο «υδράργυρος» Οικονόμου, όπως τον αποκαλεί ο εφοπλιστικός Τύπος , δραστηριοποιείται στη ναυτιλία ως ιδιοκτήτης πετρελαιοφόρων και πλοίων ξηρού χύδην φορτίου αλλά και στο παρελθόν ως επενδυτής. σε πλατφόρμες πετρελαίου βαθέων υδάτων.

Ένας εξέχων προστάτης των τεχνών, ο Οικονόμου έχει τη δική του γκαλερί στην Tate Modern του Λονδίνου και είναι ιδιοκτήτης μιας ιδιωτικής συλλογής που ακούει στο όνομά του στην Αθήνα. Το 2019 έγινε πρωτοσέλιδο στον κόσμο των τεχνών με το δώρο του έναν πίνακα του Peter Doing στο Μητροπολιτικό Μουσείο Τεχνών της Νέας Υόρκης. Οικονόμου δεν απάντησε σε αιτήματα για σχολιασμό.

Εταιρεία: Avin International

Πρόσωπα-κλειδιά: Βαρδής Βαρδινογιάννης

Εμπόρευμα: αργό πετρέλαιο, προϊόντα πετρελαίου / πετρέλαιο

Εξαγωγές ορυκτών καυσίμων: χωρητικότητα 1,6 εκατομμυρίων DWT

Αριθμός αποστολών: 16

Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης, 88 ετών, είναι πρόεδρος της Motor Oil Hellas, μιας από τις μεγαλύτερες εταιρείες πετρελαίου στην Ελλάδα, καθώς και της Vegas Oil and Gas, εταιρείας εξερεύνησης πετρελαίου και φυσικού αερίου, που δραστηριοποιείται κυρίως στην Αίγυπτο. Ο Όμιλος Βαρδινογιάννη κατέχει επίσης την Avin International, μια ελληνική εταιρεία που διαχειρίζεται περισσότερα από 35 δεξαμενόπλοια πετρελαίου και χημικών, συνολικής χωρητικότητας άνω των 2,5 εκατομμυρίων τόνων.

Ο Βαρδινογιάννης συμπεριλήφθηκε στη λίστα των Lloyd’s List’s Most Influential People in Shipping και περιλαμβάνεται επίσης στη λίστα Forbes με εκτιμώμενη περιουσία 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια. Αυτός και η σύζυγός του, Μαριάννα Βαρδινογιάννη, είναι μεταξύ των ιδρυτών του ηγετικού συμβουλίου Robert Kennedy μαζί με τον πρώην πρόεδρο των ΗΠΑ Μπιλ Κλίντον και άλλους παγκόσμιους ηγέτες. Η οικογένεια Βαρδινογιάννη είχε την ποδοσφαιρική ομάδα του Παναθηναϊκού από το 1979 έως το 2008. Σύμφωνα με τα στοιχεία της CREA, μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, τα πλοία της Avin International μετέφεραν 16 αποστολές αργού πετρελαίου ή προϊόντων πετρελαίου από τη Ρωσία. Η συνολική χωρητικότητα των δεξαμενόπλοιων που πραγματοποιούσαν τις μεταφορές ήταν 1,6 εκατομμύρια DWT. Η εταιρεία δεν απάντησε σε αιτήματα για σχολιασμό.

Εταιρεία: Kyklades Maritime

Πρόσωπα-κλειδιά: Ιωάννης Αλαφούζος

Εμπόρευμα: αργό πετρέλαιο, πετρέλαιο

Εξαγωγές ορυκτών καυσίμων: χωρητικότητα 2,1 εκατ. DWT

Αριθμός αποστολών: 15

Ο Ιωάννης Αλαφούζος είναι πρόεδρος της Kyklades Maritime, μιας εταιρείας που διαθέτει 22 δεξαμενόπλοια. Είναι ιδιοκτήτης του ελληνικού τηλεοπτικού και ραδιοφωνικού σταθμού ΣΚΑΙ, ο οποίος ασκεί έντονη κριτική στον πρόεδρο Βλαντιμίρ Πούτιν και έχει αντιταχθεί στον ρωσικό πόλεμο στην Ουκρανία. Παράλληλα, ο ΣΚΑΪ έχει αναπτύξει φιλανθρωπικές δραστηριότητες συλλέγοντας και στέλνοντας τρόφιμα και προϊόντα στην Ουκρανία.

«Είμαστε βαθιά συγκλονισμένοι από τις φρικαλεότητες που διαπράττονται κατά του αθώου λαού της Ουκρανίας και καταδικάζουμε την εισβολή του ρωσικού κράτους», δήλωσε ο Αλαφούζος στην ετήσια έκθεση του 2021 της Okeanis, μιας άλλης εταιρείας του.

Ωστόσο, η οικογένεια Αλαφούζου συνεχίζει να μεταφέρει ρωσικά ορυκτά καύσιμα. Σύμφωνα με στοιχεία της CREA, από τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, τα πλοία του Αλαφούζου έχουν πραγματοποιήσει 15 αποστολές αργού πετρελαίου ή πετρελαίου από τη Ρωσία. Η συνολική χωρητικότητα των δεξαμενόπλοιων που πραγματοποιούσαν τις μεταφορές ήταν 2,1 εκατομμύρια DWT.

Εταιρεία: Capital Ship Management Corporation

Πρόσωπα-κλειδιά: Ευάγγελος Μαρινάκης , ο ιδιοκτήτης

Εμπόρευμα: αργό πετρέλαιο, πετρέλαιο

Εξαγωγές ορυκτών καυσίμων: χωρητικότητα 514.764 DWT

Αριθμός αποστολών: 6

Μέσω αυτού του εγχειρήματος και της επιχειρηματικής του δραστηριότητας Capital Maritime and Trading, ο Ευάγγελος Μαρινάκης, 52 ετών, έχει συγκεντρώσει μια περιουσία από τη ναυτιλία ορυκτών καυσίμων και φορτίων σε όλο τον κόσμο. Η εταιρεία, με έδρα τον Πειραιά, κοντά στην Αθήνα, στην πατρίδα του Μαρινάκη, διαθέτει στόλο με περισσότερα από 70 πλοία. Έχει αναφερθεί καθαρή περιουσία περίπου 700 εκατ. ευρώ.

Η ιδιοκτήτρια ποδοσφαιρικών συλλόγων Ολυμπιακός στην Ελλάδα και η Αγγλική Πρέμιερ Λιγκ Νότιγχαμ Φόρεστ, η Capital Ship Management του Μαρινάκη διευκόλυνε τη μεταφορά ρωσικού αργού πετρελαίου μεταξύ Μαρτίου και Ιουλίου σε πλοία χωρητικότητας 514.764 DWT, σύμφωνα με τα στοιχεία της CREA. Η Νότιγχαμ Φόρεστ έχει υποστηρίξει μια εκστρατεία της Unicef ​​ενάντια στη σύγκρουση καθώς και αρκετές πρωτοβουλίες της Premier League. Εν τω μεταξύ, τον Απρίλιο, ο Ολυμπιακός φιλοξένησε την ουκρανική Σαχτάρ Ντόνετσκ σε φιλικό αγώνα «Global Tour for Peace». Τις τέσσερις προηγούμενες ημέρες, σχεδόν 150.000 DWT ρωσικού πετρελαίου αποβιβάστηκαν στην Ολλανδία και στο Ηνωμένο Βασίλειο χάρη στα πλοία Αλκίνοος και Αριστείδης του Μαρινάκη. Η Capital Ship Management δεν απάντησε σε αιτήματα σχολίων για αυτό το άρθρο.

Γερμανία
Εταιρεία: Oldendorff Carriers Gmbh

Πρόσωπα-κλειδιά: Henning Oldendorff, πρόεδρος

Εμπόρευμα: Άνθρακας

Εξαγωγές ορυκτών καυσίμων: χωρητικότητα 3,8 εκατ. DWT

Αριθμός αποστολών: 43

Η Oldendorff με έδρα το Αμβούργο είναι μεταξύ των μεγαλύτερων εταιρειών μεταφοράς χύδην φορτίου στον κόσμο. Η εταιρεία διαθέτει γραφεία σε 18 χώρες και ένα στόλο με περισσότερα από 700 πλοία που μεταφέρουν άνθρακα, σιτηρά και προϊόντα λιπασμάτων.

Η Oldendorff, η οποία σύμφωνα με την ανάλυσή μας είναι ο Γερμανός εφοπλιστής που μεταφέρει τα περισσότερα ρωσικά ορυκτά καύσιμα από τότε που ξεκίνησε ο πόλεμος στην Ουκρανία, γιόρτασε πρόσφατα την 100η επέτειό του. Σε μια εκδήλωση με αφορμή την περίσταση, ο Πρόεδρος Henning Oldendorff, ο οποίος ανέλαβε την επιχείρηση από τον πατέρα του το 1980, σε ηλικία 23 ετών, είπε ότι η εταιρεία είχε βοηθήσει «πολλούς συγγενείς και οικογένειες των εργαζομένων μας και των ναυτικών μας από την Ουκρανία να έρθουν στη Γερμανία και να βρουν μέρος για να μείνετε εδώ».

Αλλά στο μεταξύ, είχε τουλάχιστον 20 από τα πλοία του να εξάγουν άνθρακα από τη Ρωσία σε 43 περιπτώσεις. Τουλάχιστον ένα εμπόριο έγινε μετά την έναρξη του εμπάργκο άνθρακα της ΕΕ στις 10 Αυγούστου. Σύμφωνα με δημοσίευμα της γερμανικής εφημερίδας Welt, η εισαγγελία του Λίμπεκ είχε ξεκινήσει προκαταρκτική έρευνα. Ένας εκπρόσωπος της Oldendorff δήλωσε τότε ότι η εταιρεία συμμορφωνόταν με «όλες τις σχετικές νομικά δεσμευτικές απαιτήσεις». Η εταιρεία δεν απάντησε στις έρευνες της Investigate Europe.

Εταιρεία: German Tanker Shipping

Εμπόρευμα: Πετρέλαιο

Εξαγωγές ορυκτών καυσίμων: χωρητικότητα 2,6 εκατομμυρίων DWT

Αριθμός αποστολών: 71

Η γερμανική ναυτιλία δεξαμενόπλοιων που εδρεύει στη Βρέμη συναλλάσσεται ενεργά με τη Ρωσία τους τελευταίους μήνες. Για το λόγο αυτό, οι ακτιβιστές της Greenpeace είχαν ήδη σταματήσει το δεξαμενόπλοιο Seasprat στο Weser στις αρχές Μαρτίου και άφησαν τις λέξεις «Ειρήνη – Όχι Πετρέλαιο» στην πλώρη του. Ο ειδικός για το κλίμα της οργάνωσης, Karsten Smid, είπε τότε: «Δεν μπορεί η Γερμανία να συνεχίζει να αγοράζει άνθρακα από τη Ρωσία για δισεκατομμύρια ευρώ χωρίς να μετακινείται, ενώ την ίδια στιγμή άνθρωποι στην Ουκρανία πεθαίνουν στον πόλεμο του Πούτιν».

Όμως, τις επόμενες εβδομάδες, τα γερμανικά πλοία Tanker συνέχισαν να βγάζουν πετρέλαιο από ρωσικά λιμάνια, σε συνολικά 71 περιπτώσεις από τα τέλη Φεβρουαρίου, χωρητικότητας 2,6 εκατομμυρίων DWT. Όταν ρωτήθηκε, η ναυτιλιακή εταιρεία δηλώνει ότι λειτουργεί «στο πλαίσιο των υφιστάμενων, σχετικών νόμων και κανονισμών, ιδίως των διατάξεων περί κυρώσεων της ΕΕ».

Η εταιρεία, που ιδρύθηκε το 1998, διαχειρίζεται ένα στόλο 15 δεξαμενόπλοιων προϊόντων πετρελαίου, τα οποία λένε ότι είναι κατασκευασμένα στη Γερμανία.

Ισπανία
Εταιρεία: Ibaizabal Tankers

Άτομα-κλειδιά: Alejandro Aznar Sainz, ιδιοκτήτης

Εμπόρευμα: αργό πετρέλαιο

Εξαγωγές ορυκτών καυσίμων: χωρητικότητα 782.120 DWT

Αριθμός αποστολών: 5

Ένα σκάφος ανήκει στην ισπανική εταιρεία Ibaizabal Tankers. Είναι το Monte Ulia , το οποίο πραγματοποίησε πέντε μεταφορές ρωσικού αργού πετρελαίου από το λιμάνι Ust’-Luga, τρεις φορές στο Γκντανσκ της Πολωνίας και δύο φορές στην Ολλανδία. Ιδιοκτήτες του Ibaizabal με έδρα τις Βάσκες, στο ναυτιλιακό εμπόριο εδώ και 160 χρόνια, είναι ο Alejandro Aznar Sainz και η οικογένειά του. Έχουν εκτιμώμενη καθαρή περιουσία 380 εκατομμυρίων ευρώ, καθιστώντας τους ανάμεσα στους 200 πλουσιότερους ανθρώπους στην Ισπανία.

Ο Αλεχάντρο ήταν ένας από τους επιχειρηματίες που βοήθησαν τον επίτιμο Ισπανό βασιλιά, Χουάν Κάρλος ντε Μπορμπόν, να πληρώσει πρόστιμο στο ισπανικό ταμείο. Διατάχθηκε να πληρώσει 4,4 εκατομμύρια ευρώ για τη διευθέτηση των φορολογικών του οφειλών, ο Αζνάρ ήταν ένας από τους δεκάδες ηγέτες των επιχειρήσεων που πρόσφεραν κεφάλαια για τον σκοπό του βασιλιά.

Ο Aznar και η σύζυγός του ήταν επίσης σε ζεστό νερό με τις αρχές. Το 2019, το Ανώτατο Δικαστήριο της Ισπανίας επέβαλε πρόστιμο 200.000 ευρώ στο ζευγάρι για παράνομες εργασίες στο σπίτι τους στο εθνικό πάρκο Cabañeros, νότια της Μαδρίτης. Οι περιβαλλοντολόγοι υπέβαλαν νομική καταγγελία αφού αποδείχθηκε ότι οι Aznar είχαν κατασκευάσει κυνηγετικό καταφύγιο χωρίς σχετική άδεια. Ο Ibaizabal αρνήθηκε να απαντήσει σε οποιαδήποτε από τις ερωτήσεις του Investigate Europe σχετικά με τη μεταφορά ορυκτών καυσίμων από τη Ρωσία.

Ιταλία
Εταιρεία: Gestioni armatoriali Srl

Πρόσωπα-κλειδιά: Nicola Coccia, πρόεδρος

Εμπόρευμα: Δεξαμενόπλοια πετρελαιοειδών και χημικών

Εξαγωγές ορυκτών καυσίμων: χωρητικότητα 186.452 DTW

Αριθμός αποστολών: 5

Η Gestioni Armatoriali ήταν ο μεγαλύτερος Ιταλός εξαγωγέας (186.452 DWT χωρητικότητα) κατά τη διάρκεια της περιόδου, δείχνει η ανάλυση των δεδομένων μας. Με έδρα το ανατολικό λιμάνι της πόλης της Ραβέννα, με έδρα τη Νάπολη, η εταιρεία διευθύνεται από τον Nicola Coccia, πρώην πρόεδρο της Confitarma (η Ένωση Ιταλών Εφοπλιστών) και τα αδέρφια Gian Luca και Rossella Bazzi.

Η εταιρεία, που ιδρύθηκε το 1993, διαχειρίζεται τρία πλοία, συμπεριλαμβανομένου του San Felix, το οποίο ολοκλήρωσε τρεις από τις πέντε αποστολές της εταιρείας από τη Ρωσία από την έναρξη της εισβολής.

Η Gestioni έχει επίσης πολλά συμφέροντα ακινήτων. Τα αδέρφια Bazzi είναι μεταξύ των επενδυτών στην κατασκευή ενός νέου λιμανιού κρουαζιέρας στη Ραβέννα, μαζί με τον αμερικανικό κολοσσό Royal Caribbean International. Η εταιρεία απέτυχε να απαντήσει στο αίτημα της Investigate Europe για σχόλιο.

https://twitter.com/reporters_gr/status/1575428105602318336?s=20&t=XCS55QUTQ7Gb5QW3Tk9muw

Πηγή: investigate-europe.eu

Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου...
Shares