Παρασκευή , 29 Μαρτίου 2024

Ο ΠΛΟΥΤΟΣ που χάνουμε -Αξιοποιείται όσο θα μπορούσε;…

Ο τουρισμός συνιστά ένα από τα πανθομολογούμενα οικονομικά όπλα της χώρας μας…

Αξιοποιείται όμως όσο θα μπορούσε;

Όταν αναφερόμαστε σε αξιοποίηση, εννοούμε στο βαθμό που να αγγίζει και να ενισχύει κι άλλες μορφές της ελληνικής οικονομίας,ήτοι την πρωτογενή παραγωγή ή τον τομέα της μεταποίησης.

Μια πρακτική, η οποία δεν είναι δύσκολη στην εφαρμογή της, και θα μπορούσε παράλληλα να εκτοξεύσει τα «νούμερα» της οικονομίας με πολυεπίπεδο τρόπο.

Η απλούστερη μορφή αυτής της σκέψης είναι η χρήση ελληνικών προϊόντων στις ξενοδοχειακές μονάδες.

Ξεκινώντας από τα προϊόντα που υπάρχουν σε αφθονία στην ελληνική γη. Ένα «παραδοσιακό ελληνικό πρωινό» θα μπορούσε από μόνο του να «προκαλέσει» μια κράτηση σε ένα ξενοδοχείο, από έναν τουρίστα που ψάχνει να βρει
την «ελληνική φιλοξενία και ζεστασιά».

Προωθώντας μια τέτοια ιδέα,ταυτόχρονα, προσελκύεις και «ποιοτικό τουρισμό», ο οποίος δεν επιζητά μια φθηνή λύση, αλλά είναι πρόθυμος να αφήσει πλούτο στη χώρα.

Δυστυχώς όμως, αν και τα κίνητρα πολλά, δυστυχώς οι ξενοδόχοι δεν ακολουθούν τόσο αβασάνιστα την επιλογή αυτή. Τούτο δε, διότι δεν υπάρχει επάρκεια ώστε να καλυφθεί η ζήτηση, το κόστος των εν λόγω προϊόντων είναι αυξημένο συγκριτικά με τα εισαγόμενα, και δυστυχώς οι προμηθευτές δρουν πιο πολύ «επιθετικά» παρά εξυπηρετικά προς την κατεύθυνση αυτή.

Σε μία περιορισμένη ζήτηση είναι λογικό οι παραγωγοί, εφόσον παράγουν μειωμένες ποσότητες, οι τιμές να είναι αυξημένες. Ένα σημαντικό επίσης ζήτημα στο οποίο η χώρα μας επιδεικνύει εγκληματική αμέλεια είναι η τυποποίηση.

Ένα πολύ απλό παράδειγμα είναι αυτό με το ελαιόλαδο. Οι παραγωγοί μας πωλούν το λάδι «χύμα», ενώ οι γείτονές μας Ιταλοί, το αγοράζουν από την Ελλάδα, το συσκευάζουν σε όμορφα και πολυτελή μπουκαλάκια, και κερδίζουν πολλαπλάσια οφέλη.

Προϊόντα όπως το μέλι, οι μαρμελάδες, το κρασί, τα παξιμάδια, θα μπορούσαν αν μεσολαβούσε το κατάλληλο «μάρκετινκ» να αποδειχθούν πραγματικοί θησαυροί για την Ελληνική οικονομία.

Δεν θα αποτελούσε υπερβολή να λέγαμε ότι πράγματι, το κράτος δεν έχει καθοδηγήσει σωστά ούτε τους απασχολούμενους στον πρωτογενή τομέα, ούτε τους επιχειρηματίες του τουρισμού με τις «έξυπνες» οδούς που μπορούν να ακολουθήσουν προκειμένου να πολλαπλασιάσουν τα κέρδη τους.

Χρειάζεται μια οργανωμένη προσπάθεια και συστηματική καθοδήγηση, αλλά και σχετικά φορολογικά κίνητρα (μείωση ΦΠΑ για τα ελληνικά προϊόντα, κλπ), εάν θέλουμε πραγματικά να δούμε την ελληνική οικονομία να
ανθίζει, και τα δυνητικά «διαμάντια» της ελληνικής οικονομίας μας- πρωτογενή παραγωγή, τουρισμό- να συνδέονται και να απογειώνουν την Ελλάδα και τους Έλληνες!!!

Της Γερασιμούλας Στάμου, Δικηγόρου

Shares