Παρασκευή , 29 Μαρτίου 2024
Τελευταία Νέα

Μαρία Αγγελικούση – Maran Tankers : Υψωσε την ελληνική σημαία – Άρχισαν οι παραλαβές νεότευκτων πλοίων

Το εμβληματικό όνομα Antonis I. Angelicoussis έδωσε η Μαρία Ι. Αγγελικούση στο νεότευκτο δεξαμενόπλοιο της, χωρητικότητας 320.500 dwt προς τιμήν του παππού της Αντώνη Αγγελικούση, ιδρυτή της μεγαλύτερης ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας και το οποίο ύψωσε την ελληνική σημαία.

 

 

 

Τον περασμένο Μάρτιο ένα άλλο νεότευκτο LNG είχε ονομαστεί John A. Angelicoussis προς τιμήν του πατέρα της.

Το νεότευκτο δεξαμενόπλοιο VLCC διπλού καυσίμου το οποίο ναυπηγήθηκε από τη Samsung Heavy Industries της Νότιας Κορέας, διαχειρίζεται η Maran Tankers, η οποία διαθέτει συνολικά 53 δεξαμενόπλοια, συνολικής χωρητικότητας 15.310.704 dwt και τρία υπό ναυπήγηση.

Εντός των επόμενων ημερών η εταιρεία Maran Tankers θα παραλάβει άλλο ένα νεότευκτο πλοίο, χωρητικότητας 320.500 dwt, το οποίο και αυτό θα ανήκει στο ελληνικό νηολόγιο.

plakiotakis aggelikousi1

H ναυμαχία για το ελληνικό νηολόγιο | Ο ρόλος της Μαρίας Αγγελικούση

Μπορεί η ελληνική κυβέρνηση να πέρασε μέτρα για να κάνει πιο ανταγωνιστικό το ελληνικό νηολόγιο, την ελληνική σημαία, στέλνοντας μήνυμα στους Έλληνες πλοιοκτήτες, όμως ο ανταγωνισμός με τα άλλα νηολόγια-σημαίες καλά κρατεί.

 

Με τον ελληνόκτητο στόλο να ξεπερνάει τα 6.000 πλοία, στο ελληνικό νηολόγιο το 2022 είναι εγγεγραμμένα 806, συνολικής χωρητικότητας 35,58 εκατομμυρίων gross tonnage και σε σύγκριση με το 2021 έχει σημειωθεί πτώση 2,6% με βάση τη χωρητικότητα. Τα στοιχεία προκύπτουν από την ετήσια έρευνα της Lloyd’s List μέχρι και τον Νοέμβριο του 2022. Πέρσι ήταν 831 πλοία συνολικής χωρητικότητας 36,52 εκατομμυρίων gross tonnage.

Το αξιοσημείωτο είναι ότι από αυτά τα 806 πλοία υπό ελληνική σημαία τα 119 είναι του Ομίλου Αγγελικούση με επικεφαλής την Μαρία Αγγελικούση, ποσοστό 14,7%.

Κάποιοι υποστηρίζουν ότι στην πράξη τα οφέλη για την ελληνική οικονομία δεν επηρεάζονται από τη σημαία των πλοίων εφόσον η διοίκηση της πλοικτήτριας-διαχειρίστριας εταιρείας γίνεται από την Ελλάδα. Άλλοι κάνουν λόγο για έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού στο ελληνικό νηολόγιο.

Το ελληνικό νηολόγιο διατηρήθηκε στην 9η θέση παγκοσμίως το 2022.

Παγκοσμίως, με βάση τη χωρητικότητα του στόλου, στην 1η θέση βρίσκεται το νηολόγιο του Παναμά με 8.341 πλοία, χωρητικότητας 245,8 εκατ. τόνων, με ποσοστό αύξησης 3,1% από πέρσι.

2. Η Λιβερία με 5.413 πλοία και χωρητικότητα 234,6 εκατ. τόνων με ρυθμό ανάπτυξης 13% σε σύγκριση με το 2021.

3. Νησιά Μάρσαλ με 4.299 πλοία χωρητικότητας 186,4 εκατ. τόνων

4. Το Χόνγκ Κόνγκ με 2.376 πλοία χωρητικότητας 127,5 εκατ. τόνων

5. Η Σιγκαπούρη με 3.595 πλοία χωρητικότητας 94,8 εκατ. τόνων

6. Η Μάλτα με 1.992 πλοία και 82,2 εκατ. τόνους

7. Η Κίνα με 4.941 πλοία μεν αλλά χωρητικότητας 70,3 εκατ. τόνων

8. Οι Μπαχάμες με 1.316 πλοία χωρητικότητας 63,4 εκατ. τόνων

9. Η Ελλάδα με 806 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 35,58 εκατομμυρίων

10. Η Ιαπωνία με 1,642 πλοία μεν, όμως με χωρητικότητα 29,7 εκατομμύρια τόνους.

maria aggelikousi angelikousi
Μαρία Αγγελικούση – Maran Tankers | Υψωσε την ελληνική σημαία | Άρχισαν οι παραλαβές νεότευκτων πλοίων

Όπως έχει επισημάνει ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης, « έχουμε δρομολογήσει σειρά πρόσθετων πρωτοβουλιών και δράσεων στην εκπαίδευση, στον ψηφιακό μετασχηματισμό, στη ναυτική εργασία, καθώς και στην εισαγωγή νέων τεχνολογιών στην εξυπηρέτηση της ελληνικής πλοιοκτησίας και του Ελληνα ναυτικού. Επιλογή μας είναι η σταθερή βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής ναυτιλίας, ώστε το βήμα που έγινε το 2021 να έχει ακόμα καλύτερη συνεχεία, προκειμένου να αντιστραφεί η τάση μείωσης του ελληνικού νηολογίου, που κρατά -δυστυχώς-30 ολόκληρα χρόνια”.

Shares