Κυριακή , 26 Σεπτεμβρίου 2021

Κοινωνιολογία ή Λατινικά; Όροι συμμετοχής στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των αποφοίτων της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών 2021.

 

Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση «83871/Δ2», του Υπουργείου Παιδείας, υπ’ αρ. ΦΕΚ

«3137/19.07.2021», στις Πανελλαδικές εξετάσεις του 2022, θα αντικατασταθεί το μάθημα

της Κοινωνιολογίας με εκείνο των Λατινικών για τους υποψηφίους της Ομάδας Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών, χωρίς όμως διαφοροποιήσεις για τους παλαιούς αποφοίτους.

Γράφει ο Γκιμίσης Βασίλης, M.Εd. Μαθηματικός

Για τους δε υποψήφιους των προηγούμενων ετών, το υπουργείο δεν έχει ξεκαθαρίσει ακόμη, το εάν θα διαγωνιστούν στα Λατινικά ή στην Κοινωνιολογία. Οι περισσότεροι γονείς και μαθητές θεωρούν δεδομένο ότι, θα δοθεί η δυνατότητα εξέτασης στο μάθημα της Κοινωνιολογίας. Πρόκειται για ένα ζήτημα, το οποίο το υπουργείο πρέπει άμεσα να ξεκαθαρίσει, ώστε να γίνουν έγκαιρα γνωστοί οι όροι συμμετοχής των ως άνω υποψηφίων στις επόμενες Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Θα πρέπει, επίσης, να ληφθεί υπόψη ότι, οι απόφοιτοι του 2021, που σκοπεύουν να ξαναδώσουν Πανελλαδικές Εξετάσεις για την εισαγωγή τους σε σχολές της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, είναι πολλοί και δεν έχουν διδαχθεί Λατινικά, αφού η διδασκαλία των Λατινικών ξεκίνησε από το σχολικό έτος 2020-2021 για την Β’ Λυκείου, κατά τη διάρκεια της οποίας καλύπτεται ένα σημαντικό μέρος των γραμματικών και συντακτικών φαινομένων, τα οποία θεωρούνται προαπαιτούμενα για την κατάκτηση της ύλης του μαθήματος των Λατινικών της Γ’ Λυκείου (ΦΕΚ 3971/20). Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι, σε περίπτωση που το υπουργείο δεν θα επιτρέψει στους αποφοίτους να επιλέξουν να εξεταστούν στο μάθημα που έχουν διδαχθεί οι οικογένειές τους θα πρέπει να βάλουν το χέρι στην τσέπη και πληρώσουν φροντιστηριακά μαθήματα, για να καλύψουν την ύλη που διδάσκεται σε δύο εκπαιδευτικά έτη. Είναι σημαντικό να θυμηθούμε ότι με το άρθρο 166 του νόμου 4635/2019 (Εισαγωγή παλαιών αποφοίτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση μέσω πανελλαδικών εξετάσεων το σχολικό έτος 2019-2020) προέβλεπε τη δυνατότητα επιλογής για τους αποφοίτους του σχολικού έτους 2018-2019. Συγκεκριμένα έγραφε “Ειδικά για το σχολικό έτος 2019-2020 οι απόφοιτοι της παραγράφου 1, οι οποίοι επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις υποψηφίων γενικού λυκείου μπορούν να επιλέξουν να συμμετάσχουν σε αυτές είτε α) με τους όρους και προϋποθέσεις, που ισχύουν το σχολικό έτος 2019-2020 είτε β) με τους όρους, προϋποθέσεις, εξεταστέα ύλη και διαδικασίες, που ίσχυσαν το σχολικό έτος 2018-2019. Η επιλογή θα γίνει κατά την περίοδο υποβολής αιτήσεων δηλώσεων των υποψηφίων Γενικού Λυκείου”. Δεδομένου ότι τα Λατινικά διδάσκονται ως μάθημα προσανατολισμού στις δύο τελευταίες τάξης του λυκείου ενώ η Κοινωνιολογία διδάσκονταν μόνο στην Γ’ Λυκείου, θεωρούμε ότι είναι επιτακτική ανάγκη, για λόγους ισονομίας, το ΥΠΑΙΘ να δώσει την δυνατότητα στους αποφοίτους 2021 τουλάχιστον για μία χρονιά να μπορούν να επιλέξουν σε ποιο από τα δύο μαθήματα θα εξετασθούν αν θέλουν να συμμετέχουν στις πανελλήνιες εξετάσεις για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Σε αντίθετη περίπτωση, το αφήγημα της δωρεάν παιδείας καταρρέει και τυπικά.

Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου...
Shares