Παρασκευή , 29 Μαρτίου 2024

Καταγγελίες για κίνδυνο ατυχήματος και στο τραμ – Όλοι ήξεραν από το 2019 και η Εισαγγελία από το 2021!

Σιδηρόδρομος, προαστιακός, τραμ: Ρώσικη ρουλέτα για τους επιβάτες

Μπαίνεις σε ένα βαγόνι, ή έναν συρμό και δεν ξέρεις αν θα βγεις… Αυτό είναι το δια ταύτα των όσων αποκαλύπτονται τις τελευταίες ημέρες, με αφορμή την αδιανόητη σιδηροδρομική τραγωδία στην περιοχή Ευαγγελισμός της Λάρισας, στην είσοδο της κοιλάδας των Τεμπών.

Η κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου, σε συνδυασμό με την υποβάθμιση, την εγκατάλειψη των υποδομών και των συστημάτων ασφαλείας σε όλα –όπως φαίνεται- τα μέσα που κινούνται σε ράγες, έχει δημιουργήσει ένα επικίνδυνο «κοκτέιλ», το οποίο ανά πάσα ώρα και στιγμή μπορεί να οδηγήσει σε ατύχημα, ή δυστύχημα.

Οι συνεχείς προειδοποιήσεις των εργαζόμενων προς τους ανώτερούς τους για τον κίνδυνο, έχουν «βρει τοίχο» τόσα χρόνια και τα όσα συνέβησαν στα Τέμπη είναι δυστυχώς η μαύρη απόδειξη αυτού.

Νωρίτερα μάλιστα, είχαμε καταγγελίες και για τον προαστιακό, καθώς σύμφωνα με υπάλληλο των σιδηροδρόμων, σε μέρος του τμήματος του προαστιακού Δουκίσσης Πλακεντίας–Αεροδρόμιο δεν υπάρχει φωτεινή σηματοδότηση.

Αυτό προκάλεσε την παρέμβαση του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αντώνη Ελευθεριάνου, ο οποίος έδωσε εντολή για κατεπείγουσα έρευνα.

Η «χιονοστιβάδα» όμως δεν σταματά εκεί, αλλά παίρνει σβάρνα και το τραμ!

Ο Πρόεδρος των εργαζομένων Τραμ Αττικής Χρήστος Τσώλης, μιλώντας στον Real FM και στον ΑΝΤ1, είπε μεταξύ άλλων ότι τα προβλήματα υπάρχουν από το 2019. Το κέντρο ελέγχου του τραμ «δεν βλέπει» που είναι οι συρμοί, η τηλεματική δεν λειτουργεί και οι οδηγοί λειτουργούν χειροκίνητα, ενώ τα παλιά οχήματα δεν «σηκώνουν» το νέο σύστημα!

«Υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος, εκεί που πηδάει ο επιβάτης (σ.σ. όταν δεν υπάρχει φανάρι), να σκοτωθεί», είπε χαρακτηριστικά και εξήγησε την κατάσταση στο δίκτυο του τραμ:

«Η τηλεματική δεν λειτουργεί, δεν συνεργάζονται οι συρμοί μετά φανάρια. Το κέντρο ελέγχου δεν μπορεί να δει που βρίσκονται οι συρμοί. Υπάρχει περίπτωση να σβήσει το κέντρο ελέγχου, να είναι τυφλό και να μη βλέπει τους συρμούς. Οι οδηγοί λειτουργούν χειροκίνητα, εκεί που δεν υπάρχει φανάρι, οι επιβάτες πηδούν από το όχημα και οι κατευθύνσεις, τα ‘ψαλίδια’ που λέμε, αλλάζουν ανά πάσα στιγμή … Υπάρχει κίνδυνος ατυχήματος, εκεί που πηδάει ο επιβάτης να σκοτωθεί».

Συνέχισε λέγοντας ότι όλοι ξέρουν τα προβλήματα, ενώ έχει γίνει μήνυση και στην Εισαγγελία:

«Τα παλιά οχήματα δεν μπορούν να λειτουργήσουν με το νέο σύστημα της τηλεματικής που έβαλαν το 2019. Όλα αυτά τα έχουμε καταθέσει στον Εισαγγελέα, το 2019 κάναμε εξώδικα στην Αττικό Μετρό. Η πολιτική ηγεσία τα γνωρίζει. Όλοι τα γνωρίζουν. Έγινε μήνυση στην Εισαγγελία να παρέμβει το 2021 και ακόμα δεν ξέρω τι έχει γίνει. Μας καλέσανε για καταθέσεις και από τότε τίποτα».

Διευκρίνισε ακόμα ερωτώμενος για το ενδεχόμενο σύγκρουσης συρμών, πως, «αν το κέντρο ελέγχου είναι ‘τυφλό,’ υπάρχει κίνδυνος. Για παράδειγμα, Ιταλός (σ.σ. το έχουν Ιταλοί αυτό το σύστημα) έκανε επανεκκίνηση χωρίς να ενημερώσει καν το κέντρο στην Αθήνα κι έσβησε τελείως το κέντρο ελέγχου για μερικές ώρες. Όταν έχουν οι συνάδελφοι στο κέντρο ελέγχου να διαχειριστούν ένα περιστατικό, όπως π.χ. μια μονοδρόμηση, πώς θα το κάνουν αν δεν βλέπουν; Πώς θα ενημερώσεις; Με τον ασύρματο. Αν δεν πιάνει; Ο ανθρώπινος παράγοντας έρχεται μετά και έρχεται το μοιραίο. Αυτό είναι το πρόβλημα».

newsbreak.gr

 

Shares