Καταδίκη των ιδιοκτητριών των Εκπαιδευτηρίων Ζηρίδη – Ποινές φυλάκισης άνω των 11 ετών,

Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης

Προσθήκη του VoiceNews στην Google

Το Εφετείο Αθηνών επέβαλε ποινές φυλάκισης άνω των 11 ετών στις τρεις πρώην ιδιοκτήτριες των Εκπαιδευτηρίων «Νέα Γενιά Ζηρίδη», κρίνοντάς τες ένοχες για παραβίαση της εργατικής νομοθεσίας και μη καταβολή δεδουλευμένων αποδοχών σε πρώην εργαζομένους.

Η απόφαση επικύρωσε την ενοχή που είχε διαπιστωθεί και στον πρώτο βαθμό, μειώνοντας ωστόσο την αρχική ποινή των 22 ετών και 6 μηνών. Οι ποινές κρίθηκαν εξαγοράσιμες, ωστόσο η υπόθεση θεωρείται σημαντική νομική εξέλιξη για τον χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης.


Η υπόθεση

Η δικαστική διαδικασία ξεκίνησε έπειτα από αγωγές 48 εκπαιδευτικών και διοικητικών υπαλλήλων, που κατήγγειλαν ότι δεν είχαν λάβει τα δεδουλευμένα τους μετά το κλείσιμο του σχολείου.
Η υπόθεση εκδικάστηκε αρχικά το 2020 και ολοκληρώθηκε σε δεύτερο βαθμό το φθινόπωρο του 2025.

Σύμφωνα με την απόφαση, το δικαστήριο αναγνώρισε ότι οι κατηγορούμενες είχαν διοικητική ευθύνη και συνευθύνη για τις οφειλές προς το προσωπικό.

 Αντιδράσεις

Η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας (ΟΙΕΛΕ) χαιρέτισε την απόφαση, κάνοντας λόγο για «δικαίωση των εργαζομένων» και «σημαντικό μήνυμα υπέρ της τήρησης των εργασιακών κανόνων».
Η Ομοσπονδία τόνισε ότι η συγκεκριμένη δικαστική εξέλιξη αποδεικνύει πως «η δικαιοσύνη αποδίδεται, έστω και καθυστερημένα».


 Τι σηματοδοτεί η απόφαση

Η υπόθεση θεωρείται κομβική για το νομικό πλαίσιο που διέπει τα ιδιωτικά σχολεία και τις εργασιακές σχέσεις στον χώρο της εκπαίδευσης, καθώς θέτει νέα δεδομένα για τη διοικητική και ποινική ευθύνη των ιδιοκτητών σε περιπτώσεις μη καταβολής αποδοχών.

Παράλληλα, επαναφέρει στο προσκήνιο τη συζήτηση για την ανάγκη αποτελεσματικότερου ελέγχου των εργασιακών συνθηκών στον ιδιωτικό τομέα της εκπαίδευσης.