ΗΠΑ: Μπήκε «λουκέτο» στην «αμαρτωλή» USAID

Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης

Προσθήκη του VoiceNews στην Google

Έπειτα από σχεδόν έξι δεκαετίες λειτουργίας, ο αμερικανικός Οργανισμός Βοήθειας για τη Διεθνή Ανάπτυξη (USAID) παύει από σήμερα να υπάρχει, καθώς η κυβέρνηση του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ έκρινε ότι δεν εξυπηρετούσε τα συμφέροντα των ΗΠΑ.

Ό,τι απέμεινε από την USAID θα ενσωματωθεί στο υπουργείο Εξωτερικών, υπό την εποπτεία του επικεφαλής του Στέιτ Ντιπάρτμεντ Μάρκο Ρούμπιο.

«Την 1η Ιουλίου, η USAID θα σταματήσει επισήμως να χορηγεί βοήθεια στο εξωτερικό. Τα προγράμματα βοήθειας που εναρμονίζονται με την πολιτική της κυβέρνησης και εξυπηρετούν τα αμερικανικά συμφέροντα θα τα διαχειρίζεται το Στέιτ Ντιπάρτμεντ, όπου θα υλοποιούνται με μεγαλύτερη υπευθυνότητα, στρατηγική και αποτελεσματικότητα», ανέφερε ο Ρούμπιο σε ένα μήνυμα που δόθηκε στη δημοσιότητα από το γραφείο του.

«Εκτός από τη δημιουργία, με έξοδα των φορολογουμένων, ενός παγκόσμιου δικτύου Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων, η USAID δεν έχει να επιδείξει πολλά πράγματα μετά το τέλος του Ψυχρού Πολέμου», πρόσθεσε.

Αφού επέστρεψε στον Λευκό Οίκο, τον Ιανουάριο, ο Ντόναλντ Τραμπ επιδίωκε τη διάλυση της USAID, κατηγορώντας την υπηρεσία για σπατάλες και για προώθηση αξιών που ήταν «αντίθετες με τα συμφέροντα των ΗΠΑ». Στις 20 Ιανουαρίου, αμέσως μετά την ορκωμοσία του, υπέγραψε ένα διάταγμα για το πάγωμα της αμερικανικής βοήθειας στο εξωτερικό και την επανεξέταση των προγραμμάτων ώστε να διαπιστώσει εάν συμμορφώνονται με την πολιτική που σκοπεύει να ακολουθήσει.

Τον Μάιο, μιλώντας σε μια κοινοβουλευτική επιτροπή, ο Ρούμπιο απέκλεισε το ενδεχόμενο να πεθάνουν άνθρωποι λόγω των περικοπών στη βοήθεια που παρέχει η USAID.

Οι μελέτες αυτές «βασίζονται σε λανθασμένες υποθέσεις του τι κάνουμε» και «υποθέτουν ότι η κατάργηση της υπηρεσίας USAID θα σημάνει την εξαφάνιση της βοήθειας ζωτικής σημασίας στο εξωτερικό, κάτι που δεν αληθεύει» ανέφερε σήμερα μιλώντας σε δημοσιογράφος ένα υψηλόβαθμο στέλεχος της κυβέρνησης.