Η Τουρκία ξεκινάει την κατασκευή σιδηροδρομικής σύνδεσης με το Αζερμπαϊτζάν!

Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης

Προσθήκη του VoiceNews στην Google

Η Τουρκία ξεκίνησε την κατασκευή μιας σιδηροδρομικής γραμμής μήκους 224 χιλιομέτρων από την ανατολική επαρχία Καρς προς το Ναχιτσεβάν του Αζερμπαϊτζάν, δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών Αμπντουλκαντίρ Ουράλογλου σε τελετή έναρξης την Παρασκευή, σύμφωνα με το Reuters. Η γραμμή θα εκτείνεται από τη συνοριακή πύλη Ντιλούτζου προς το Ναχιτσεβάν και θα συνδέεται με το Καρς, με προγραμματισμένη χωρητικότητα 5,5 εκατομμυρίων επιβατών και 15 εκατομμυρίων μετρικών τόνων φορτίου ετησίως.  

Η Άγκυρα αναφέρει ότι το έργο αποτελεί μέρος ενός διαδρόμου διαμετακόμισης στον Νότιο Καύκασο που προωθήθηκε στο πλαίσιο μιας ειρηνευτικής συμφωνίας με τη μεσολάβηση των Ηνωμένων Πολιτειών που υπεγράφη αυτόν τον μήνα από την Αρμενία και το Αζερμπαϊτζάν, η οποία παρέχει στις Ηνωμένες Πολιτείες αποκλειστικά δικαιώματα ανάπτυξης της διαδρομής που θα διέρχεται από τη νότια Αρμενία.  

Το Reuters ανέφερε ότι ο διάδρομος αναφέρεται σε κυβερνητικά μηνύματα ως «Διαδρομή Τραμπ για Διεθνή Ειρήνη και Ευημερία». Ουράλογλου δήλωσε ότι η Τουρκία εξασφάλισε 2,4 δισεκατομμύρια ευρώ σε πράσινη χρηματοδότηση για τον σιδηρόδρομο από μια ομάδα δανειστών, συμπεριλαμβανομένης της MUFG Bank, της σουηδικής EKN και των αυστριακών οργανισμών εξαγωγικών πιστώσεων OeKB, καθώς και μιας μονάδας της Ισλαμικής Τράπεζας Ανάπτυξης. Είπε ότι ο διάδρομος στοχεύει στο άνοιγμα των συνόρων και στην ομαλοποίηση των σχέσεων στην περιοχή. Το Ιράν έχει εκφράσει προηγουμένως την αντίθεσή του, στην ειρηνευτική συμφωνία. 

πήγη: https://turkishminute.com/2025/08/20/analysis-the-washington-summit-and-turkeys-strategic-dilemma/