Παρασκευή , 29 Μαρτίου 2024
Τελευταία Νέα

Η άκρως απόρρητη επιχείρηση «ΔΙΑΣ» για την μεταφορά των S-300 στην Κρήτη τον Μάρτιο του 1999….

Η Ελληνική κυβέρνηση πρέπει να αντιμετωπίσει την επιχείρηση μεταφοράς των S-300 στην Ελλάδα με σχεδιασμό μηδενικού λάθους


Δύο χρόνια μετά την αρχική παραγγελία των Ρωσικών αντιαεροπορικών S-300 από την Κυπριακή Δημοκρατία (4 Ιανουαρίου 1997) εν μέσω των εντεινόμενων απειλών της Τουρκίας ότι γι’ αυτήν είναι αιτία πολέμου η εγκατάσταση τους στην Κύπρο, στις 17 Φεβρουαρίου 1999 με την διαμεσολάβηση των ΗΠΑ και της Αθήνας και την σύμφωνη γνώμη της Μόσχας, οι S-300 αντί για την Κύπρο θα εγκατασταθούν στην Ελλάδα ,/όπως γράφει ο Δήμος Βερύκιος για το ieidiseis.gr.

Ο Στρατάρχης Σεργέγιεφ ορίζει τον Διευθυντή Γενάντι Λακόφ εκ μέρους της Ρωσικής πλευράς υπεύθυνο μεταφοράς και ασφάλειας και σύνδεσμο με τον Γιάννη Σμπώκο.

Δύο χρόνια μετά την αρχική παραγγελία των Ρωσικών αντιαεροπορικών S-300 από την Κυπριακή Δημοκρατία (4 Ιανουαρίου 1997) εν μέσω των εντεινόμενων απειλών της Τουρκίας ότι γι’ αυτήν είναι αιτία πολέμου η εγκατάσταση τους στην Κύπρο, στις 17 Φεβρουαρίου 1999 με την διαμεσολάβηση των ΗΠΑ και της Αθήνας (Χόλμπουργκ – Γ. Παπανδρέου) και την σύμφωνη γνώμη της Μόσχας, οι S-300 αντί για την Κύπρο θα εγκατασταθούν στην Ελλάδα! Η Τουρκία λυσσομανά ακόμη πιο πολύ και απειλεί ότι θα μπλοκάρει τους S-300 στα στενά των Δαρδανελίων καθώς θα μεταφέρονται ακτοπλοϊκώς από την Μαύρη Θάλασσα.

Αρχές Μαρτίου 1999. Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας συστήνει ειδική επιτροπή για την ομαλή εκφόρτωση, μεταφορά, ανάπτυξη, αποδοχή, λειτουργία του συστήματος S-300 και την υποστήριξη, εφοδιαστική ροή ανταλλακτικών.

Η ελληνική Κυβέρνηση γνωρίζει καλά ότι η άφιξη των Κυπριακών S-300 στην Ελλάδα δεν θα είναι μία εύκολη υπόθεση. Οι Τούρκοι περιμένουν να απειλούν ότι στα Δαρδανέλια θα τους βομβαρδίσουν και θα κάνουν τα πάντα για να αποτρέψουν την ανάπτυξή τους στον Ελληνικό χώρο.

Ο Υπουργός Άμυνας της Τουρκίας Χικμέτ Σημί Τούρκ, αρχές Μαρτίου του 1999, εκφράζει την αντίθεσή του και πάλι για την εγκατάσταση των S-300 στην Ελλάδα καλώντας και το ΝΑΤΟ να μην αποδεχθεί και αυτό «την κατάσταση». Οι πολέμιοι των S-300 υποστηρίζουν ότι ανατρέπεται άρδην η ισορροπία δυνάμεων στο Αιγαίο και ότι δεν είναι δυνατόν να εγκατασταθούν πύραυλοι Ρωσικής προέλευσης σε Νατοϊκή χώρα.

«ΔΙΑΣ»
Η Ελληνική κυβέρνηση πρέπει να αντιμετωπίσει την επιχείρηση μεταφοράς των S-300 στην Ελλάδα με σχεδιασμό μηδενικού λάθους. Ένα λάθος στην επιχείρηση θα δημιουργούσε τεράστια προβλήματα στην χώρα μας με διεθνείς προεκτάσεις.

Η Κυβέρνηση αναθέτει στον Γενικό Διευθυντή Εξοπλισμών Γιάννη Σμπώκο να αναλάβει την ευθύνη μεταφοράς των S-300 στην Ελλάδα, λόγω των ειδικών γνώσεών του στη διαχείριση κρίσεων (Σεισμοί Καλαμάτας, Αρμενίας, αντιμετώπιση πυρκαγιών).

Ο Σμπώκος αρχικά αρνείται, θεωρώντας ότι είναι μία αμιγώς στρατιωτική επιχείρηση ύψιστης εθνικής σημασίας. Οι αντιδράσεις του κάμπτονται, λόγω των πολύπλευρων διαστάσεων που έχει αποκτήσει η υπόθεση.

17 Φεβρουαρίου 1999. Ο Γιάννης Σμπώκος εκπροσωπεί την Ελληνική Κυβέρνηση κατά την υπογραφή της τροποποιητικής σύμβασης στη Μόσχα, με την οποία τα πυραυλικά συστήματα της Κύπρου θα μεταφερόταν τελικά στην Ελλάδα.

Κατά την υπογραφή της τροποποίησης της συμφωνίας το Παράρτημα που περιγράφει την ημερομηνία παράδοσης των συστημάτων στην Ελλάδα δεν δημοσιοποιείται και δεν γίνεται γνωστό σε κανέναν άλλο, ούτε και στους Κυπρίους !

Στο «απόρρητο Παράρτημα» που παραδίδεται στον Κύπριο Υπουργό Άμυνας είναι κενές οι ημερομηνίες παράδοσης των συστημάτων στην Ελλάδα.

Στην κατ ιδίαν συνάντηση του Γιάννη Σμπώκου με τον Ρώσο Υπουργό Άμυνας Στρατάρχη Ιγκόρ Σεργέγιεφ αποφασίζεται να υπάρχει μόνο ένα άτομο από κάθε πλευρά που θα γνωρίζει όλες τις λεπτομέρειες της μεταφοράς και από κοινού θα αναλάβουν την ευθύνη ασφαλούς μεταφοράς των συστημάτων στην Ελλάδα.

Ο Στρατάρχης Σεργέγιεφ ορίζει τον Διευθυντή Γενάντι Λακόφ εκ μέρους της Ρωσικής πλευράς υπεύθυνο μεταφοράς και ασφάλειας και σύνδεσμο με τον Γιάννη Σμπώκο.

Το άκρως απόρρητο σχέδιο μεταφοράς που καταστρώνεται παίρνει την ονομασία «Δίας». Το όνομα παραπέμπει στη σπηλιά που βρίσκεται στο οροπέδιο του Ψηλορείτη στα Ανώγεια της Κρήτης , γενέτειρα του Σμπώκου, στην οποία κατά την μυθολογία ανατράφηκε ο θεός Δίας.

Το σχέδιο προβλέπει τα παρακάτω:

Υπογράφεται σύμφωνο μη αποκάλυψης (εμπιστευτικότητας). Οι δύο υπεύθυνοι μεταφοράς θα συνομιλούν κωδικοποιημένα και μέσω κρυπτοτηλεφώνων.
Η φόρτωση δεν θα γίνει σε πλοία από λιμάνι της Μαύρης Θάλασσας και από τα Δαρδανέλια, όπως προβλεπόταν στην αρχική σύμβαση του 1997, αλλά από λιμάνι βόρεια της Ρωσίας στην Αγία Πετρούπολη και μέσω Γιβλαρτάρ προς Σουέζ με εμπορικό φορτίο.
Τα συστήματα θα φορτωθούν σε τρία εμπορικά πλοία κλειστού τύπου με καταστρώματα κλειστά και επάνω στην επιφάνειά του να μην υπάρχει τίποτα που να προβληματίζει και να εντοπίζεται από δορυφόρους. Τα πλοία θα είναι εφοδιασμένα με εμπορικά έγγραφα, που σήμαινε ότι δεν μεταφέρουν στρατιωτικό εξοπλισμό .
Η διαδρομή των πλοίων θα πραγματοποιηθεί μέσω Γιβραλτάρ προς τη Διώρυγα του Σουέζ.
Θα γίνονται προπαρασκευαστικές ενέργειες παραπλάνησης, με την μεταφορά στο αρχικό λιμάνι στη Μαύρη Θάλασσα των ομοιωμάτων που είχαν φτιαχτεί για τους S-300, προκειμένου να υπάρξει βεβαιότητα στους τρίτους (Τούρκους- Αμερικάνους- Ισραηλινούς) ότι οι S-300 θα φορτωθούν από εκεί (Μαύρη Θάλασσα) όπως προέβλεπε η αρχική σύμβαση με τους Κυπρίους.
Την 10η Μαρτίου 1999, ημέρα φόρτωσης των S-300, η Ρωσική πλευρά θα εκδώσει παραπλανητική ανακοίνωση (Memorandum) στην οποία θα αναφέρεται ότι, λόγω παρατεταμένης αποθήκευσης των συστημάτων στην Ρωσία εξ αιτίας των αναβολών παράδοσης από του Κυπρίους, πραγματοποιούνται έλεγχοι λειτουργικότητας και θα είναι έτοιμοι προς παράδοση στην Ελληνική πλευρά το δεύτερο εξάμηνο του 1999.

Αρχές Μαρτίου θα επισκεφτούν την Ελλάδα Ρώσοι εμπειρογνώμονες προκειμένου να διαπιστώσουν τις δυνατότητες εκφόρτωσης των μεγάλων ειδικών πλοίων σε δέκα διαφορετικά Ελληνικά λιμάνια τα οποία έχουν αριθμηθεί ως εξής :

1.Κερατσίνι
2. Ναύσταθμος Σαλαμίνας
3. Ηράκλειο Κρήτης
4. Σούδα (Βάση Σούδας)
5. Σητεία
6. Εμπορικό Λιμάνι Σούδας
7. Καλαμάτα
8. Ρόδος
9.Θεσσαλονίκη
10. Βόλος

Το λιμάνι στην Αμερικάνικη Βάση της Σούδας μπαίνει στον κατάλογο (Νο 4) και εξετάζεται από τους Ρώσους ως υποψήφιο για εκφόρτωση των S-300 για να φανεί στους Αμερικανούς ότι δεν σχεδιάζεται κάτι μυστικά από αυτούς.

Επτά Ρώσοι ειδικοί μαζί με τον υπεύθυνο κ. Λάκοφ θα φτάσουν στην Κρήτη πριν την άφιξη των πλοίων για την ευθύνη ασφαλούς εκφόρτωσης. Η μεταφορά και η διαμονή τους στο Ηράκλειο θα είναι μυστική.

24 ώρες πριν το πρώτο πλοίο μπει στα χωρικά ύδατα της Ελλάδος ο Λάκοφ σε μία και μοναδική επικοινωνία του με το Σμπώκο θα αναφέρει κωδικά ότι η «Επιτροπή συνεδρίασε στις 16/2» και θα ακούσει ένα αριθμό από τον Σμπώκο που θα αντιστοιχεί προς ποιο λιμάνι θα κινηθούν τα πλοία. Κανείς δηλαδή από το πλήρωμα των πλοίων δεν θα γνώριζε τον πραγματικό προορισμό μέχρι την άφιξη στα Ελληνικά χωρικά ύδατα. Μόλις το πρώτο πλοίο φτάνει στα Ελληνικά χωρικά ύδατα ο Λάκοφ ακούει το αριθμό 3 που αντιστοιχεί στο λιμάνι του Ηρακλείου που είναι ήδη πολύ κοντά το πλοίο.

Τα συστήματα θα οδηγήσουν οι Κύπριοι αξιωματικοί που είχαν εκπαιδευτεί στη Ρωσία για στη λειτουργία των S-300, οι οποίοι και θα ειδοποιηθούν από την Ελληνική πλευρά την ημέρα της άφιξης του πρώτου πλοίου στο λιμάνι του Ηρακλείου. Τους Κύπριους παραλαμβάνει Αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας από την Κύπρο με προορισμό την Ελευσίνα και μετά το Ηράκλειο στις 21 Μαρτίου 1999.

Η άφιξη των συστημάτων στην Ελλάδα συμπίπτει χρονικά με τη διεξαγωγή του συνεδρίου του ΠΑΣΟΚ (18 έως 21Μαρτίου 1999) επομένως η απουσία του από το γραφείο δεν γεννά υποψίες. Εκείνος αντί του Συνεδρίου είναι στο Ηράκλειο της Κρήτης και οργανώνει την προετοιμασία παραλαβής των S-300.

Μεσάνυχτα της 21ης προς 22ας 1999: Ολοκληρώνεται η παραλαβή των συστημάτων S-300!

Στο Ηράκλειο της Κρήτης δεν γνωρίζει κανένας. Ούτε οι αιρετοί ούτε οι υπηρεσιακοί παράγοντες. Ο Διοικητής της Τροχαίας που ειδοποιείται να αναλάβει την επιτήρηση της κυκλοφορίας δεν παίρνει είδηση… Τα φορτηγά κατευθύνονται Ανατολικά του νησιού προς Σητεία και ουδείς αντιλαμβάνεται προς ποιο ακριβώς σημείο προορίζεται το άγνωστο υλικό .

Από το βράδυ της 22ας Μαρτίου του 1999 ξεκινάει να στήνεται η πρώτη πολυεθνική αντιαεροπορική ομπρέλα χώρας μέλους του ΝΑΤΟ. Ωστόσο τα εμπόδια και οι τρικλοποδιές από την Σύμμαχο υπερδύναμη , πλείστα όσα….

ΑΥΡΙΟ: Το FAX που άναψε φωτιές

Τι συνέβη όταν οι αμερικανοί αντιλήφθηκαν ότι είχαν στείλει στην Ρωσία τους κωδικούς των ελληνικών F-16 για να τους σετάρουν στον εγκέφαλο των S-300 ώστε να τα αναγνωρίζουν ως φίλια…
Η μεταμεσονύχτια συνάντηση του Άκη με τον Σμιθ στο σπίτι του κοσμηματοπώλη στο Π. Ψυχικό και η έφοδος των αμερικανών πρακτόρων στο ΓΕΑ.

 

ΠΗΓΗ

Shares