Γιατί στοχοποιούνται οι εκπαιδευτικοί απο την ακροδεξιά;

Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης

Προσθήκη του VoiceNews στην Google

Την τελευταία περίοδο παρατηρείται μια έντονη στοχοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης και ειδικά των εκπαιδευτικών. Δεν είναι η πρώτη φορά που ο δημόσιος λόγος στρέφεται εναντίον όσων εργάζονται καθημερινά στις σχολικές τάξεις. Ωστόσο, το φαινόμενο αποκτά πλέον πιο οργανωμένα χαρακτηριστικά, με σκληρή ρητορική που προσπαθεί να τους εμφανίσει ως «αντιπαραγωγικούς», «ανεπαρκείς» ή ακόμη και «εχθρούς της πατρίδας».

1. Το σχολείο δεν είναι ουδέτερος χώρος

Το σχολείο είναι χώρος όπου διαμορφώνονται στάσεις, αξίες και τρόποι σκέψης. Η διδασκαλία της Ιστορίας, της Γλώσσας, της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής δεν μεταφέρει απλώς πληροφορίες — καλλιεργεί κριτική σκέψη.

Και η κριτική σκέψη είναι ενοχλητική για κάθε λόγο που επιδιώκει απλοποίηση, συνθηματολογία και φόβο.

2. Η απαξίωση της εκπαίδευσης ανοίγει τον δρόμο στην ιδιωτικοποίηση

Όταν οι εκπαιδευτικοί παρουσιάζονται ως «τεμπέληδες» ή «ανεύθυνοι», τότε η κοινωνία μπορεί πιο εύκολα να πειστεί ότι:

  • το σχολείο «δεν λειτουργεί»,

  • άρα χρειάζεται «αλλαγές»,

  • που συχνά μεταφράζονται σε περικοπές, ιδιωτικοποίηση, εμπορευματοποίηση.

Η επίθεση λοιπόν δεν είναι προσωπική, αλλά πολιτική και οικονομική.

3. Η αποδόμηση του συνδικαλισμού

Οι συλλογικοί φορείς των εκπαιδευτικών είναι από τους λίγους που:

  • υπερασπίζονται τη δημόσια παιδεία,

  • αποτρέπουν αυθαιρεσίες,

  • αντιστέκονται στη διάλυση των σχολείων.

Γι’ αυτό πρέπει — στη ρητορική ορισμένων — να απαξιωθούν ή να σιωπήσουν.

4. Η παιδαγωγική πράξη είναι πράξη δημοκρατίας

Ο εκπαιδευτικός δεν «μεταφέρει μόνο ύλη».
Συνοδεύει παιδιά σε μια πορεία αυτογνωσίας, σχέσης με τον κόσμο και τους άλλους.

Κάθε φορά που ένας μαθητής μαθαίνει:

  • να επιχειρηματολογεί και όχι να φωνάζει,

  • να ακούει και όχι να επιτίθεται,

  • να σέβεται τη διαφορετικότητα,

τότε η δημοκρατία δυναμώνει.

Κι αυτό ακριβώς είναι που ενοχλεί όσους ονειρεύονται μια κοινωνία φόβου και πειθαρχίας.


Συμπέρασμα

Η στοχοποίηση των εκπαιδευτικών δεν αφορά μόνο τους ίδιους.
Αφορά το τι κοινωνία θέλουμε.

Εκπαίδευση με ελευθερία, διάλογο και κριτική σκέψη;
Ή εκπαίδευση φόβου, πειθαρχίας και σιωπής;

Όσο στις σχολικές αίθουσες υπάρχουν άνθρωποι που λένε στα παιδιά:

«Μίλα, σκέψου, ρώτα, αμφισβήτησε»

η δημοκρατία θα βρίσκει πάντα δρόμο να αναπνέει.