Τρίτη , 28 Ιουνίου 2022
Τελευταία Νέα

Γερμανία-Μελέτη: Οι τιμές των τροφίμων ενδέχεται να αυξηθούν περισσότερο από 10% φέτος

Γερμανία-Μελέτη: Οι τιμές των τροφίμων ενδέχεται να αυξηθούν περισσότερο από 10% φέτος

Οι άνθρωποι στη Γερμανία θα πρέπει πιθανότατα να πληρώσουν σημαντικά περισσότερα για τα τρόφιμα τους επόμενους μήνες, σύμφωνα με την Handelsblatt.

“Στη Γερμανία, οι τιμές λιανικής πώλησης τροφίμων είναι πιθανό να αυξηθούν κατά περισσότερο από 10 τοις εκατό το 2022”, συνόψισε το αποτέλεσμα πρόσφατης μελέτης ο ειδικός σε θέματα εμπορίου Aurélien Duthoit από την ασφαλιστική εταιρεία πιστώσεων Allianz Trade. Σε μετατροπή, αυτό θα αντιστοιχούσε σε 250 ευρώ κατά μέσο όρο σε πρόσθετο κόστος ανά κάτοικο ετησίως.

Παρά τις πρόσφατες αυξήσεις των τιμών, είπε, οι λιανικές τιμές των τροφίμων απέχουν πολύ από το να αντανακλούν την πραγματική αύξηση των τιμών των τροφίμων τους τελευταίους 18 μήνες. “Επομένως, τα χειρότερα δεν έχουν έρθει ακόμα για τα νοικοκυριά”, προειδοποίησε ο Duthoit.

Σύμφωνα με τη μελέτη, οι κατασκευαστές τροφίμων και ποτών στη Γερμανία έχουν αυξήσει τις τιμές τους κατά μέσο όρο κατά 16,6% από τις αρχές του 2021. Οι προσαυξήσεις ήταν ισχυρότερες για τα προϊόντα καθημερινής χρήσης, συμπεριλαμβανομένων των ελαίων και λιπών (αύξηση 53%), των αλεύρων (αύξηση 28%) και των ζυμαρικών (αύξηση 19%) – κυρίως λόγω της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία.

Αντίθετα, οι τιμές στο λιανικό εμπόριο τροφίμων αυξήθηκαν μόνο κατά ένα συγκριτικά μέτριο 6%, σύμφωνα με τη μελέτη. Ταυτόχρονα, το 75% του συνολικού κόστους στο λιανικό εμπόριο τροφίμων αντιστοιχούσε στις αγορές. Επομένως, υπάρχει ακόμη ανάγκη να καλύψουμε το κενό εδώ. “Το παρελθόν έχει δείξει ότι οι τιμές λιανικής σε γενικές γραμμές προσαρμόζονται στις τιμές παραγωγού, αν και με κάποια καθυστέρηση”, λέει ο Duthoit.

“Ο υψηλός πληθωρισμός και η μεταπανδημική μείωση των πωλήσεων τροφίμων στα καταστήματα ασκούν πιέσεις στην κερδοφορία του λιανεμπορίου τροφίμων”, δήλωσε ο Duthoit. “Στο βαθμό αυτό, οι αυξήσεις των τιμών είναι πιθανό να έχουν έγκαιρο και μεγάλο αντίκτυπο στις τιμές καταναλωτή”.

Πράγματι, σε πρόσφατη έρευνα του Ινστιτούτου Ifo, 9 στις 10 εταιρείες στον τομέα του λιανικού εμπορίου τροφίμων και ποτών δήλωσαν ότι σχεδιάζουν περαιτέρω αυξήσεις τιμών. Ο κύριος λόγος για την άνοδο των τιμών είναι το υψηλότερο κόστος για την προμήθεια ενέργειας, πρώτων υλών, άλλων ενδιάμεσων προϊόντων και εμπορευμάτων, ανέφερε το Ifo.

 

Και ακόμη και από τον γεωργικό τομέα, τα τελευταία μηνύματα κάθε άλλο παρά καθησυχαστικά ήταν για τους καταναλωτές. Η Γερμανική Ένωση Αγροτών προειδοποίησε μόλις αυτή την εβδομάδα ότι η τεταμένη κατάσταση στις γεωργικές αγορές ως αποτέλεσμα του πολέμου στην Ουκρανία θα συνεχιστεί πιθανότατα για μήνες. Ο Αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας Udo Hemmerlin δήλωσε ότι η κρίσιμη κατάσταση εφοδιασμού είναι πιθανό να διαρκέσει μέχρι και το επόμενο έτος και πέραν της συγκομιδής του 2023. Ως εκ τούτου, θα υπάρξουν και περαιτέρω αυξήσεις των τιμών για τους καταναλωτές”.

Ένα παράδειγμα: τα γαλακτοκομικά προϊόντα. Σύμφωνα με την υπεύθυνη ένωση του κλάδου, θα μπορούσαν σύντομα να γίνουν σημαντικά ακριβότερα. “Στην περίπτωση των γαλακτοκομικών προϊόντων με μεγαλύτερες συμβατικές διάρκειες, ορισμένες από τις αυξήσεις των τιμών δεν έχουν φτάσει ακόμη στα καταστήματα- αυτό θα συμβεί μόνο τις επόμενες εβδομάδες και μήνες”, δήλωσε πρόσφατα ο Björn Börgermann, διευθύνων σύμβουλος της ένωσης γαλακτοβιομηχανιών, στην εφημερίδα “Neue Osnabrücker Zeitung” (NOZ). “Ποσοστά αύξησης της τάξης του 20% θα μπορούσαν κάλλιστα να είναι δυνατά”, συνέχισε ο Börgermann. Τελικά, ωστόσο, αυτό είναι θέμα διαπραγμάτευσης μεταξύ γαλακτοβιομηχανιών και λιανοπωλητών.

Εν τω μεταξύ, οι μεγάλες αλυσίδες λιανικής πώλησης προσπαθούν τουλάχιστον να μετριάσουν την αύξηση των τιμών. Τις τελευταίες εβδομάδες, ο επικεφαλής της Edeka, Markus Mosa, έχει απευθύνει επανειλημμένα έκκληση στους μεγάλους κατασκευαστές να μην ξεπεράσουν το όριο με τις αυξήσεις των τιμών. “Η αύξηση των τιμών καταναλωτή, ωστόσο, δεν πρέπει να χρησιμεύσει ως άλλοθι για τους βιομηχανικούς ομίλους να μεγιστοποιήσουν τις αποδόσεις τους με υπερβολικές απαιτήσεις τιμών”, τόνισε ο Mosa.

Ως εκ τούτου, η Edeka θα αποφύγει τις αναπόφευκτες αυξήσεις των τιμών στις διαπραγματεύσεις με τους κατασκευαστές. Οι αναπόφευκτες αυξήσεις των τιμών δεν θα πρέπει να επιβάλλονται μόνο στους καταναλωτές, αλλά να κατανέμονται σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας. Το αφεντικό της Rewe, Lionel Souque, εξέφρασε παρόμοια άποψη.

Πηγή: capital.gr

Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου...
Shares