ΦΤΑΣΑΜΕ ΝΑ ΖΗΛΕΥΟΥΜΕ ΤΗΝ ΒΟΥΛΓΑΡΙΑ – ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης

Προσθήκη του VoiceNews στην Google

Με εισαγωγικό μισθό 920 ευρώ το 2026, ο δημόσιος υπάλληλος παίρνει λιγότερα από τον κατώτατο του ιδιωτικού τομέα  και η κυβέρνηση το αποκαλεί «μισθολογική πολιτική!»

Τα στοιχεία που προέρχονται από την ανάλυση του Κοινωνικού Πολύκεντρου ΑΔΕΔΥ, θάβουν το αφήγημα!

Χρειάστηκε η ΑΔΕΔΥ  και συγκεκριμένα η ανάλυση του Κοινωνικού Πολύκεντρου από τον Γιώργο Γιούλο, για να βγει στην επιφάνεια αυτό που η κυβέρνηση Μητσοτάκη κρύβει επιμελώς, ότι δηλαδή ο Έλληνας δημόσιος υπάλληλος ζει πλέον με μισθούς που θα ντρεπόταν να προσφέρει ακόμα και η Βουλγαρία.

Εξέλιξη εισαγωγικού μισθού Δημοσίου vs Κατώτατου Ιδιωτικού Τομέα (μικτά, σε ευρώ):

ΈτοςΔημόσιος ΤομέαςΙδιωτικός ΤομέαςΔιαφορά
2003590519+71 (υπέρ Δημοσίου)
2008711680+31 (υπέρ Δημοσίου)
2011780740+40 (υπέρ Δημοσίου)
2023780910-130 (υπέρ Ιδιωτικού)
2024850968-118 (υπέρ Ιδιωτικού)
20258801.026,6-146,6 (υπέρ Ιδιωτικού)
20269201.073,3-153,3 (υπέρ Ιδιωτικού)

Διαβάστε τον πίνακα αργά. Ξαναδιαβάστε τον. Μέχρι το 2011, ο εισαγωγικός μισθός του Δημοσίου ήταν πάντα υψηλότερος από τον κατώτατο του ιδιωτικού τομέα, μιλάμε για εργαζομένους που πέρασαν μέσα από διαγωνισμούς ΑΣΕΠ, έχουν πτυχία, μεταπτυχιακά, πιστοποιήσεις. Σήμερα; Ο νεοδιόριστος δημόσιος υπάλληλος παίρνει 153 ευρώ λιγότερα από τον κατώτατο μισθό στον ιδιωτικό τομέα. Ο δημόσιος υπάλληλος του 2026 θα παίρνει λιγότερα από όσα έπαιρνε ο ανειδίκευτος εργάτης του ιδιωτικού τομέα το… 2023.  ο εισαγωγικός μισθός στο Δημόσιο πάγωσε στα 780 ευρώ για δώδεκα ολόκληρα χρόνια, από το 2011 έως το 2023. Δώδεκα χρόνια κρίσης, μνημονίων, πληθωρισμού, ενεργειακής κρίσης, πανδημίας. Και τι έκανε η ΝΔ; 70 ευρώ αύξηση το 2024. Ακόμα 30 το 2025. Και 40 το 2026. Σύνολο αυξήσεων σε τρία χρόνια, 140 ευρώ. Ούτε το ενοίκιο μιας γκαρσονιέρας στα Πατήσια δεν καλύπτουν.

Και φτάνουμε στο δεύτερο σκέλος της ανάλυσης, τις ποσοστιαίες αυξήσεις του 2026, αυτές που η κυβέρνηση παρουσιάζει σαν «ιστορικές»

Κατηγορία εκπαίδευσης1ο κλιμάκιοΜέσος όρος αυξήσεων
Υποχρεωτική Εκπαίδωση (ΥΕ)4,54%3,59%
Δευτεροβάθμια (ΔΕ)4,17%3,13%
Τεχνολογική (ΤΕ)3,51%2,54%
Πανεπιστημιακή (ΠΕ)3,35%2,41%

Παρατηρήστε κάτι,  όσο μεγαλύτερη η μόρφωση, τόσο μικρότερη η αύξηση. Ο πτυχιούχος πανεπιστημίου στο ανώτερο μισθολογικό κλιμάκιο παίρνει αύξηση 1,77%. Με πληθωρισμό που κυμαίνεται στο 3-4%, αυτό δεν είναι αύξηση είναι μείωση σε πραγματικούς όρους. Η κυβέρνηση δίνει με το ένα χέρι και παίρνει με το άλλο, μέσω του πληθωρισμού που η ίδια αδυνατεί  ή δεν θέλει να ελέγξει. Ο μέσος όρος αύξησης για τους πτυχιούχους ΠΕ είναι 2,41%. Δυο κόμμα σαράντα ένα. Αυτή είναι η «αξία» που αποδίδει η ΝΔ σε αυτούς που σήκωσαν τη δημόσια διοίκηση στις πλάτες τους μέσα στην πανδημία, στην ενεργειακή κρίση, στις φυσικές καταστροφές. Αυτή είναι η «επιβράβευση» για τους εκπαιδευτικούς, τους γιατρούς, τους μηχανικούς του Δημοσίου.

Κανείς ας μη νομίζει ότι πρόκειται για αδυναμία ή ατυχία. Πρόκειται για στρατηγική. Η ΝΔ εφαρμόζει εδώ και χρόνια ένα σχέδιο συστηματικής αποαξίωσης του δημόσιου τομέα. Κρατάς τους μισθούς χαμηλά, οδηγείς τους ικανούς στην παραίτηση, αφήνεις τις υπηρεσίες να αποδυναμώνονται, και μετά έρχεσαι να πεις στον πολίτη ότι «το Δημόσιο δεν δουλεύει» άρα πρέπει να ιδιωτικοποιηθεί.

Ποιος μηχανικός του Δημοσίου θα μείνει στη θέση του με 920 ευρώ εισαγωγικό, όταν ο ιδιωτικός τομέας δίνει 1.073 ευρώ κατώτατο; Ποιος γιατρός θα αντέξει ψυχολογικά βλέποντας τον μισθό του να αυξάνεται 2,41% ενώ το ενοίκιο του αυξάνεται 15%; Ποιος εκπαιδευτικός θα αποδεχτεί ότι μετά από πτυχίο, μεταπτυχιακό και χρόνια αναμονής στους πίνακες ΑΣΕΠ, θα αρχίσει την σταδιοδρομία του με λιγότερα από έναν ανειδίκευτο εργάτη;

Η απάντηση είναι, κανείς. Και αυτό ακριβώς θέλει η κυβέρνηση Μητσοτάκη.

  • Από το 2011 έως το 2023, ο εισαγωγικός μισθός του Δημοσίου δεν αυξήθηκε ούτε ένα ευρώ. Μηδέν. Τίποτα. Δώδεκα χρόνια.
  • Στο ίδιο διάστημα, ο κατώτατος του ιδιωτικού τομέα πήγε από 740 σε 910 ευρώ, αύξηση 23%.
  • Σε τρία χρόνια κυβέρνησης Μητσοτάκη (2024-2026), ο εισαγωγικός μισθός αυξήθηκε 140 ευρώ, 18% συνολικά, αλλά πάνω σε μια βάση που ήταν ήδη εξευτελιστικά χαμηλή.
  • Ο κατώτατος στον ιδιωτικό, στο ίδιο διάστημα, αυξήθηκε 163,3 ευρώ, δηλαδή η ψαλίδα μεγαλώνει αντί να κλείνει.

Η ψαλίδα μεταξύ Δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, που μέχρι το 2011 ήταν υπέρ του Δημοσίου κατά 40 ευρώ, το 2026 φτάνει τα 153,3 ευρώ υπέρ του ιδιωτικού. Αντιστροφή σχεδόν 200 ευρώ. Αυτό δεν είναι μισθολογική πολιτική. Είναι μισθολογική εγκατάλειψη.

Μισθοί Βουλγαρίας, τιμές Ελβετίας

Και ενώ ο δημόσιος υπάλληλος βλέπει τον μισθό του να παραμένει στα τάρταρα, οι τιμές στην αγορά εκτοξεύονται. Ενοίκια, σούπερ μάρκετ, καύσιμα, ΔΕΗ, τα πάντα αυξάνονται με ρυθμούς πολλαπλάσιους του 2,41% που δίνει η κυβέρνηση ως «αύξηση». Ο Έλληνας δημόσιος υπάλληλος ζει μια αβάσταχτη αντίφαση: πληρώνει τιμές δυτικοευρωπαϊκές με μισθούς βαλκανικούς. Και η κυβέρνηση, αντί να αντιμετωπίσει αυτή τη σκληρή πραγματικότητα.

Γιατί ο πτυχιούχος πανεπιστημίου στο Δημόσιο παίρνει τη μικρότερη ποσοστιαία αύξηση (2,41%) από όλες τις κατηγορίες; Είναι αυτό το μήνυμα που στέλνει η ΝΔ στους νέους επιστήμονες της χώρας… φύγετε; Γιατί ακριβώς αυτό κάνουν. Φεύγουν. Και η κυβέρνηση χαμογελάει, γιατί λιγότεροι δημόσιοι υπάλληλοι σημαίνει λιγότερα έξοδα  και περισσότερα κέρδη για τους ιδιώτες που περιμένουν στη γωνία να αναλάβουν τις δημόσιες υπηρεσίες.