Πέμπτη , 2 Φεβρουαρίου 2023

“Φωτιά” βάζει η Εσθονία στο Καλίνιγκραντ

H επέκταση του θαλασσίου ορίου δικαιοδοσίας της Εσθονίας στον μυχό της Βαλτικής Θάλασσας, θα έχει ως αποτέλεσμα τον πλήρη έλεγχο όλων των εμπορικών πλοίων που μπαίνουν και βγαίνουν στο λιμάνι της Αγίας Πετρούπολης, με αποτέλεσμα την πλήρη εφαρμογή της επιβολής κυρώσεων κατά της Ρωσίας, αλλά το κυριότερο του ελέγχου ανεφοδιασμού του Καλίνιγκραντ


Οι πολεμικές επιχειρήσεις στην Ουκρανία συνεχίζουν να διεξάγονται με ιδιαίτερη σφοδρότητα στην ευρύτερη περιοχή του Μπαχμούτ, στο Ντονμπάς και στην περιοχή του Ζαπορίζιε, όπου οι Ρωσικές ένοπλες Δυνάμεις, έστω και δύσκολα καταλαμβάνουν εδάφη, διασπώντας τις γραμμές αμύνης των Ουκρανών.

Από την άλλη έχουμε μια μεγάλη συγκέντρωση Ρωσικών και Λευκορωσικών δυνάμεων στα σύνορα της Λευκορωσίας με την Ουκρανία , καθώς επίσης και ανάλογη συγκέντρωση δυνάμεων των Ουκρανών βορείως του Κιέβου, όπου αναμένουν να εκδηλωθεί η επίθεση των Ρώσων.

Παράλληλα γίνεται λόγος για εξέταση από Ουκρανία-ΗΠΑ τυχόν επιθετικής ενέργειας στην κατεύθυνση Χερσώνας-Κριμαίας , με σκοπό την απελευθέρωση της από τους Ρώσους, οι οποίοι σημειωτέον έχουν δημιουργήσει διαδοχικές γραμμές αμύνης στην προαναφερθείσα κατεύθυνση.

Παρόλα αυτά ένα νέο μέτωπο έχει την δυναμική να εμφανιστεί στο προσκήνιο, το οποίο μπορεί να εμπλέξει το ΝΑΤΟ απευθείας σε στρατιωτικές επιχειρήσεις με την Ρωσία.

Άρθρο Ρωσικού ΜΜΕ με τίτλο ,”Κλείδωμα ρωσικών πλοίων, η Εσθονία αποφάσισε να μπλοκάρει το Καλίνινγκραντ”, αναφέρει τα εξής:

“Η Εσθονία ενδέχεται να δημιουργήσει μια «συνεχόμενη ζώνη» στον Κόλπο της Φινλανδίας, σύμφωνα με την ιστοσελίδα του υπουργείου Εξωτερικών της Δημοκρατίας. Αυτό θα επιτρέψει τον έλεγχο 24 ναυτικών μιλίων (44 km) από τη γραμμή βάσης των χωρικών υδάτων, δίνοντας την δυνατότητα στους Εσθονούς να «επιθεωρήσουν», δηλαδή να ελέγξουν τα πλοία που διέρχονται από αυτή τη ζώνη.

Ορισμένες δημοσιεύσεις ανέφεραν αμέσως ότι η χώρα της Βαλτικής θα μπορούσε πλέον να κρατά ρωσικά πολεμικά πλοία, αλλά αυτό δεν ισχύει, αφού το δικαίωμα επιθεώρησης δεν ισχύει για πολεμικά πλοία ξένων κρατών ή πλοία που χρησιμοποιούνται για μη εμπορικούς σκοπούς.

Ωστόσο, η απόφαση των εσθονικών αρχών μπορεί να δυναμιτίσει επικίνδυνα τις σχέσεις του με την Μόσχα.

«Θεωρώ ότι αυτή η απόφαση είναι ένα σημαντικό βήμα για την ενίσχυση της ασφάλειας της Εσθονίας, γιατί με αυτόν τον τρόπο θα έχουμε καλύτερη ιδέα για το τι συμβαίνει στην παράκτια περιοχή μας», δήλωσε ο υπουργός Εξωτερικών Urmas Reinsalu. «Αυτή η επέκταση του ελέγχου θα έχει σίγουρα ευεργετική επίδραση στην προστασία του περιβάλλοντος».

Σύμφωνα με την εσθονική εκδοχή, το μέτρο αποσκοπεί στην αποτροπή παραβιάσεων της τελωνειακής, φορολογικής, μεταναστευτικής και υγειονομικής νομοθεσίας στα χωρικά ύδατα και θα επιτρέψει επίσης στους παραβάτες να λογοδοτήσουν. Ωστόσο, η πρωτοβουλία βρίσκεται ακόμη στο στάδιο της συζήτησης.

«Υπάρχει ακόμα το διεθνές ναυτικό δίκαιο εδώ. Πρέπει να ξεκινήσετε από αυτό. Ως εκ τούτου, η ελευθερία της ναυσιπλοΐας διασφαλίζεται από αυτό το δικαίωμα. Και προχωράμε από το γεγονός ότι αυτό θα συνεχίσει να ισχύει », σχολίασε ο Ντμίτρι Πεσκόφ, γραμματέας Τύπου του Προέδρου της Ρωσικής Ομοσπονδίας, σε αυτή την είδηση.

Το υπουργείο Εξωτερικών της Εσθονίας αρνείται ότι η πρωτοβουλία θα τους βοηθήσει να εφαρμόσουν πιο αποτελεσματικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και να επιθεωρήσουν τα ρωσικά πλοία πιο διεξοδικά, αλλά, ωστόσο, θα υπάρξει ένας κατάλληλος μηχανισμός.

Τα πλοία που αποπλέουν από το λιμάνι της Αγίας Πετρούπολης μπορεί πράγματι να καταλήξουν στη ζώνη επιρροής της Εσθονίας ή της Φινλανδίας. «Δηλαδή, από την περιοχή του Λένινγκραντ, για παράδειγμα, προμηθεύεται το Καλίνινγκραντ», θυμάται ο Ανατόλι Κουζνέτσοφ, αρχισυντάκτης του εκδοτικού οίκου Maritime News of Russia:

Υπάρχουν δύο ακτές: η φινλανδική και η εσθονική. Και η Αγία Πετρούπολη βρίσκεται στη βάση αυτού του κόλπου. Όταν η Φινλανδία δεν ανήκε στο ΝΑΤΟ, τα ρωσικά πλοία διέσχισαν ουδέτερα ύδατα και δεν άγγιξαν τα εσθονικά θαλάσσια σύνορα. Ένα μικρό κομμάτι ουδέτερων υδάτων παρέμεινε εκεί, κατά μήκος του οποίου έπλεαν ρωσικά πλοία χωρίς να παραβιάζουν τα υδάτινα όρια και των δύο χωρών.

Εάν το Ταλίν κάνει αυτό το βήμα, τότε τα ρωσικά πλοία θα εισέλθουν στο έδαφος είτε της μιας είτε της άλλης χώρας. Αυτό γίνεται για να μπλοκάρουν τα πλοία που πάνε από τα λιμάνια της Ust-Luga και της Αγίας Πετρούπολης.

Πηγή: pentapostagma.gr

Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου...
Shares