Κυριακή , 5 Ιουλίου 2020

Επιτέλους και κάτι καλό – Θετικά μηνύματα για τον ελληνικό τουρισμό…

Επιτέλους και κάτι καλό - Θετικά μηνύματα για τον ελληνικό τουρισμό...

Μπορεί το λιανεμπόριο να περνά δύσκολες μέρες, ωστόσο δεν είναι όλα αρνητικά. 

Αντίθετα θετική φαίνεται να είναι η πρώτη αποτίμηση για το τουριστικό κλίμα, όσον αφορά την Ελλάδα.

Αυτό αποκαλύπτει μελέτη που παρουσιάστηκε σε τηλεδιάσκεψη εργασίας του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού την προηγούμενη εβδομάδα. Η μελέτη έγινε από την TCI Research και αποτυπώνει το διεθνές κλίμα για τα ταξίδια όπως αυτό προκύπτει από τις αναρτήσεις στα παγκόσμια μέσα κοινωνικής δικτύωσης των χρηστών τους. Η TCI Research μετράει τόσο το κλίμα για τα ταξίδια εν γένει όσο και για επιμέρους προορισμούς. Η Ελλάδα έχει τα θετικότερα σχόλια σε σχέση με όλες τις ανταγωνιστικές της αγορές στη Μεσόγειο και ειδικότερα την Ιταλία, την Ισπανία και τη Γαλλία. Μάλιστα διατηρεί την πρώτη θέση καθ’ όλη τη διάρκεια του 2020, εκτός από ένα μικρό διάστημα στις αρχές Μαρτίου, και επιπλέον έχει τη μικρότερη υποχώρηση συνολικά.

Η μέτρηση αυτή δείχνει πως κεφαλαιοποιείται στην αντίληψη του διεθνούς δυνητικού ταξιδιωτικού κοινού η άρτια διαχείριση της πανδημίας από τις ελληνικές αρχές, η οποία και διατήρησε τη χώρα σε μεγάλο βαθμό, και πάντως σε μεγαλύτερο από τον ανταγωνισμό, ως έναν ασφαλή προορισμό. Επιπλέον, όμως, από αυτά ευρήματα της TCI Research προκύπτουν και άλλες δύο θετικές ενδείξεις: Πρώτον, το κλίμα για τα ταξίδια εν γένει ανακάμπτει και, όπως εξηγεί στην «Κ» ο διευθύνων σύμβουλός της Olivier Henry-Biabaud, «τα θετικά σχόλια στα σόσιαλ μίντια για τα ταξίδια είναι πάλι περισσότερα από τα αρνητικά και η τάση είναι ανοδική, με τις μισές απώλειες από την αρχή της πανδημίας να έχουν ήδη ανακτηθεί. Αυτό είναι ένα πολύ καλό υπόβαθρο για την ανάκαμψη του τουρισμού».

Δεύτερον, μπορεί το κλίμα για ορισμένους τύπους ταξιδιών να πιέστηκε πρωτοφανώς, αλλά δεν πιέστηκε τόσο για όλες τις επιμέρους δραστηριότητες. Μία από τις πιο ανθεκτικές στην κρίση είναι αυτή που σχετίζεται με τον πολιτισμό, είτε αυτό σημαίνει επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους είτε σε μουσεία.

«Τείνουμε να λέμε ότι προς το παρόν είναι αδύνατο να προβλεφθούν οι εξελίξεις στον τουρισμό, καθώς τα σύνορα είναι κλειστά και οι υγειονομικές συνθήκες δεν είναι ακόμη σαφείς, αλλά μπορούμε να πούμε με ασφάλεια ότι τα άτομα που θέλουν και θα καταφέρουν να ταξιδέψουν πρώτα θα πάνε αυτό το καλοκαίρι σε προορισμούς που μπορούν να εμπιστευθούν», υπογραμμίζει ο κ. Henry-Biabaud.

Και η Ελλάδα φαίνεται πως έχει κερδίσει μια θέση ανάμεσα σε αυτούς. Μάλιστα, πρέπει να αναφερθεί πως η μελέτη της TCI Research, η οποία έχει βραβευθεί από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού για τις καινοτόμες μεθόδους με τις οποίες μπορεί να σφυγμομετρήσει μέσα από τα σόσιαλ μίντια το καταναλωτικό κλίμα για όλες σχεδόν τις δραστηριότητες και αγορές του τουρισμού, περιλαμβάνει στοιχεία μέχρι πριν από ένα μήνα. Εκτοτε όμως η Ελλάδα έχει εμφανίσει ακόμα καλύτερες επιδόσεις στη διαχείριση της πανδημίας και έχει τύχει ακόμα καλύτερης διεθνούς δημοσιότητας, κάτι που προϊδεάζει ενδεχομένως για ακόμα καλύτερη εικόνα στην επόμενη μέτρηση της TCI Research για τον προορισμό Ελλάδα.

Θυμίζουμε πως ο υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης έχει συστήσει ομάδες εργασίας με γενικούς γραμματείς από διάφορα υπουργεία, όπως των Εργασίας και  Μεταφορών, με τη συμμετοχή και του προέδρου του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας. Αντικείμενό τους, η θέσπιση παρεμβάσεων για την τόνωση της αγοράς.

Σε αυτές περιλαμβάνονται δράσεις για τη ενίσχυση του κοινωνικού Τουρισμού, αφού δεν είναι ακόμη ξεκάθαρο σε τι βαθμό θα φτάσει η μείωση της ταξιδιωτικής κίνησης από τα εξωτερικό.

Επίσης η επιδότηση όσων δεν θα μπορέσουν να εργαστούν φέτος στον τουριστικό χώρο, ειδικά για τους τουριστικούς προορισμούς που είναι ανοικτοί κατά τη διάρκεια της σεζόν. Ακόμη η στήριξη των επιχειρήσεων που έχουν πληγεί, μεταξύ αυτών και τα ξενοδοχεία.

Ήδη οι απώλειες από το ολικό πάγωμα κάθε τουριστικής δραστηριότητας είναι τεράστιες. Μόνο για τους ξενοδοχειακούς τζίρους υπολογίζονται σε 4,5 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 1,2 δισ. αφορούν τα ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας και 3, 26 δισ. ευρώ τα εποχικής.

Ο βασικός στόχος πλέον είναι να μην χαθεί ολοκληρωτικά η σεζόν σε ότι αφορά τον εισερχόμενο τουρισμό, που αποτελεί και το μεγαλύτερο κομμάτι των τουριστικών εσόδων στην Ελλάδα, αλλά να κερδηθούν έστω κάποιοι μήνες από τη φετινή περίοδο.

Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου...
Shares