Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Ελλάδος, Συμεών Διαμαντίδης, παρουσιάζοντας το συλλογικό σήμα «MACEDONIA THE GREAT» αφού ενημέρωσε ότι η χώρα μας έσπασε το 2022 νέο ρεκόρ εξαγωγών προϊόντων και υπηρεσιών (τουρισμός, μεταφορικό συνάλλαγμα και το ναυτιλιακό συνάλλαγμα) φτάνοντας στο 40% του ΑΕΠ, ξεπερνώντας χώρες όπως η Ιταλία και η Γαλλία, τόνισε ότι απαιτήθηκε να δημιουργηθεί το σήμα αυτός καθώς στο εξωτερικό όταν γίνονταν αναφορά σε “μακεδονικά προϊόντα” αφορούσε προϊόντα της Βόρειας Μακεδονίας. Έτσι οι επιχειρήσεις δεν ήθελαν να ονομάζουν τα προϊόντα τους “μακεδονικά”, διότι αν ονόμαζαν “μακεδονικά” τα ελληνικά προϊόντα, στο εξωτερικό θα υπήρχε παρανόηση και θα διαφήμιζαν τη γείτονα χώρα. “Αν εμείς λοιπόν δεν κάναμε κάτι, τα επόμενα πέντε χρόνια, δεν θα υπήρχε το όνομα Μακεδονία πάνω σε ελληνικά μακεδονικά προϊόντα. Έτσι δημιουργήσαμε το MACEDONIA THE GREAT και το κατοχυρώσαμε στο Alicante, μετά από πολλές ενστάσεις που υποβλήθηκαν και τις οποίες κερδίσαμε όλες. Φτάσαμε μέχρι τα ευρωπαϊκά δικαστήρια, όμως το σήμα αυτό πλέον είναι κατοχυρωμένο για τις ελληνικές επιχειρήσεις, που παράγουν στη Μακεδονία ή προσφέρουν τις υπηρεσίες τους στη Μακεδονία”, ενημέρωσε ο κ. Διαμαντίδης.
Προσέθεσε ότι ο πρώτος στόχος είναι να το πάρουν οι ελληνικές επιχειρήσεις που παράγουν ή προσφέρουν στη Μακεδονία και προς τον σκοπό αυτό, ξεκινάει διαφημιστική εκστρατεία και εκδηλώσεις ώστε να διεθνοποιηθεί το σήμα. «Ο στόχος μας είναι στο εξωτερικό, όταν βλέπει κάποιος το σήμα αυτό να καταλαβαίνει ότι αυτό είναι ένα ελληνικό προϊόν από την ελληνική Μακεδονία, το ίδιο και τα εκατομμύρια τουρίστες. Πάμε λοιπόν να αποκαταστήσουμε αυτή την αδικία. Δεν μπορούσαμε άλλο να εθελοτυφλούμε. Είμαστε αποφασισμένο να διεθνοποιήσουμε το σήμα σε χώρες όπως η Αμερική, ο Καναδάς και η Αυστραλία”, ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Διαμαντίδης και κατέληξε «τα προϊόντα της Μακεδονίας πρέπει να πάρουν τη θέση που τους αξίζει. Λέμε εμείς ότι η Μακεδονία είναι μία και τα προϊόντα της είναι ελληνικά. Αυτό είναι το σλόγκαν μας».
«Η χώρα μας διαθέτει αρκετά διεθνούς φήμης τοπωνύμια τα οποία εμπεριέχουν πάρα πολλά χρόνια ιστορίας και παράδοσης και μπορούν να αξιοποιηθούν, ώστε να αποτελέσουν μια στέρεη βάση για την ανάπτυξη μιας συνολικής στρατηγικής προώθησης των προϊόντων και εν γένει της κουλτούρας μας στο εξωτερικό. Δεν είναι τυχαίο ότι σε αντίστοιχες κινήσεις έχουν προβεί, εδώ και πάρα πολλά χρόνια, χώρες που πρωτοπορούν στον τομέα του marketing, όπως η Ιταλία και η Ισπανία, με την καταχώριση συλλογικών σημάτων τη γεωγραφική ένδειξη για ενώσεις παραγωγών που φημίζονται για συγκεκριμένα προϊόντα. Προκειμένου λοιπόν, κι εμείς να εκμεταλλευτούμε στα πλαίσια μιας γενικότερης στρατηγικής το εργαλείο αυτό, θα μπορούσαν να ακολουθήσουν το παράδειγμα του Συνδέσμου Εξαγωγέων και άλλοι συλλογικοί φορείς της χώρας, όπως επιμελητήρια, ενώσεις παραγωγών κλπ, αξιοποιώντας σημαντικά τοπόσημα της περιοχής τους», ανέφερε ο κ. Κουτσοχήνας.
Ο Άδωνις Γεωργιάδης χθες συμμετείχε σε συνεδρίαση των Επιτροπών Εθνικής ‘Αμυνας και Εξωτερικών Υποθέσεων και Παραγωγής και Εμπορίου και δήλωσε το εξής προκλητικό οτι ναι μεν στηρίζει το σήμα «Macedonia the Great» αλλά ταυτόχρονα στηρίζει και τη ντροπιαστική Συμφωνία των Πρεσπών.
Στην ίδια προκλητική γραμμή κινείται και ο ΣΥΡΙΖΑ με τον Κατρούγκαλο να αποκαλεί πως η Συμφωνία των Πρεσπών ευνοεί την αληθινή ελληνική Μακεδονία και αποκαλούν τα Σκόπια “Βόρεια Μακεδονία”.