ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΗ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ: ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΔΕΚΑΔΕΣ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΝΩ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΟΙΤΑΕΙ ΑΠΑΘΗΣ

Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης

Προσθήκη του VoiceNews στην Google

Η μαζική υπογεννητικότητα που μαστίζει τη χώρα εδώ και χρόνια, και για την οποία η κυβέρνηση Μητσοτάκη δεν έχει παρουσιάσει καμία ουσιαστική και αποτελεσματική πολιτική αντιμετώπισης, οδηγεί πλέον σε ερημοποίηση σχολικών μονάδων σε ολόκληρη την Ελλάδα. Ο νέος σχεδιασμός του υπουργείου Παιδείας είναι η απόδειξη της βαθιάς κρίσης: καταργήσεις, συγχωνεύσεις και υποβιβασμοί νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων σε Θεσσαλία, Ήπειρο, Μακεδονία, Δυτική Ελλάδα, αλλά και στην ίδια την Αττική.

Την ερχόμενη σχολική χρονιά ιδρύονται ελάχιστα νέα σχολεία, ενώ οι περισσότερες αλλαγές είναι αρνητικές: σχολεία κλείνουν ή συγχωνεύονται λόγω της συνεχούς μείωσης του μαθητικού πληθυσμού. Σύμφωνα με τα στοιχεία:

  • Προάγονται μόνο 7 Νηπιαγωγεία και 31 Δημοτικά Σχολεία (λόγω τοπικών αυξήσεων μαθητών).
  • Συγχωνεύονται 70 Νηπιαγωγεία σε 33 μονάδες και 12 Δημοτικά σε 6, λόγω πολύ μικρού αριθμού μαθητών.
  • Υποβιβάζονται 40 Νηπιαγωγεία και 106 Δημοτικά Σχολεία.
  • Καταργούνται 43 Νηπιαγωγεία και 32 Δημοτικά, τα περισσότερα από τα οποία είχαν ήδη σταματήσει να λειτουργούν στην πράξη.
Δείτε το ΦΕΚ ΕΔΩ!

Αυτή η εικόνα δεν είναι «τεχνική αναδιάρθρωση», είναι η ζοφερή πραγματικότητα της δημογραφικής κατάρρευσης που η χώρα βιώνει τα τελευταία χρόνια υπό την ηγεσία του Κυριάκου Μητσοτάκη. Οι νέοι δεν κάνουν παιδιά, οι γεννήσεις έχουν κατακρημνιστεί, η επαρχία ερημώνεται, και αντί η κυβέρνηση να υλοποιήσει γενναίες πολιτικές για την ενίσχυση της οικογένειας και την αντιστροφή της υπογεννητικότητας, περιορίζεται σε διαχειριστικές κινήσεις που απλώς «μαζεύουν» τα σχολεία που άδειασαν.

Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ιδρύονται μερικές νέες μονάδες (κυρίως μουσικά, καλλιτεχνικά και εσπερινά), ενώ στην Ειδική Αγωγή υπάρχουν κάποιες στοχευμένες ενισχύσεις. Ωστόσο, αυτές οι θετικές εξαιρέσεις δεν μπορούν να κρύψουν την γενική εικόνα: η Ελλάδα συρρικνώνεται δημογραφικά και η κυβέρνηση Μητσοτάκη, αντί να αντιμετωπίσει το πρόβλημα στη ρίζα του, απλώς διαχειρίζεται τις συνέπειές του με κλείσιμο σχολείων.

Η υπογεννητικότητα δεν είναι «φυσικό φαινόμενο». Είναι αποτέλεσμα πολιτικών αποτυχιών σε οικονομία, στέγαση, εργασία και κοινωνική πολιτική. Και ο νέος σχολικός χάρτης είναι ένα ακόμα θλιβερό μνημείο αυτής της αποτυχίας.