Τρίτη , 3 Αυγούστου 2021

Babcock : H Arrowhead-140, τα ναυπηγεία και οι MEKO

Η εταιρεία Babcock ανακοίνωσε ότι έχει πραγματοποιήσει σημαντικές συνομιλίες με αξιωματούχους στην Ελλάδα, προτείνοντας το σχέδιο Arrowhead-140, που αποτελεί τη βάση για τις φρεγάτες Type 31 του βρετανικού Βασιλικού Πολεμικού Ναυτικού, ως την υποψήφια κύρια μονάδα επιφανείας για το εξοπλιστικό πρόγραμμα του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, ενώ στην πρόταση αυτή περιλαμβάνεται και ο εκσυγχρονισμός των φρεγατών MEKO (κλάσσης ΥΔΡΑ).

Σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία σε συνεργασία με την βρετανική κυβέρνηση έχει ως στόχο, πέρα από τις νέες φρεγάτες και την αναβάθμιση των υφισταμένων, να βοηθήσει και την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία, προτείνοντας την κατασκευή τους στην Ελλάδα, υποστηρίζοντας με αυτόν τον τρόπο την εγχώρια «αλυσίδα εφοδιασμού» μέσω της μεταφοράς της απαραίτητης τεχνογνωσίας, τεχνολογίας αλλά και με την αναβάθμιση των υποδομών, στην οποία υπάρχει και ενδιαφέρον από εταιρείες ελληνικών συμφερόντων.

Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία Thales θα παρέχει το Combat Management System, ενώ συμμετέχει ήδη στην διαδικασία αναβάθμισης των φρεγατών MEKO 200 κλάσσης ΥΔΡΑ, με την παροχή κοινών συστημάτων, που λειτουργούν ήδη στον υφιστάμενο στόλο, στις υποψήφιες μελλοντικές φρεγάτες τύπου Arrowhead 140, ενισχύοντας έτσι τη διαλειτουργικότητα μεταξύ των μονάδων επιφανείας.

Οι λεπτομέρειες και η ενδιάμεση λύση

Οι λεπτομέρειες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσαν να εξοπλιστούν οι ελληνικές φρεγάτες είναι δεν έχουν γίνει σαφείς στο μέγιστο βαθμό, όμως φαίνεται ότι θα είναι βαριά οπλισμένες από τις ήδη υπάρχουσες Type 31. Σύμφωνα με πληροφορίες, θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, σύστημα κάθετης εκτόξευσης(VLS)  24 κελιών, αντιαεροπορικό πυροβόλο τύπου Bofors 40 χιλιοστών μαζί με σύστημα RIM-116 Rolling Airframe Missile (RAM) και εναλλακτικό πυροβόλο όπλο σε σύγκριση με αυτόν των 57 χιλιοστών που έχουν οι φρεγάτες Type 31.

Ως προς την ενδιάμεση λύση, το βρετανικό Βασιλικό Πολεμικό Ναυτικό φαίνεται πως έχει διαθέσιμες μόνο δύο φρεγάτες που θα μπορούσαν να ικανοποιήσουν τις ανάγκες του ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού, την  HMS Monmouth και της HMS Montrose. Ωστόσο και οι δύο φρεγάτες χρειάζονται αρκετή δουλειά και εργασία προκειμένου να χαρακτηριστούν ως κατάλληλα για 5 ακόμα χρόνια υπηρεσίας, ενώ σύμφωνα με το δημοσίευμα ενδέχεται οι άλλες προτάσεις να καλύπτουν καλύτερα τα όσα ψάχνει η ελληνική πλευρά στο θέμα αυτό.

Babcock | H βρετανική Arrowhead-140, τα ναυπηγεία και οι MEKO

Babcock: Οι βρετανοί που θέλουν τα ναυπηγεία, στην αμυντική έκθεση της Αθήνας (DEFEA)

Και συμμετοχή της τελευταίας στιγμής στην έκθεση DEFEA. Τα βρετανικά ναυπηγεία Babcock, κατασκευαστές της φρεγάτας Τύπου 31 επιβεβαίωσαν την παρουσία τους στην αμυντική έκθεση της Αθήνας, λιγότερο από ένα μήνα πριν την έναρξή της.

Η απουσία τους είχε σημειωθεί, αφού ήταν γνωστό το ενδιαφέρον τους για το πρόγραμμα νέων φρεγατών του Πολεμικού Ναυτικού, όπου προσφέρουν το σχέδιο Arrowhead.

Πολύ πρόσφατα όμως εκδήλωσαν σοβαρό ενδιαφέρον για τα ναυπηγεία. Η πρότασή τους συζητήθηκε σε ανώτατα κυβερνητικά κλιμάκια, που δηλώνουν ότι την θεωρούν «φαβορί» για τον διαγωνισμό που πρόκειται να προκηρυχθεί πολύ σύντομα.

Babcock International Group plc

Η Babcock International Group plc είναι μια εταιρεία παροχής υπηρεσιών αεροδιαστημικής, άμυνας και πυρηνικής μηχανικής με έδρα το Λονδίνο της Αγγλίας. Ειδικεύεται στη διαχείριση σύνθετων πόρων και υποδομών. Παρόλο που η εταιρεία έχει συμβάσεις πολιτικού χαρακτήρα, η κύρια δραστηριότητά της είναι με δημόσιους φορείς, ιδίως με το Υπουργείο Άμυνας και το Δίκτυο Σιδηροδρόμων του Ηνωμένου Βασιλείου . Η εταιρεία διαθέτει τέσσερις λειτουργικούς τομείς, με δραστηριότητες στο εξωτερικό με έδρα την Αφρική, τη Βόρεια Αμερική, τη Νότια Αμερική, την Ευρώπη και την Αυστραλία.

Η Babcock είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου και αποτελεί συστατικό στοιχείο του FTSE 250 Index .

Η εταιρεία είναι οργανωμένη σε τέσσερις τομείς: Marine, Land, Aviation και Cavendish Nuclear.

Η Babcock είχε ήδη μειώσει τους στόλους Sikorsky S-92 και Eurocopter EC225 Super Puma από 15 σε επτά ελικόπτερα και 13 σε ένα ελικόπτερα αντίστοιχα. Η απόφαση της εταιρείας να μειώσει το απόθεμα S-92 της προκάλεσε τον κατασκευαστή Sikorskyνα μηνύσει την Babcock για την άρνησή της να δεχτεί την παράδοση των μονάδων που παραγγέλθηκαν το 2011.

Τον Απρίλιο του 2021, ως μέρος ενός ευρέος προγράμματος αναδιάρθρωσης, η Babcock ανακοίνωσε ότι θα πουλούσε έναν αριθμό από τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες, με αποτέλεσμα 1.000 απώλειες θέσεων εργασίας (850 εκ των οποίων θα είναι στο Ηνωμένο Βασίλειο) · ως μέρος αυτού, η εταιρεία θα πουλήσει τον βραχίονα μεταφοράς πετρελαίου και φυσικού αερίου στον Όμιλο CHC.

Οικονομικές πληροφορίες

Έληξε το έτος Έσοδα (εκατομμύρια λίρες) Κέρδος Λειτουργίας (£ m) Κέρδος / (ζημιά) προ φόρων (£ m) Κέρδη ανά μετοχή (σελ)
2020 4.449.5 (106.3) (178.2) (38.6)
2019 4.474.8 280.3 235.2 39.5
2018 4.659.6 439.1 391.1 66.6
2017 4.547.1 416.3 362.1 61.8
2016 4.158.4 387.1 330.1 57.0
2015 3.996.6 381.7 313.1 52.9
2014 3.321.0 254.0 218.8 44.3
2013 3.029.4 252.5 224.6 53.0
2012 2.848.4 206.3 173.0 42.9
2011 2.564.5 159.3 111.1 30.1

Με πληροφορίες από: Navy Lookout

Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου...
Shares