Πέμπτη , 28 Μαρτίου 2024

Αντιμέτωπες με πτώχευση οι αεροπορικές: “Έρημα” τα αεροδρόμια εν μέσω κρίσης κορωνοϊού…..

Στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος η μείωση της επιβατικής κίνησης άγγιξε στις 24 Μαρτίου το -72%

Μεγάλο πλήγμα έχει προκαλέσει η πανδημία του κορωνοϊού, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες, η μια μετά την άλλη αναστέλλουν τα δρομολόγιά τους, είτε λόγω κυβερνητικών εντολών, είτε λόγω δικής τους πρωτοβουλίας. Αποτέλεσμα είναι η κίνηση στα μεγαλύτερα αεροδρόμια της Ευρώπης να έχει μειωθεί χαρακτηριστικά, αγγίζοντας σε κάποιες περιπτώσεις μέχρι και το -92%.

Αεροπορικές εταιρίες από όλο τον κόσμο κάλεσαν τις κυβερνήσεις να επισπεύσουν τις διασώσεις στον κλάδο των αερομεταφορών ενώ διπλασίασαν την εκτίμησή τους για τα έσοδα που θα χαθούν το 2020 λόγω της κρίσης του κορωνοϊού σε πάνω από 250 δισ.. δολάρια, σύμφωνα με το Reuters. «Προφανώς χρειαζόμαστε μαζικά μέτρα πολύ γρήγορα και επειγόντως», δήλωσε ο Αλεξάντρ ντε Ζουνιάκ, γενικός διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA), σε τηλεδιάσκεψη με δημοσιογράφους. «Πρόκειται για τη μεγαλύτερη κρίση που έχει βιώσει ποτέ ο κλάδος μας», δήλωσε.

Η προηγούμενη εκτίμηση της ΙΑΤΑ ήταν ότι ο κορωνοϊός θα κόστιζε στις αερομεταφορές έως 113 δισ.. δολάρια σε απώλεια εσόδων το 2020. Ενδεικτική εικόνα της μείωσης της κίνησης στα μεγαλύτερα αεροδρόμια της Ευρώπης παρουσιάζουν τα παρακάτω διαγράμματα (https://www.eurocontrol.int/), στα οποία απεικονίζεται η ημερήσια διακύμανση της κυκλοφορίας σε σύγκριση με το 2019.

Τα γραφικά παρουσιάζουν την καθημερινή εξέλιξη (στήλες), τη μέση εξέλιξη κάθε εβδομάδας (ξεκινώντας κάθε Δευτέρα) (μπλε) και τον μέσο όρο κίνησης τις τελευταίες 7 ημέρες (κόκκινο). Στην Ελλάδα, από τις 10 Μαρτίου και μετά παρατηρείται πτώση στην κίνηση, η οποία συνεχίζει να έχει καθοδική πορεία μέχρι και τις 24 Μαρτίου όπως απεικονίζεται στο διάγραμμα.

Κίνηση αεροδρομίωνΕιδικότερα, στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος η μείωση της επιβατικής κίνησης άγγιξε στις 24 Μαρτίου το – 72%, ενώ η μεγαλύτερη μείωση παρατηρείται στο αεροδρόμιο του Παρισιού Charles de Gaulle, η οποία φτάνει το – 92%. Σε Ζυρίχη, Μόναχο, Ντίσελντορφ και Βιέννη, το ποσοστό της πτώσης της επιβατικής κίνησης είναι μεγαλύτερο του 90% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.

Κίνηση αεροδρομίων
Η μείωση σε κάποια από τα μεγαλύτερα αεροδρόμια της Ευρώπης
Αεροδρόμιο HeathrowΛονδίνο – Αεροδρόμιο Heathrow

Bρυξέλλες
Βρυξέλλες

αεροδρόμιο Παρίσι
Παρίσι

αεροδρόμιο ΡώμηςΡώμη

Αντιμέτωπες με τη χρεοκοπία οι μισές αεροπορικές εταιρείες
Οι αεροπορικές διεθνώς έχουν καθηλώσει στο έδαφος την πλειονότητα των αεροπλάνων τους προκειμένου διατηρήσουν τα μετρητά τους, εν μέσω των αυξανόμενων ταξιδιωτικών περιορισμών που αποσκοπούν στην επιβράδυνση της εξάπλωσης της επιδημίας. Το αποτέλεσμα αυτής της εξέλιξης είναι να επέλθει τεράστια πίεση στη ρευστότητα τους, ενώ σχεδόν μισές από τις εταιρείες αντιμετωπίζουν το ενδεχόμενο της χρεοκοπίας τις επόμενες εβδομάδες αν δεν γίνει κάτι για τη στήριξη της βιομηχανίας, επισημαίνει η IATA.

Σημειώνεται ότι ο ευρωπαϊκός οργανισμός διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας Eurocontrol δήλωσε ότι οι όγκοι τη Δευτέρα μειώθηκαν περισσότερο από 75% σε σχέση με την ίδια ημέρα του 2019. Ο De Juniac, πρώην επικεφαλής της Air France-KLM, δήλωσε: «Βρισκόμαστε σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης. Δεν υπάρχει χρόνος για προϋποθέσεις. Λυπάμαι για αυτό. Χρειαζόμαστε ένα πακέτο διάσωσης άμεσα».

Σημειώνεται ότι αναφορικά με τη διάσωση των αεροπορικών εταιρειών προκύπτει το θέμα αν θα πρέπει το πακέτο βοήθειας να συνοδεύεται από κάποιους όρους, όπως νέες δεσμεύσεις για κλιματικούς στόχους. Η IATA, η οποία αποτελείται από περίπου 280 αεροπορικές εταιρείες, ανέφερε ότι τα σημάδια βαθιάς ύφεσης θα μπορούσαν να καθυστερήσουν την ανάκαμψη των αεροπορικών ταξιδιών – σε αντίθεση με την ταχεία ανάκαμψη που παρατηρήθηκε μετά από προηγούμενες επιδημίες.

 

pentapostagma

Shares