Τρίτη , 4 Οκτωβρίου 2022

Άνοια: Συμβουλές για την προστασία της μνήμης

Απλές καθημερινές δραστηριότητες μπορούν να σας κρατήσουν μακριά από τη γνωσιακή έκπτωση του εγκεφάλου, επισημαίνουν οι ειδικοί – Διαβάστε ποιες προτείνουν να υιοθετήσετε σε καθημερινή βάση.

Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, περισσότεροι από 55 εκατομμύρια άνθρωποι ανά τον κόσμο πιστεύεται ότι ζουν με άνοια. Πρόκειται για τη γνωσιακή έκπτωση του εγκεφάλου, που ταλαιπωρεί τους ανθρώπους κυρίως μεγαλύτερων ηλικιών, καθιστώντας τους εξαρτημένους από τη βοήθεια τρίτων. Σύμφωνα με τους ειδικούς, δεν μπορούμε να αποτρέψουμε την άνοια, μπορούμε ωστόσο να μειώσουμε τον κίνδυνο εμφάνισής της.

Η άνοια δεν είναι απλώς μια νόσος, αλλά μια σύνθετη συνθήκη με πληθώρα συμπτωμάτων, που επηρεάζουν τη μνήμη, τη σκέψη, αλλά και τις κοινωνικές δεξιότητες. Η νόσος Αλτσχάιμερ αποτελεί την πιο κοινή μορφή άνοιας.

Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που μπορούν να ενισχύσουν τον κίνδυνο πρόκλησης άνοιας, σύμφωνα με τον Δρ. Ronald Petersen, νευρολόγο και διευθυντή του Ερευνητικού Κέντρου για τη νόσο Αλτσχάιμερ της Mayo Clinic.

«Μεταξύ αυτών είναι η αρτηριακή πίεση, το κάπνισμα, η παχυσαρκίακαι ο διαβήτης», επισημαίνει και συνεχίζει: «Ο ύπνοςαποτελεί καθοριστικό παράγοντα. Πολλοί άνθρωποι, όσο μεγαλώνουν, αντιμετωπίζουν δυσκολία στο να κοιμηθούν, εξαιτίας πολλών διαφορετικών αιτιών».

 

Η υψηλή κατανάλωση αλκοόλ, η απώλεια της ακοής και η ατμοσφαιρική ρύπανση μπορούν επίσης να θεωρηθούν παράγοντες κινδύνου.

«Αν καταπολεμήσετε έναν ή περισσότερους από αυτούς τους παράγοντες, μπορεί να είστε σε θέση να μειώσετε τον κίνδυνο ανάπτυξης γνωστικής έκπτωσης καθώς μεγαλώνετε», υποστηρίζει ο Δρ. Petersen και υποδεικνύει έναν «εξαιρετικά σημαντικό για την πρόληψη της άνοιας είναι να παραμένετε δραστήριοι – σωματικά, κοινωνικά και διανοητικά».

Για το λόγο αυτό, ο ίδιος προτείνει μια σειρά από δραστηριότητες που θα κρατήσουν σε εγρήγορση τη λειτουργία του εγκεφάλου σας, κρατώντας τον μακριά από τον κίνδυνο εμφάνισης άνοιας.

Ανακαλύψτε τις 5 δραστηριότητες που προστατεύουν από την άνοια:

  • Να ασκείστε
  • Να διαβάζετε βιβλία
  • Να πηγαίνετε σε διαλέξεις
  • Να συναντάτε την οικογένεια και τους φίλους σας
  • Να εξετάζετε τακτικά την ακοή σας

 

πηγή: ygeiamou.gr

Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου...
Shares