Παρασκευή , 29 Μαρτίου 2024
Τελευταία Νέα

Αισθητή υποχώρηση των προσφορών στα μαγαζιά και καταστήματα

Την ίδια στιγμή που οι καταναλωτές περιορίζουν τις αγορές τους στα σούπερ μάρκετ και αναζητούν τις προσφορές στα προϊόντα που ψωνίζουν, για «συγκρατήσουν» τον τελικό λογαριασμό στο ταμείο, οι επιχειρήσεις μειώνουν τις προσφορές και τις προωθητικές ενέργειες.

Πρόκειται για μία προσπάθεια από την πλευρά τους να αντεπεξέλθουν στην αύξηση του κόστους παραγωγής που έχει εκτοξευτεί τους τελευταίους μήνες. Στελέχη της αγοράς εκτιμούν πως η μείωση των προσφορών αποτελεί κι έναν τρόπο ώστε οι επιχειρήσεις να μην προχωρήσουν σε μεγαλύτερες ανατιμήσεις σε μία σειρά από προϊόντα.

Η μείωση της έντασης των προσφορών καθώς και των προωθητικών ενεργειών, όπως για παράδειγμα το 1+1 δώρο, έχει ήδη παρατηρηθεί από τους καταναλωτές στα ράφια και τα ψυγεία των σούπερ μάρκετ, επιβεβαιώνεται ωστόσο και από τα στοιχεία των μετρήσεων των εταιρειών ερευνών.

Σύμφωνα με την εταιρεία IRI, κατά το 7μηνο του 2022, στο σύνολο των ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ καταγράφηκε μείωση των προσφορών κατά 1,4 μονάδες από το 25,9% στο 24,5% του συνόλου των πωλήσεων σε σχέση με πέρσι.

 

Η μείωση των προσφορών ανά κατηγορία
Τη μεγαλύτερη μείωση προσφορών εμφανίζει η κατηγορία των προϊόντων για το σπίτι με 3,2 ποσοστιαίες μονάδες. Ακολουθεί η κατηγορία των προϊόντων ατομικής περιποίησης και υγιεινής των οποίων το ποσοστό έπεσε από το 34,2% στο 32,1%. Μείωση 1 μονάδας εμφάνισαν τα τρόφιμα, με το ποσοστό των προσφορών από το 24,8% πέρσι να διαμορφώνεται στα 23,8% φέτος.

Από την πλευρά τους οι καταναλωτές πέραν του ότι περιορίζουν το σύνολο των αγορών τους -όπως προκύπτει και από τη μείωση που καταγράφεται στον όγκο πωλήσεων κατά 1,7% – συνεχίζουν παράλληλα να στρέφονται όλο και περισσότερο στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Το μερίδιο των συγκεκριμένων προϊόντων καταγράφει φέτος αύξηση κατά 10,2% σε σχέση με πέρσι και διαμορφώνεται στο 15,9%, στα αντίστοιχα επίπεδα δηλαδή που είχαν διαμορφωθεί την περίοδο της οικονομικής κρίσης.

 

cnn.gr

Shares