Πέμπτη , 1 Δεκεμβρίου 2022
Τελευταία Νέα

Αγωνία για Μαρινάκη και Λάτση – Δείτε ποια γυναίκα τους… απειλεί

Τα οικονομικά αποτελέσματα του γ’ τριμήνου και 9μήνου του 2022 ανακοίνωσε η εισηγμένη στη χρηματαγορά της Νέας Υόρκης, Navios Maritime Partners L.P. της Αγγελικής Φράγκου. Στα κάγκελα οι εφοπλιστές για την πανίσχυρη στη θάλασσα Αγγελική Φράγκου.

fragou
Αγγελική Φράγκου

Ειδικότερα ανέφερε:

Thank you for reading this post, don’t forget to subscribe!

-Έσοδα: για το 3ο τρίμηνο του 2022 322,4 εκατ.

Για το 9μηνο 839,7 εκατ.

-Καθαρά κέρδη: για το 3ο τρίμηνο του 2022 257,2 εκατ.

Για το 9μηνο 461 εκατ. δολάρια

-Κέρδη ανά κοινή μετοχή :

$8,36 για το 3ο τρίμηνο 2022

$14,98 για το 9μηνο 2022

–Καθαρά μετρητά από λειτουργικές δραστηριότητες:

291,1 εκατ. για το 3ο τρίμηνο του 2022

$366,3 εκατ. για το 9μηνο 2022

EBITDA:

$321,4 εκατ. για το 3ο τρίμηνο 2022

$611 εκατ. για το 9μηνο 2022

Ενημέρωση στόλου

Απόκτηση τριών νεότευκτων και ενός μεταχειρισμένου πλοίου έναντι 220,7 εκατ. δολαρίων και 272 εκατ. δολάρια από την πώληση έξι πλοίων με μέση ηλικία 16 τα έτη

-3,2 δισ. δολάρια έσοδα από χρονοναυλοσύμφωνα έως το 2036

-331 εκατ. δολάρια από μακροχρόνιες ναυλώσεις που συνήφθησαν το 3ο τρίμηνο του 2022

-430 εκατ. δολάρια νέα χρηματοδότηση το γ’ τρίμηνο του 2022

-330,0 εκατ. για τη χρηματοδότηση εξαγορών και νεότευκτων πλοίων

-100 εκατ. δολάρια για την αναχρηματοδότηση υφιστάμενων διευκολύνσεων σε 12 containerships

– $0,05 ανά μονάδα διανομή μετρητών για το 3ο τρίμηνο του 2022

Η Αγγελική Φράγκου, πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος της Navios Partners, δήλωσε:

«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε τα αποτελέσματά μας για το τρίτο τρίμηνο του 2022, κατά το οποίο καταγράψαμε έσοδα 322,4 εκατομμυρίων δολαρίων, καθαρά κέρδη 257,2 εκατομμυρίων δολαρίων και καθαρά κέρδη ανά μονάδα 8,36 δολαρίων» και συνέχισε:

«Η διαφοροποιημένη προσέγγισή μας εξυπηρέτησε καλά τους μετόχους μας, παρά τις πρωτοφανείς μακροοικονομικές προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένης της επιβράδυνσης της ανάπτυξης της Κίνας, της ουκρανικής σύγκρουσης και ενός πιο περιοριστικού χρηματοοικονομικού περιβάλλοντος που προκαλούν οι κεντρικές τράπεζες λόγω της ποσοτικής σύσφιξης και του πληθωρισμού. Στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αξιοποιήσαμε τη δύναμη της αγοράς με την πώληση δύο πλοίων ηλικίας 16 ετών έναντι 220,0 εκατ. δολαρίων, ενώ παράλληλα αντισταθμίσαμε τον κίνδυνο των νεότευκτων πλοίων μας μέσω μακροχρόνιων ναυλώσεων.

Χρησιμοποιήσαμε επίσης τη δύναμη του ισολογισμού μας για να εισέλθουμε στην κατηγορία των δεξαμενόπλοιων Aframax, εκ των οποίων τέσσερα από τα έξι δεξαμενόπλοια που έχουμε παραγγείλει έχουν μακροχρόνιες ναυλώσεις. Ως αποτέλεσμα των προσπαθειών μας, το τρέχον νεκρό σημείο μας ανά ανοικτή ημέρα για το 2023 είναι λίγο λιγότερο από 6.000 δολάρια».

marinakis
o Βαγγέλης Μαρινάκης

Εφοπλιστές: Δείτε τι κατάφερε ο Μαρινάκης

Μια άκρως εντυπωσιακή αύξηση των κερδών κατά 393% κατέγραψε η Capital Product Partners συμφερόντων του εφοπλιστή Βαγγέλη Μαρινάκη για το τρίτο τρίμηνο του 2022.

Συγκεκριμένα τα καθαρά της κέρδη εκτοξεύτηκαν στα 58,7 εκατ.δολάρια από τα 11,9 δολάρια που ήταν τρίτο τρίμηνο του 2021, ενώ και τα έσοδα παρουσίασαν πολύ μεγάλη αύξηση.

Για την ακρίβεια διαμορφώθηκαν στα 71,9 εκατ. ευρώ, εμφανίζοντας άνοδο 67% από 43,1 εκατ. δολάρια το τρίτο τρίμηνο του 2021.

Η αύξηση των εσόδων αποδόθηκε κυρίως στην καθαρή αύξηση του μέσου αριθμού πλοίων στο στόλο κατά 17%, μετά την παράδοση τεσσάρων LNG/C κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2021, εν μέρει αντισταθμίζεται από την πώληση του M/V Adonis τον Δεκέμβριο του 2021, του M/V Archimidis και του M/V Agamemnon τον Ιούλιο του 2022.

Έκδοση Senior Unsecured Bonds στο Χρηματιστήριο Αθηνών

Τον Ιούλιο του 2022, η Συνεργασία, μέσω της κατά 100% θυγατρικής της, CPLP Shipping Holdings PLC, εξέδωσε ομόλογα ύψους 100,0 εκατομμυρίων ευρώ στο Χρηματιστήριο Αθηνών χωρίς εξασφάλιση. Τα ομόλογα είναι εγγυημένα από την Συνεργασία.

Τα ομόλογα θα λήξουν τον Ιούλιο του 2029 και θα έχουν κουπόνι 4,40%, καταβλητέο σε εξαμηνιαία βάση.

Σε σχέση με την έκδοση των ομολόγων, συνάψαμε συμφωνία ανταλλαγής νομισμάτων για τη διαχείριση του σχετικού συναλλαγματικού κινδύνου μετατρέποντας αποτελεσματικά τα ομόλογα σταθερού επιτοκίου, σε ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των εξαμηνιαίων πληρωμών τόκων για την περίοδο από 26 Ιουλίου 2022 έως 26 Ιουλίου 2029 σε χρέος σταθερού επιτοκίου σε δολάρια ΗΠΑ.

Το οικονομικό αποτέλεσμα των συμφωνιών ανταλλαγής είναι η εξάλειψη της αβεβαιότητας των ταμειακών ροών σε δολάρια ΗΠΑ που σχετίζονται με την έκδοση των ομολόγων με τον καθορισμό του κεφαλαίου στα 101,8 εκατομμύρια δολάρια με σταθερό ετήσιο επιτόκιο 6,55%.

Ο κ. Τζέρυ Καλογηράτος, Διευθύνων Σύμβουλος της Capital Product Partners, σχολίασε:

«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να δούμε τη συνεχιζόμενη ισχυρή οικονομική απόδοση της Συνεργασίας κατά το τρίτο τρίμηνο του 2022 σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, καθοδηγούμενη από μια σειρά βασικών στρατηγικών εμπορικών και χρηματοοικονομικών αποφάσεων» .

«Βασιζόμενοι στο πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου μας, παραλάβαμε τους τελευταίους 12 μήνες τέσσερα ολοκαίνουργια πρόσθετα LNG/C και ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 13.312 TEU, ενώ δεσμευτήκαμε να αποκτήσουμε ένα ακόμη LNG/C και άλλα δύο πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 13.278 TEU , όλα με συνημμένες μακροπρόθεσμες ναυλώσεις. Αντίστοιχα, έχουμε εκποιήσει τέσσερα παλαιότερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εκμεταλλευόμενοι τις ιστορικά υψηλές τιμές ενεργητικού.

Ως αποτέλεσμα, ο σταθμισμένος μέσος όρος ηλικίας του στόλου μας είναι 6,3 έτη και η εναπομένουσα διάρκεια ναύλωσης είναι 7,0 χρόνια με συμβατικό ανεκτέλεστο έσοδο περίπου 1,9 δισεκατομμυρίων δολαρίων».

«Επιπλέον, η επιτυχημένη έκδοση επταετών μη εξασφαλισμένων ομολόγων της Συνεργασίας 100,0 εκατομμυρίων ευρώ ακολουθήθηκε από αποπληρωμές χρέους 123,7 εκατομμυρίων δολαρίων, διατηρώντας τη συνολική μόχλευση σε συντηρητικά επίπεδα, μειώνοντας παράλληλα την έκθεση σε αυξανόμενα επιτόκια».

«Όλα τα παραπάνω και σύμφωνα με την πολιτική κατανομής κεφαλαίου της Συνεργασίας για ένα ενεργό πρόγραμμα επαναγοράς μονάδων και τριμηνιαίες διανομές, καταδεικνύουν τη δέσμευση της Συνεργασίας να συνεχίσει να αναπτύσσει τη βάση του ενεργητικού της, επιστρέφοντας ταυτόχρονα κεφάλαια στους μεριδιούχους της».

Εφοπλιστές: Η μεγαλύτερη αντίπαλός τους Μαρινάκη

Η Αγγελική Φράγκου είναι η κυρίαρχη στη Ναυτιλία. Δημιούργησε εταιρεία – κολοσσό με 188 πλοία. Η Navioς Maritime Partners είναι η δεύτερη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ και η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία ξηρού φορτίου.

Στην κορυφή της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας βρίσκεται η Χιώτισσα πλοιοκτήτρια Αγγελική Φράγκου.

Η Navios Maritime Partners L.P . μετά την αγορά en bloc 36 φορτηγών πλοίων, συνολικής αξίας 835 εκατομμυρίων δολαρίων γίνεται μια από τις ισχυρότερες ναυτιλιακές εταιρείες στον κόσμο με έναν στόλο από 188 πλοία εκ των οποίων 90 φορτηγά, 49 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 49 δεξαμενόπλοια.

Η Navios Maritime Partners είναι πλέον η δεύτερη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία εισηγμένη στο χρηματιστήριο των ΗΠΑ και η τρίτη μεγαλύτερη εταιρεία ξηρού φορτίου εισηγμένη στις ΗΠΑ, σε αριθμό πλοίων.

Ο συνολικός στόλος της Navios Μaritime Partners αυξάνεται κατά 24% ενώ ο επιμέρους στόλος των φορτηγών κατά 67%.

Ο στόλος των 38 φορτηγών περιλαμβάνει 28 ιδιόκτητα πλοία και 10 υπό διαχείριση με option αγοράς και συνολική μεταφορική ικανότητα 3,9 εκατομμυρίων τόνων dw και μέσω όρο ηλικίας τα 9,6 έτη.

H Navios Maritime Partners τα πλοία τα αγόρασε από την άλλη εισηγμένη εταιρεία, Navios Maritime Holdings η οποία αποσύρεται από την πλοιοκτησία και εστιάζει στα logistics. Η Ηoldings είναι μεγαλομέτοχος με ποσοστό 63,8% της Navios South American Logstics.

Η Αγγελική Φράγκου είναι η ισχυρότερη πλοιοκτήτρια της ελληνόκτητης ναυτιλίας και στην κορυφή της παγκόσμιας.

Η Χιώτισσα καπετάνισσα είναι υπέρ της δημιουργίας μεγάλων σχημάτων μέσω συγχωνεύσεων με μικτούς στόλους, όπως έκανε με με την συγχώνευση της Navios Maritime Partners με τη Navios Maritime Acquisition δημιουργώντας τη μεγαλύτερη εισηγημένη ναυτιλιακή με 140 πλοία διαφόρων τύπων.

«Κάποιοι λένε ότι η συγχώνευση και η δημιουργία τέτοιου τύπου εταιρείας είναι για τον ιδιωτικό τομέα όχι για τις εισηγμένες. Όμως αν κάτι είναι επιτυχημένο στον ιδιωτικό τομέα γιατί να μην το εφαρμόσουμε και στη χρηματιστηριακή αγορά;

Όταν δίνεις μέρισμα τις καλές εποχές, στους μετόχους σε εταιρεία με ένα τύπο πλοίου στο στόλο της, με τη δημιουργία μίας εταιρείες μεικτού στόλου τους προστατεύεις όταν η αγορά για τον συγκεκριμένο τομέα είναι στο κάτω μέρος του κύκλου» λέει η Αγγελική Φράγκου και προσθέτει:

«Έχει πλεονεκτήματα η συγκεκριμένη επιχειρηματική κίνηση. Αυτό που προσπαθούμε να πετύχουμε είναι η εξισορρόπηση των εταιρειών που έχουν ένα τύπο πλοίου και να αντιμετωπίσουμε τη διακύμανση των τιμών της ναυλαγοράς σε διάφορους τομείς.

Και αυτό το μάθαμε από το παρελθόν. Επίσης, έχεις σημαντικά πλεονεκτήματα ως προς τη διαχείριση. Εξισορροπώντας τις διακυμάνσεις της αγοράς, πετυχαίνεις, έχοντας μία εταιρεία με μικτό στόλο, καλύτερη ρευστότητα και καλύτερη στρατηγική στις ναυλώσεις».

Προσφάτως, η Αγγελική Φράγκου μιλώντας στο συνέδριο του Economist ανέφερε για τις ναυλαγορές: «Πρέπει να σκεφτούμε την ευρύτερη εικόνα.

Το 1/3 των προμηθειών σε καύσιμα προέρχεται από την εμπόλεμη περιοχή, ενώ είναι σημαντική η διασφάλιση της επάρκειας των τροφίμων.

Έχουν αλλάξει πολλά. Κάθε κυβέρνηση πρέπει να πληρώσει ακριβά για να εξασφαλίσει ότι τα εμπορεύματα και τα προϊόντα θα φθάσουν σε αυτή με ασφάλεια για να έχει πρόσβαση ο κόσμος.

Τα 40% του Φυσικού Αερίου και το 20% του πετρελαίου τα προμηθευόταν η Ευρώπη από τη Ρωσία.

Τώρα στο πλαίσιο της προσπάθειας απεξάρτησης οι προμήθειες γίνονται από άλλες χώρες πιο μακρινές που σημαίνει ότι αυξάνουν τα τονομίλια, η απόσταση που καλύπτουν τα πλοία άρα το προϊόν που μεταφέρεται είναι πιο ακριβό» και συνέχισε:

«Σήμερα μετά από δύο χρόνια, όλοι ταξιδεύουμε και καταναλώνουμε. Για δύο χρόνια εργαζόμασταν από το γραφείο, δεν βγαίναμε να φάμε, δεν ταξιδεύαμε.

Αγοράζαμε ηλεκτρονικά. Τα λεφτά δεν τα δίναμε για τις υπηρεσίες και τα δίναμε για εμπορεύματα. Ήταν ο λόγος που έσπασε η παγκόσμια αλυσίδα τροφοδοσίας. Τώρα αλλάζει πάλι το σκηνικό».

Για το επισιτιστικό πρόβλημα η Αγγελική Φράγκου είπε: «Υπάρχει η χωρητικότητα, υπάρχουν τα πλοία να μεταφέρουν τα σιτηρά. Όμως το θέμα είναι πολιτικό. Η Ναυτιλία μπορεί να δώσει λύση στην αστάθεια και μάλιστα γρήγορα».

Στα μέσα του περασμένου Ιουνίου η Navios απέκτησε δύο υπό ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, μεταφορικής ικανότητας 7.700 κουτιών το καθένα με μηχανές διπλού καυσίμου-LNG. Το συνολικό κόστος αγοράς ανήλθε στα 241,2 εκατομμύρια δολάρια.

Θα ενταχθούν στον στόλο της Navios το δ’ τρίμηνο του 2024. Τα πλοία χρονοναυλώθηκαν άμεσα για 12 χρόνια προς καθαρό ημερήσιο έσοδο 42.288 δολάρια.

Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου...
Shares