Τετάρτη , 7 Δεκεμβρίου 2022
Τελευταία Νέα

Αυτός είναι ο μεγαλύτερος αγοραστής ρωσικού πετρελαίου και αερίου

Οι εισαγωγές πετρελαίου της Κίνας από τη Ρωσία αυξήθηκαν κατά 16% τον Οκτώβριο σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι και έμειναν ακριβώς πίσω από τον κορυφαίο προμηθευτή Σαουδική Αραβία, καθώς οι κρατικές εταιρείες προμηθεύτηκαν αποθέματα πριν από την έναρξη του ευρωπαϊκού εμπάργκο λόγω της εισβολής της Ρωσίας στην Ουκρανία, αναφέρει το Reuters.

Οι προμήθειες από τη Ρωσία, συμπεριλαμβανομένου του πετρελαίου που αντλείται μέσω του αγωγού Ανατολικής Σιβηρίας στον Ειρηνικό Ωκεανό και των θαλάσσιων αποστολών από τα λιμάνια της Ευρώπης και της Άπω Ανατολής της Ρωσίας, ανήλθαν συνολικά σε 7,72 εκατομμύρια τόνους, όπως έδειξαν την Κυριακή τα στοιχεία της κινεζικής Γενικής Διοίκησης Τελωνείων.

Η ποσότητα αυτή, που ισοδυναμεί με 1,82 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα (bpd), ήταν σταθερή από τον Σεπτέμβριο, αλλά απέχει από το ρεκόρ του Μαΐου, που ήταν σχεδόν 2 εκατομμύρια bpd.

Οι κρατικοί έμποροι, συμπεριλαμβανομένων των Unipec, Zhenhua Oil και Chinaoil, αύξησαν τις εισαγωγές ρωσικών Urals, που φορτώθηκαν κυρίως από ευρωπαϊκά λιμάνια, πριν μειώσουν τις αγορές τους τις τελευταίες εβδομάδες λόγω των επικείμενων κυρώσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης και της αβεβαιότητας που περιβάλλει το σχέδιο της Ομάδας των Επτά για την επιβολή ανώτατων ορίων στις τιμές του ρωσικού πετρελαίου.

Οι αποστολές της Σαουδικής Αραβίας αυξήθηκαν κατά 12% σε σχέση με το προηγούμενο έτος σε 7,93 εκατομμύρια τόνους ή 1,87 εκατομμύρια βαρέλια ανά ημέρα, έναντι 1,83 εκατομμυρίων βαρελιών ανά ημέρα τον Σεπτέμβριο.

Από την αρχή του έτους, η Σαουδική Αραβία παρέμεινε ο κορυφαίος προμηθευτής της Κίνας με ποσότητες 73,76 εκατ. τόνων, παρόμοιες με την ίδια περίοδο πέρυσι. Οι ρωσικές προμήθειες Ιανουαρίου-Οκτωβρίου αυξήθηκαν κατά 9,5% σε ετήσια βάση σε 71,97 εκατ. τόνους, υποβοηθούμενες από τη συνεπή όρεξη των διυλιστηρίων για το πετρέλαιο με έκπτωση.

Οι αφίξεις αργού πετρελαίου από τις Ηνωμένες Πολιτείες σημείωσαν υπερπενταπλασιασμό τον Οκτώβριο σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα, καθώς τα διυλιστήρια επωφελήθηκαν από τις χαμηλότερες τιμές εν μέσω της αύξησης των αμερικανικών εξαγωγών από την αύξηση της παραγωγής και τις απελευθερώσεις αποθεμάτων.

Η Μαλαισία, η οποία τα τελευταία πάνω από δύο χρόνια αποτελεί σημείο μεταφοράς για τα φορτία που προέρχονται από το Ιράν και τη Βενεζουέλα, σχεδόν διπλασιάστηκε σε σχέση με το προηγούμενο έτος σε 3,52 εκατομμύρια τόνους.

Δεν καταγράφηκαν εισαγωγές από τη Βενεζουέλα ή το Ιράν.

Πηγή: capital.gr

Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου...
Shares