Παρασκευή , 29 Μαρτίου 2024

Αεροδρόμια – Τέσσερις οι μνηστήρες για την Καλαμάτα – Προς ιδιωτικοποίηση τα υπόλοιπα 22 κρατικά

Με την εκδήλωση ενδιαφέροντος από τέσσερα επενδυτικά σχήματα προχωρά ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας, το οποίο θα αποτελέσει και τον πιλότο για την αξιοποίηση και των υπόλοιπων 22 αεροδρομίων που διατηρεί υπό τον έλεγχό του το Δημόσιο, καθώς τα μεγαλύτερα 14 περιφερειακά έχουν ήδη παραχωρηθεί στη Fraport.

 

Όπως ανακοίνωσε το Υπερταμείο, παρέλαβε την Πέμπτη τους Φακέλους Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος από τέσσερις ενδιαφερόμενους επενδυτές για την παραχώρηση του δικαιώματος διοίκησης, διαχείρισης, λειτουργίας, ανάπτυξης, επέκτασης, συντήρησης και εκμετάλλευσης του Διεθνούς Αερολιμένος Καλαμάτας.

 

Το ενδιαφέρον τους εκδήλωσαν τα εξής επενδυτικά σχήματα (με αλφαβητική σειρά):

  • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε.- GMR Airports Limited
  • ΜΥΤΙΛHΝΑΙΟΣ Α.Ε.-CORPORATION AMERICA AIRPORTS S.A
  • Egis Airport Operation-AKTOR CONCESSIONS SINGLE MEMBER S.A.- Aeroports de la Cote d’Azur
  • FRAPORT AG- DELTA AIRPORT INVESTMENTS A.E.- ΠΗΛΕΑΣ Α.Ε.

 

Αεροδρόμιο Καλαμάτας
Αεροδρόμιο Καλαμάτας

 

Η προεπιλογή των διαγωνιζομένων, η οποία θα σημάνει την έναρξη της δεύτερης φάσης της διαγωνιστικής διαδικασίας, αναμένεται ότι θα ολοκληρωθεί εντός του πρώτου τριμήνου του 2023. Ο διαγωνισμός για το Διεθνές Αεροδρόμιο της Καλαμάτας με παραχώρηση για διάστημα που προσεγγίζει τα 40 έτη, αποτελεί, σύμφωνα με το Υπερταμείο, το πρώτο πολύ μεγάλο βήμα για την αξιοποίηση των 23 περιφερειακών αεροδρομίων. «Η αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδρομίων θα αλλάξει άρδην την εικόνα της χώρας στον τομέα των μεταφορών, ο οποίος είναι κρίσιμος για τη βελτιστοποίηση της εξυπηρέτησης των πολιτών, αλλά και για την τουριστική ανάπτυξη της χώρας».

Προς ιδιωτικοποίηση και τα υπόλοιπα 22 αεροδρόμια

 

Σε ό,τι αφορά τα υπόλοιπα 22 Περιφερειακά Αεροδρόμια, έχει εκκινήσει ο διαγωνισμός για την επιλογή Συμβούλου (χρηματοοικονομικού, νομικού, τεχνικού/κυκλοφοριακού) και η υποβολή προσφορών έχει οριστεί για τις 6 Φεβρουαρίου 2023. Η ολοκλήρωση του διαγωνισμού και η υπογραφή σύμβασης με τον Σύμβουλο για τα 22 Περιφερειακά Αεροδρόμια αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2023.

 

Μιλώντας στο ετήσιο συνέδριο του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής επεσήμανε τον κίνδυνο να διαθέτει η Ελλάδα αεροδρόμια «δύο ταχυτήτων», αυτά που ανήκουν σε ιδιώτη και αυτά της ΥΠΑ.

 

«Επειδή αυτή η κυβέρνηση δεν έχει ιδεοληψίες, πρόθεσή μας είναι και αυτά τα αεροδρόμια να αναπτυχθούν και να εκσυγχρονιστούν», σημείωσε για τους 22 κρατικούς αερολιμένες.

 

Προσέθεσε ότι το μοντέλο που εξετάζεται είναι αυτό των ΣΔΙΤ (Σύμπραξη Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα) καθώς πρόκειται για αεροδρόμια με μικρότερη επιβατική κίνηση: «Θα δούμε ποια άλλα αεροδρόμια μπορούν, επίσης, να παραχωρηθούν ή να χρησιμοποιήσουμε ΣΔΙΤ, όπου το κράτος κρατάει το αεροδρόμιο και δίνεται η διαχείριση σε ιδιώτες, έτσι ώστε κι αυτά τα αεροδρόμια να μπορέσουν να ανταποκριθούν στο κρίσιμο έργο που παρέχουν».

 

Αεροδρόμιο Καλαμάτας
Αεροδρόμιο Καλαμάτας

Τα βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα

 

Ο υπουργός αναφέρθηκε και στο φλέγον ζήτημα της σταδιακής εισαγωγής βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF), σημειώνοντας ότι «Οι στόχοι είναι πολύ φιλόδοξοι, αλλά αυτό που λένε όλοι και υποστηρίζουμε κι εμείς, είναι ότι αυτή η μετάβαση πρέπει να είναι δίκαιη».

 

Και εξήγησε: «Η Ελλάδα απορρόφησε μεγάλο ποσοστό επισκεπτών, οπότε καταλαβαίνετε ότι όταν μιλάμε για το SAF στις αεροπορικές μας εταιρείες εκεί δημιουργείται ένα ζήτημα. Ειδικά όταν πάνε οι προτάσεις του ευρωπαϊκού συμβουλίου για να χρησιμοποιούνε το SAF με το ορόσημο των 1.200 χλμ. Η Ελλάδα κατάφερε, στο τελευταίο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και πήρε εξαίρεση για τα περιφερειακά της αεροδρόμια. Αλλά μην ξεχνάμε ότι αυτή η συζήτηση έχει αρκετό ενδιαφέρον, αλλά δεν έχουμε αρκετό SAF», είπε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

 

Καταλήγοντας ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι η ναυαρχίδα της ελληνικής οικονομίας είναι ο τουρισμός «και δεν θα κάνουμε ποτέ το ο,τιδήποτε για να βάλουμε σε ρίσκο αυτή την πολύ σημαντική οικονομία».

Shares