Ιράν: «Υπό τον πλήρη έλεγχό μας τα Στενά του Ορμούζ» – Μήνυμα της Τεχεράνης για τις επόμενες 30 ημέρες

Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης

Προσθήκη του VoiceNews στην Google

Ο υπουργός Εξωτερικών του Ιράν, Αμπάς Αραγτσί, δήλωσε από το Ιράκ ότι το Στενό του Ορμούζ παραμένουν υπό τον πλήρη έλεγχο και τη διαχείριση της Τεχεράνης, επισημαίνοντας ότι η κατάσταση θα διατηρηθεί για τις επόμενες 30 ημέρες, έως ότου αρθούν τα εμπόδια για την πλήρη αποκατάσταση της λειτουργίας της στρατηγικής θαλάσσιας οδού.

Όπως ανέφερε, ενημέρωσε τον Ιρακινό ομόλογό του για τις τελευταίες εξελίξεις μετά τον πόλεμο που, σύμφωνα με τον ίδιο, επιβλήθηκε στο Ιράν, καθώς και για την πρόοδο που αφορά το μνημόνιο κατανόησης μεταξύ της Τεχεράνης και των Ηνωμένων Πολιτειών.

Ο Ιρανός ΥΠΕΞ υπογράμμισε ότι η ευθύνη για τη διαχείριση του Στενού του Ορμούζ ανήκει αποκλειστικά στην Ισλαμική Δημοκρατία του Ιράν, τονίζοντας ότι οποιαδήποτε εξωτερική παρέμβαση ή μονομερής ενέργεια θα μπορούσε να επιδεινώσει την κατάσταση και να καθυστερήσει την επαναλειτουργία της θαλάσσιας διόδου.

Παράλληλα, ο Αραγτσί απηύθυνε έκκληση προς τις Ηνωμένες Πολιτείες να ασκήσουν πιέσεις στο Ισραήλ, ώστε να σταματήσουν οι στρατιωτικές επιχειρήσεις στον Λίβανο. Όπως είπε, το μνημόνιο κατανόησης που έχει συμφωνηθεί περιλαμβάνει συγκεκριμένες δεσμεύσεις για την κατάσταση στον Λίβανο, οι οποίες, όπως υποστήριξε, πρέπει να εφαρμοστούν πλήρως.

Ο επικεφαλής της ιρανικής διπλωματίας κατηγόρησε το Ισραήλ ότι συνεχίζει τις αεροπορικές επιθέσεις στον Λίβανο, παρά το γεγονός ότι, όπως υποστήριξε, είχε αποδεχθεί το περιεχόμενο του μνημονίου. Παράλληλα, κάλεσε την Ουάσιγκτον να αναλάβει ενεργό ρόλο τόσο για τον τερματισμό των επιθέσεων όσο και για την αποχώρηση των ισραηλινών δυνάμεων από τις περιοχές του Λιβάνου που βρίσκονται υπό κατοχή, υποστηρίζοντας ότι αυτή αποτελεί βασική πρόβλεψη της συμφωνίας.