Ο ΔΕΝΔΙΑΣ ΕΣΤΕΙΛΕ ΤΟ ΔΑΒΑΚΗ ΣΤΟ ΦΙΑΣΚΟ ΤΩΝ ΕΘΕΛΟΝΤΡΙΩΝ

Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης

Προσθήκη του VoiceNews στην Google

Σήμερα, 26 Ιουνίου 2026, στο ΚΕΝ-ΚΕΥΠ Λαμίας πραγματοποιήθηκε η ορκωμοσία των πρώτων γυναικών εθελοντριών του Ελληνικού Στρατού. Παρών ήταν ο Υφυπουργός Εθνικής Άμυνας Θανάσης Δαβάκης, ενώ ο Υπουργός Νίκος Δένδιας είχε στείλει τα δικά του μηνύματα για «ιστορική στιγμή» και «ισχυρότερες Ένοπλες Δυνάμεις που εκφράζουν όλη την κοινωνία»…

Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας είχε παρουσιάσει με τυμπανοκρουσίες πιλοτικό πρόγραμμα με στόχο 200 εθελόντριες για το 2026. Στις αρχές Ιουνίου παρουσιάστηκαν 72 γυναίκες στο ΚΕΥΠ Λαμίας. Μέχρι την ορκωμοσία, όμως, οι αποχωρήσεις διαδέχονταν η μία την άλλη. Αποτέλεσμα; Κάτω από 40 τελικά ορκίστηκαν ένα ποσοστό αποτυχίας που ξεπερνά το 45-50% μέσα σε λίγες εβδομάδες εκπαίδευσης.

Αυτό δεν είναι «ιστορική τομή», είναι κλασικό κυβερνητικό φιάσκο. Ανακοινώνεις μεγαλεπήβολους αριθμούς, βγάζεις φωτογραφίες με τις πρώτες που παρουσιάζονται, στέλνεις υπουργούς για «μασάζ» όταν αρχίζουν οι μαζικές αποχωρήσεις, και στο τέλος προσπαθείς να παρουσιάσεις την αποτυχία ως επιτυχία.

Αντί να κάνουν αυτοκριτική, η ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας προχωρά σε επικοινωνιακή διαχείριση. Ο Δένδιας μιλάει για «λαμπρό παράδειγμα στον Ελληνισμό», ενώ οι αριθμοί φωνάζουν αποτυχία. Ο Δαβάκης πηγαίνει στην ορκωμοσία για να δώσει το παρών σε μια τελετή με λιγότερες από 40 γυναίκες. Και τα ΜΜΕ αναπαράγουν το αφήγημα της «ιστορικής πρώτης», αποφεύγοντας να τονίσουν το μέγεθος της διάψευσης.

Η συμμετοχή των γυναικών στις Ένοπλες Δυνάμεις είναι κατ’ αρχήν θετική ιδέα, αν γίνει σοβαρά, με πραγματικά κίνητρα, σωστή ενημέρωση και ρεαλιστικές προσδοκίες. Όχι με επικοινωνιακά πυροτεχνήματα και μετά… σιωπή για τις αποχωρήσεις.

Σήμερα στη Λαμία δεν γιορτάσαμε μια μεγάλη επιτυχία. Γιορτάσαμε την προσπάθεια μιας μικρής ομάδας γυναικών που άντεξαν, ενώ το κυβερνητικό πρόγραμμα κατέρρευσε πριν καλά-καλά ξεκινήσει. Από τα 200 έμειναν λιγότερες από 40. Αυτός είναι ο πραγματικός αριθμός που πρέπει να συζητάμε, όχι τα φωτογραφικά στιγμιότυπα και τα ωραία λόγια. Η «ισχυρή Ελλάδα» δεν χτίζεται με τέτοια φιάσκα. Χρειάζεται σοβαρότητα, όχι επικοινωνία. Και αυτή τη στιγμή, στο θέμα των εθελοντριών, η σοβαρότητα λείπει.