Η ΕΛΛΑΔΑ ΑΙΜΟΡΡΑΓΕΙ… ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΝΕΟΙ ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΟΥΝ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΣ ΜΙΖΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΡΕΜΟΥΛΑΣ ΤΡΕΧΟΝΤΑΣ!

Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης

Προσθήκη του VoiceNews στην Google

Η Ελλάδα δεν αντιμετωπίζει απλώς ένα «δημογραφικό πρόβλημα». Βιώνει μια διπλή, αργή αιμορραγία που απειλεί την ίδια της την ύπαρξη.

Από τη μία πλευρά, οι γεννήσεις καταρρέουν. Τα επίσημα στοιχεία δείχνουν ότι το 2025 γεννήθηκαν μόλις 65.594 παιδιά, 2.873 λιγότερα από τον προηγούμενο χρόνο. Κάθε χρόνο χάνεται ο πληθυσμός μιας ολόκληρης ελληνικής πόλης. Δεν πρόκειται για προσωρινή πτώση, αλλά για βαθιά, δομική συρρίκνωση. Νέα ζευγάρια αναβάλλουν ή εγκαταλείπουν την ιδέα της τεκνοποίησης όχι από έλλειψη επιθυμίας, αλλά επειδή η στεγαστική κρίση, η οικονομική αστάθεια και οι εξευτελιστικοί μισθοί έχουν μετατρέψει την απόκτηση παιδιού σε πολυτέλεια που μόνο λίγοι μπορούν να αντέξουν.

Από την άλλη πλευρά, χιλιάδες νέοι συνεχίζουν να εγκαταλείπουν τη χώρα. Μόνο το 2025, 13.900 νέοι άνθρωποι έφυγαν, ισοδύναμο με τον πληθυσμό μιας μικρής πόλης όπως το Ναύπλιο. Δεν φεύγουν επειδή «δεν αγαπούν την πατρίδα». Φεύγουν επειδή τους προσφέρεται αλλού αυτό που εδώ τους στερείται: αξιοκρατία, αξιοπρεπείς αμοιβές, προοπτικές και στοιχειώδη οικονομική ασφάλεια.

Το πιο ανησυχητικό είναι ότι φεύγουν ακριβώς οι πιο παραγωγικές ηλικίες – αυτοί που θα μπορούσαν να δημιουργήσουν οικογένειες, να πληρώσουν ασφαλιστικές εισφορές, να στηρίξουν την οικονομία. Με τη φυγή τους δεν χάνεται μόνο εργατικό δυναμικό. Χάνεται το μέλλον της χώρας.

Ακόμα πιο σκληρή είναι η ομολογία νέων γονέων ότι δεν θέλουν τα παιδιά τους να μεγαλώσουν στις ίδιες συνθήκες που βίωσαν οι ίδιοι. Όταν μια κοινωνία φτάνει στο σημείο να θεωρεί ότι τα παιδιά της έχουν καλύτερη τύχη μακριά από την πατρίδα, τότε το πρόβλημα έχει πάψει προ πολλού να είναι απλώς οικονομικό. Έχει γίνει εθνικό και ηθικό.

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη συνεχίζει να ρίχνει λεκτικές βόμβες και να λανσάρουν επικοινωνιακές καμπάνιες για το δημογραφικό, αλλά η σκληρή πραγματικότητα τις διαψεύδει καθημερινά. Όσο η εργασία παραμένει κακοπληρωμένη, η στέγαση απλησίαστη και η καθημερινή ζωή μια διαρκής μάχη επιβίωσης, καμία διαφήμιση δεν μπορεί να πείσει τους νέους να μείνουν και να δημιουργήσουν.

Το δημογραφικό δεν είναι ζήτημα στατιστικών. Είναι ζήτημα αξιοκρατίας, κοινωνικής δικαιοσύνης και ελπίδας. Μια χώρα που διώχνει τους νέους της και αποθαρρύνει τη δημιουργία οικογένειας δεν γερνάει απλώς. Σβήνει.

Και όπως έλεγε με σπαραγμό ο Θανάσης Βέγγος στον «Βλέμμα του Οδυσσέα» του Θόδωρου Αγγελόπουλου: «Η Ελλάδα πεθαίνει… Αν είναι να πεθάνει, ας πεθάνει γρήγορα». Τριάντα και πλέον χρόνια μετά, τα λόγια αυτά ηχούν πιο επίκαιρα και πιο δραματικά από ποτέ. Η κραυγή αγωνίας δεν είναι υπερβολή. Είναι η πραγματικότητα που οι πολιτικές ηγεσίες συνεχίζουν να προσποιούνται ότι δεν βλέπουν.