ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΜΟΝΟ ΣΤΙΣ ΤΑΙΝΙΕΣ; Η ΚΟΜΙΣΙΟΝ ΜΑΣ «ΤΡΟΛΑΡΕΙ» ΜΕ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟ ΣΠΟΤ;

Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης

Προσθήκη του VoiceNews στην Google

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μας κοροϊδεύει στα μούτρα, ή μας πήρε χαμπάρι επιτέλους;

Η διαφήμιση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής τρέχει αυτές τις μέρες στα YouTube και τα social media με το ηχηρό μήνυμα:
«Σε κάποιες χώρες, δικαιοσύνη υπάρχει μόνο στις ταινίες. Όχι στην ΕΕ.»

Ωραία τα λόγια. Πολύ ωραία. Σχεδόν κινηματογραφικά.

Μόνο που στην Ελλάδα του Απριλίου 2026, η πραγματικότητα μοιάζει να παίζει την ίδια ταινία – μόνο που εδώ δεν έχει happy end.

Τα νούμερα που δεν κρύβονται

Σύμφωνα με τον Δείκτη Αντίληψης Διαφθοράς 2025 της Transparency International, η Ελλάδα παίρνει 50/100 και κατατάσσεται 56η παγκοσμίως. Βελτιώθηκε κατά μία μονάδα και τρεις θέσεις σε σχέση με πέρσι. Συγχαρητήρια.

Στην Ευρωπαϊκή Ένωση όμως; Συνεχίζουμε να είμαστε στην ουρά. Καλύτεροι μόνο από Βουλγαρία, Ρουμανία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Κροατία και Μάλτα. Οι Σκανδιναβικές χώρες κινούνται στο 85-90. Εμείς παλεύουμε ακόμα με τη βάση.

Και ενώ η καμπάνια «Υπερασπίσου ό,τι αξίζει» παίζει, η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία (EPPO) της Λάουρας Κοβέσι στέλνει τη μία δικογραφία μετά την άλλη στη Βουλή για το μεγαλύτερο αγροτικό σκάνδαλο των τελευταίων δεκαετιών: τον ΟΠΕΚΕΠΕ.

Το σκάνδαλο που δεν χωράει σε μία ταινία

  • Άρση ασυλίας 11 εν ενεργεία βουλευτών (και άλλων πέντε πρώην)
  • Εμπλοκή πρώην υπουργών και υφυπουργών Αγροτικής Ανάπτυξης
  • Εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ ευρωπαϊκών αγροτικών επιδοτήσεων που «εξαφανίστηκαν» μέσα από πλαστά παραστατικά, εικονικές εκτάσεις, ρουσφέτια και οργανωμένα κυκλώματα
  •  Πρόστιμο εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ που πλήρωσε (και πληρώνει) ο Έλληνας φορολογούμενος

Η ίδια η ΕΕ, δηλαδή, αναγκάζεται να στείλει την Ευρωπαϊκή Εισαγγελία να κυνηγήσει τις υποθέσεις μας, γιατί το εγχώριο πολιτικό και δικαστικό σύστημα φαίνεται να… δυσκολεύεται να κάνει τη δουλειά του.

Ίσως μας πήραν χαμπάρι; 

Μήπως η χρονική σύμπτωση δεν είναι τυχαία; Την ώρα που οι δικογραφίες για τον ΟΠΕΚΕΠΕ πέφτουν βροχή, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή βγάζει πανευρωπαϊκή καμπάνια για την προστασία της δημοκρατίας και του κράτους δικαίου. Μήπως προσπαθεί να μας θυμίσει – και να θυμηθεί και η ίδια – ότι οι κοινοί κανόνες ισχύουν για όλους;

Δεν φταίει μόνο η ΕΕ

Η καμπάνια έχει δίκιο σε ένα πράγμα: η δημοκρατία και το κράτος δικαίου δεν είναι αυτονόητα. Δεν χαρίζονται. Κατακτώνται και υπερασπίζονται καθημερινά.

Αλλά δεν αρκεί να βγάζουμε διαφημίσεις με ωραία συνθήματα. Χρειάζεται πραγματική επιβολή των κανόνων:

  •  Χωρίς «δικά μας παιδιά» και «δικογραφίες-μαϊμού»
  •  Χωρίς επιλεκτική ευαισθησία ανάλογα με το πολιτικό χρώμα
  •  Χωρίς καθυστερήσεις, συγκάλυψη και πολιτική παρέμβαση στη δικαιοσύνη

Γιατί όταν η δικαιοσύνη λειτουργεί με δύο ταχύτητες, όταν τα σκάνδαλα με δημόσιο και ευρωπαϊκό χρήμα μένουν να σαπίζουν στα συρτάρια, τότε η διαφορά ανάμεσα στην «κινηματογραφική» δικαιοσύνη και την ελληνική πραγματικότητα γίνεται επικίνδυνα μικρή.

Τι πρέπει να γίνει τώρα;

Οι πολίτες δεν είμαστε απλοί θεατές σε αυτή την ταινία. Έχουμε ρόλο. Η καμπάνια της ΕΕ μας καλεί να συμμετέχουμε – και έχει δίκιο. Αλλά η συμμετοχή δεν είναι μόνο «πάτα like» ή «ψήφισε». Είναι:

  •  Να απαιτούμε πλήρη διαφάνεια στις έρευνες για τον ΟΠΕΚΕΠΕ
  •  Να μην επιτρέπουμε τη συγκάλυψη με πρόσχημα την «πολιτική σταθερότητα»
  •  Να πιέζουμε για πραγματικές μεταρρυθμίσεις στο κράτος δικαίου, όχι για τα μάτια της ΕΕ

Η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν είναι άγγελος. Έχει τα δικά της προβλήματα, τις δικές της υποκρισίες. Αλλά τουλάχιστον έχει μηχανισμούς – όπως η EPPO – που μπορούν να πιέσουν όταν τα κράτη-μέλη αποτυγχάνουν.

Η διαφήμιση λέει «Όχι στην ΕΕ».
Εμείς στην Ελλάδα απαντάμε: «Τότε αποδείξτε το στην πράξη».

Όχι με βίντεο. Με πράξεις. Με δικαιοσύνη που δεν κάνει διακρίσεις. Με λογοδοσία που δεν σταματάει μπροστά σε βουλευτικές ασυλίες και πολιτικές σκοπιμότητες.

Γιατί αν η δικαιοσύνη στην Ελλάδα εξακολουθεί να μοιάζει με ταινία, τότε ούτε η ΕΕ μπορεί να ισχυρίζεται ότι είναι διαφορετική.