Σάββατο , 26 Σεπτεμβρίου 2020
Τελευταία Νέα

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ! Oι Amazon, Facebook και Google είχαν διαγνώσει την εξάπλωση του Covid-19 νωρίτερα απ’ όλους…

ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ! Oι Amazon, Facebook και Google είχαν διαγνώσει την εξάπλωση του Covid-19 νωρίτερα απ’ όλους...

Tech Companies Can Track Your Panicky Coronavirus Searches

Companies like Facebook, Google and Amazon have their fingers on the pulse of public sentiment about Covid-19.

Έτσι ξεκινάει το άρθρο της Elaine Ou για το Bloomberg το οποίο και παραθέτουμε.

Πριν από δύο εβδομάδες, η εταιρία venture capital Andreessen Horowitz, με έδρα στο Sand Hill Road, έγινε αποδέκτης ορισμένων διαμαρτυριών μετά την ανάρτηση σήμανσης που επίτασσε “Όχι Χειραψίες” στην κεντρική είσοδο των γραφείων της. Οι περιπτώσεις μόλυνσης από τον κοροναϊό ήταν ακόμη ελάχιστες εκτός Κίνας και ήταν εύκολο να απορριφθούν οι εκτεταμένες αυτές προφυλάξεις ως απόρροια της αυξημένης σημασίας που δίνει η ίδια η Silicon Valley στον εαυτό της.

Τώρα που πολλές πόλεις των ΗΠΑ έχουν κηρύξει κατάσταση έκτακτης ανάγκης, πιθανόν να αξίζει να εξεταστούν οι αποφάσεις εκείνων που περνούν τις ημέρες τους αναλύοντας τεράστιες ποσότητες δεδομένων χρηστών και εξετάζοντας εάν τα δεδομένα αυτά θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να εξαχθούν συμπεράσματα σχετικά με τον ιό που έχει γίνει ευρέως γνωστός ως Covid-19.

Μια απλή ανάλυση δεδομένων

Η Amazon ήταν μία από τις πρώτες εταιρείες που αποσύρθηκαν από το Παγκόσμιο Σαλόνι Κινητής Τηλεφωνίας (Mobile World Congress) της Βαρκελώνης τον περασμένο μήνα λόγω ανησυχιών σχετικών με τον κοροναϊό. Η Amazon διακινεί προϊόντα σε περισσότερες από 100 χώρες ανά τον κόσμο, οπότε δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι θα βρισκόταν ένα βήμα μπροστά σε ό,τι αφορά την πρόβλεψη του εύρους του ξεσπάσματος της νόσου.

Χρειαζόταν απλώς κανείς να ακολουθήσει τη ροή πωλήσεων μασκών προσώπου και απολυμαντικών για τα χέρια. Σύμφωνα με τον ιστότοπο εντοπισμού τιμών προϊόντων στα site της Amazon, camelcamelcamel, οι τιμές των απολυμαντικών χεριών Purell και των μασκών μιας χρήσης άρχισαν να αυξάνονται γύρω στα τέλη Ιανουαρίου, αντανακλώντας την επίδραση της σχέσης προσφοράς και ζήτησης στους αυτοματοποιημένους αλγόριθμους τιμολόγησης.

Στη συνέχεια, έχουμε το Facebook, το οποίο παρακολουθεί τα ενδιαφέροντα, τις σχέσεις και την τοποθεσία φυσικής παρουσίας 2,4 δισεκατομμυρίων χρηστών. (Μην ανησυχείτε, έχουμε ήδη συναινέσει σε αυτό όταν κάναμε κλικ στην επιλογή “Συμφωνώ” στο παράθυρο με τους όρους παροχής υπηρεσιών του Facebook).

Δεν είναι δα και τόσο δύσκολο να εικάσουμε ότι η δημοτικότητα των ομάδων στο Facebook μπορεί να έχει δώσει στην ομώνυμη εταιρεία (Facebook inc) κάποια εικόνα της παγκόσμιας κατάστασης όσον αφορά το εύρος και τη συχνότητα συγκεντρώσεων των ανθρώπων. Την περασμένη εβδομάδα, η εταιρεία επιβεβαίωσε την ακύρωση του ετήσιου συνεδρίου προγραμματιστών “F8”, η οποία αρχικά ήταν προγραμματισμένο να διεξαχθεί τον Μάιο στο Σαν Χοσέ της Καλιφόρνια.

Η Google παρακολουθεί τη θέση του χρήστη, καθώς και τις ροές της παγκόσμιας κίνησης μέσω της υπηρεσίας χαρτογράφησης που διαθέτει. Επιπλέον, η μηχανή αναζήτησής της δέχεται 3,5 δισεκατομμύρια αιτήματα την ημέρα, πολλά από τα οποία αφορούν καταναλωτές που αναζητούν ιατρικές συμβουλές.

Οι αναζητήσεις γύρω από την πνευμονία, για παράδειγμα, έφτασαν σε ιστορικό υψηλό τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους. Η απόφαση της Google να ακυρώσει ένα εσωτερικό συνέδριο στο Λας Βέγκας και να μεταλλάξει το επερχόμενο Cloud Next σε μια συνάθροιση μέσω ψηφιακών μέσων και όχι φυσικής παρουσίας μπορεί να βασίζεται σε καλύτερη ενημέρωση σε σχέση με εκείνη που διαθέτει και παρέχει το κέντρο ελέγχου και πρόληψης νοσημάτων των ΗΠΑ (CDC).

Το ζήτημα της ιδιωτικότητας όμως είναι εξαιρετικά σημαντικό και σε συνδυασμό με τη δημόσια υγεία και το συμφέρον. Τι συμβαίνει με αυτά; η συνέχεια ΕΔΩ

Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου...
Shares