Κυριακή , 21 Οκτώβριος 2018
Τελευταία Νέα

Στοιχειά ΣΟΚ για τα συστημικα ΜΜΕ και την «ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ»…

Είναι γνωστός ο «πόλεμος» που κάνουν τα συστημικά ΜΜΕ σε κάθε τι που πηγαίνει ενάντια στη γραμμή που ακολουθούν και εξυπηρετούν.

Μέσω της προπαγάνδας που ασκούν, επιχειρούν να διαμορφώσουν την κοινή γνώμη και δεν διστάζουν να επιτεθούν ακόμα και σε πρόσωπα υψηλά ιστάμενα, πχ τον Ντόναλντ Τραμπ.

Κάτι που έχει παρατηρηθεί και έχει γίνει αντικείμενο μελέτης, είναι ο τρόπος που τα ΜΜΕ διαχειρίζονται τον χρόνο τους για να παρουσιάσουν ένα θέμα.

Χαρακτηριστικό είναι ότι τα ΜΜΕ σπαταλούν περισσότερο αρνητικό χρόνο για την προβολή ενός συγκεκριμένου θέματος, δηλαδή ξοδεύουν αρκετά λεπτά για να εστιάσουν αρνητικά στην είδηση-παρά το αντίθετο.

Με βάση το παράδειγμα του Ντόναλντ Τραμπ θα σας εξηγήσουμε τι εννοούμε. Το Κέντρο Έρευνας των Μέσων Ενημέρωσης (MRC) παρακολουθεί την κάλυψη του αμερικανού προέδρου από τα μεγάλα δίκτυα ειδήσεων, από την πρώτη ημέρα ανάληψης των καθηκόντων του.

Τα ευρήματα είναι αποκαλυπτικά, υπάρχει ένα σταθερό μοτίβο: μια συντριπτικά αρνητική κάλυψη του Τραμπ με συχνότητα περίπου εννέα προς ένα-εννέα αρνητικά σχόλια και ένα καλό.

Ο MRC εξέτασε 1.007 βραδινές ειδήσεις από τα τρία μεγάλα δίκτυα – ABC, CBS και NBC – από την 1η Ιουνίου έως τις 30 Σεπτεμβρίου.

Το αποτέλεσμα ήταν γνωστό: η συντριπτική πλειοψηφία της κάλυψης επικεντρώθηκε σε ενδεχομένως αρνητικές ιστορίες για τον Τραμπ που αφορούν τη Ρωσία, τη μετανάστευση και τους ισχυρισμούς για τον Κάβανο.

Μέσα σε αυτά τα λεπτά αρνητικής κάλυψης, ακόμα και αν ειπωθεί ένα θετικό σχόλιο για το θέμα, αυτό «χάνεται», καθώς όχι μόνο καταλαμβάνει μικρότερο χρόνο αλλά και γιατί ο θεατής δεν προλαβαίνει να το επεξεργαστεί γιατί «βομβαρδίζεται» αμέσως από τις αρνητικές ειδήσεις που ακολουθούν.

Φυσικά, η περίπτωση Τραμπ είναι μόνο μία ανάμεσα στις τόσες που συμβαίνει αυτό το είδος της προπαγάνδας και σίγουρα, το έχουμε δει να συμβαίνει και στα ελληνικά ΜΜΕ.

Διαβάστε την συνέχεια του άρθρου...
Shares
loading...