Δύσκολη περίοδο περνάει το Αμερικανικό Ναυτικό και το Σώμα των Πεζοναυτών. 

Οι Πεζοναύτες, είναι ο τέταρτος κλάδος των ΕΔ των ΗΠΑ, όπου αν και ανεξάρτητος, βρίσκεται σε επίπεδο εξοπλιστικών προγραμμάτων υπό την κηδεμονία του USN. Όταν το Ναυτικό των ΗΠΑ, προχωρούσε στην προμήθεια της επόμενης γενιάς του μαχητικού πολλαπλών ρόλων, F/A-18 E/F Super Hornet και E/A-18G (έκδοση ηλεκτρονικού πολέμου του F/A-18F) προς αντικατάσταση (αρχικά) των F/A-18 A/B και αργότερα των νεότερων F/A-18 C/D Hornet, αλλά και άλλων τύπων αεροσκαφών, προκειμένου να πετύχει εξοικονόμηση του λειτουργικού κόστους μέσω της ολιγοτυπίας των αεροπλάνων στις Πτέρυγες Μάχης που αναπτύσσονται στα αεροπλανοφόρα σε κάθε τους επιχειρησιακό πλου.

Το USMC, αποφάσισε να μην "ακολουθήσει" το Ναυτικό και να αναμένει την "άφιξη" της έκδοσης καθέτου απο/προσγείωσης του JSF, F-35B, προκειμένου να αντικαταστήσει με έναν τύπο τα F/A-18 A/B/C/D αλλά και των AV-8B+ Harrier που επιχειρεί ως σήμερα.

Οι καθυστερήσεις στο πρόγραμμα F-35 και η εντατική χρήση του υφιστάμενου στόλου, ανάγκασε (όπως μας πληροφορεί το βίντεο) το Σώμα, να επανενεργοποιήσει αποσυρμένα F/A-18 και αφού τα περάσει από πρόγραμμα αποκατάστασης και εκσυγχρονισμού (παίρνοντας τον κωδικό F/A-18C+), τα προωθεί στις ενεργές μονάδες, προκειμένου να καλυφθεί το πρόβλημα με το χάσμα μαχητικών που αντιμετωπίζει.

Τα πράγματα, δεν πάνε καλά, ούτε για το USN. Ειδικά η πρώτη εβδομάδα του 2017, ήταν η πρώτη φορά που δεν υπήρχε ούτε ένα Αμερικανικό αεροπλανοφόρο σε αποστολή στους ωκεανούς του πλανήτη.

Συγκεκριμένα, στις 30/12/2016, το αεροπλανοφόρο Eisenhower (CVN 69), επέστρεψε στην βάση του, στον ναύσταθμο του Norfolk Virginia, ύστερα από ανάπτυξη 7 μηνών στον Περσικό Κόλπο, υποστηρίζοντας την επιχείρηση "Inherent Resolve" κατά του ISIS σε Συρία και Ιράκ. Στις 5/1/2017, αναχώρησε από τον ναύσταθμο του San Diego το αεροπλανοφόρο USS Carl Vinson (CVN 70) για αποστολή στον Ειρηνικό Ωκεανό.

Στο μεσοδιάστημα δεν υπήρχε κανένα αεροπλανοφόρο του USN σε αποστολή, σε καμία θάλασσα του κόσμου, ενώ την ίδια στιγμή το Ρωσσικό Kuznetsov και το Κινέζικο Liaoning, βρισκόταν σε επιχειρησιακή ανάπτυξη. Μπορεί, ως γνωστόν, το Kuznetsov να είχε μέτρια απόδοση, χάνοντας δύο μαχητικά (ένα Mig-29KR & ένα Su-33) ενώ ήταν το πρώτο που έφυγε μετά την υπογραφή της εκεχειρίας, το Liaoning (που είναι "αδελφό" πλοίο με το Kuz) σύμφωνα με όλες τις πληροφορίες, τα "πάει" πολύ καλά στην αποστολή του (που είναι, κυρίως, η απόκτηση εμπειρίας σε αεροναυτικές επιχειρήσεις), δυσκολεύοντας (ή ενισχύοντας) την θέση του Trump, για μετατόπιση/ενίσχυση της παρουσίας των ΗΠΑ στον Ειρηνικό.

Η επίσημη θέση του USN, ήταν πως καθυστέρησε η ετοιμασία για απόπλου του αεροπλανοφόρου George W. Bush, αλλά πολλοί αναλυτές στις ΗΠΑ (μάλλον για να δικαιολογήσουν τα αδικαιολόγητα), υποστήριξαν ότι ήταν κίνηση πίεσης του USN, προς τα νομοθετικά σώματα της χώρας, προκειμένου να εγκρίνουν την ναυπήγηση επιπλέον αεροπλανοφόρων της νέας κλάσης Gerrard Ford.

ευχαριστούμε τον αναγνώστη μας Αλέξανδρο Πορτοκάλη

     
loading...